Marko Simić: „Moto Semper Ardens, simbolizuje strast kompanije Carlsberg za konstantnom progresu“
U razgovoru sa Markom Simićem, brend menadžerom kompanije Carlsberg Srbija, saznali smo brojne zanimljive pojedinosti vezane za ovaj popularni brend
„Carlsberg kampanja ‘Da li radoznalost pokreće najbolje stvari?’ uključuje niz aktivnosti usmerenih ka povezivanju sa lokalnim potrošačima“
Godine 1847, u brdovitom gradiću Valbiju sa pogledom na dansku prestonicu, Jakob Kristian Jakobsen je napravio najpoznatije dansko pivo na svetu i nazvao ga tako što je imenu svog sina Karla dodao odrednicu “na brdu” – Carlsberg. Za reputaciju “verovatno najboljeg piva na svetu” zaslužna je Carlsberg istraživačka laboratorija, u kojoj rade naučnici posvećeni jednoj jedinoj misiji – proizvodnji vrhunskog piva „za bolje danas i sutra“.
U razgovoru sa Markom Simićem, brend menadžerom u kompaniji Carlsberg Srbija, saznajemo brojne zanimljive pojedinosti vezane za ovaj popularni brend, a pre svega one na temu nove kampanje.
* Carlsberg je nedavno pokrenuo globalnu kampanju pod nazivom „Da li radoznalost pokreće najbolje stvari?“ Možete li nam reći nešto više o inspiraciji iza ove kampanje?
Naravno, vrlo rado. Naša najnovija kampanja je ukorenjena u osnovnoj vrednosti Carlsberg-a – radoznalosti, koja je oduvek bila pokretačka sila naše kompanije. Jakob Kristian Jakobsen, osnivač Carlsberg-a, imao je moto Semper Ardens, što na latinskom znači „uvek gori.“ Ova fraza simbolizuje našu strast za inovacijama i težnju ka konstantnom progresu. Drugim rečima, ka novim otkrićima i unapređenjima. Ideja koja se nalazi u osnovi ove kampanje je da podstaknemo ljude da ponovo otkriju svoju radoznalost i da kroz nju dožive nova iskustva, koja katkad dovedu i do velikih stvari. Verujemo da radoznalost, iako često pritisnuta izazovima modernog vremena i odraslog životnog doba, može ponovo da procveta ako joj damo šansu i dozvolimo da nas vodi. Kroz duhovite i zabavne reklame, poput one koja prikazuje evoluciju muzike kroz različite ere, želimo da pokažemo kako Carlsberg ne samo da donosi zabavu u društvena okupljanja, već i inspiriše ljude da budu znatiželjni. Kampanja je već pokrenuta na više od 120 tržišta, među kojima su Srbija, Crna Gora i BiH bile među prvima, a inicijalne reakcije su izuzetno pozitivne.
„Naša posvećenost inovacijama je ono što Carlsberg razlikuje od drugih“
* Kako se moto „Semper Ardens“ uklapa u savremenu strategiju Carlsberg-a?
„Semper Ardens“ je mnogo više od slogana; to je filozofija koja prožima sve što radimo. Ona se najbolje oslikava kroz Carlsberg istraživačku laboratoriju, osnovanu još 1875. godine, izvor mnogih značajnih otkrića. U pivskom smislu, svakako je najveći pronalazak čistog kvasca, pre koga je proizvodnja piva bila neizvestan proces, koji je po pravilu rezultirao nekonzistentnim ukusom i kvalitetom. Tek sa izolovanjem čistog kvasca su se stvorili preduslovi da se sa svakim „kuvanjem“ dobije pivo izuzetnog kvaliteta, a ovaj svoj revolicionarni pronalazak je Carlsberg podelio sa drugim pivarama tog doba, od kojih je sa nekima rival i do današnjih dana. Ovaj pronalazak je imao udela i u spasavanju života – savremeni insulin, od vitalnog značaja za lečenje dijabetesa, sadrži prečišćeni kvasac kao esencijalnu komponentu.
Zatim, tu je pronalazak pH skale, koja je postala svetski naučni standard za merenje kiselosti i alkalnosti. Ovaj izum je promenio svet i doprineo raznim revolucionarnim postignućima iz oblasti medicine, poljoprivrede, čak i konstrukcije brodova i aviona. Na kraju, među mnogim projektima i radoznalim naučnicima koje je godinama podržavala naša Carlsberg Fondacija, vredi istaći Nilsa Bora, dobitnika Nobelove nagrade za fiziku za svoje otkrića na temu strukture atoma. Zaista, puno je primera koji pokazuju da je naša posvećenost inovacijama ono što nas razlikuje od drugih i što nam s jedne strane omogućava da ostanemo jedni od lidera u našoj industriji, a sa druge da budemo organizacija koja ima jednu mnogo širu, društvenu misiju.
“Carlsberg već godinama radi na razvoju prve ‘papirne’ pivske boce na svetu”
* Koje su specifične aktivnosti koje sprovodite na tržištu Srbije i regiona Centralno-Istočne Evrope i Indije, u okviru ove kampanje?
U Srbiji i Regionu Centralno-Istočne Evrope i Indije, kampanja „Da li radoznalost pokreće najbolje stvari?“ uključuje niz aktivnosti usmerenih ka povezivanju sa lokalnim potrošačima. Organizujemo različite događaje, promocije i aktivacije koje ohrabruju ljude da istražuju i otkrivaju nova iskustva uz Carlsberg. Takođe, koristimo digitalne i društvene medije kako bismo dopreli do šire publike, prilagođavajući poruke i sadržaj specifičnim interesovanjima i potrebama potrošača u našem regionu. Naš cilj je da stvorimo autentične brend priče koje će podstaknuti radoznalost i vezu sa našom publikom na jednom dubljem nivou. * Kako vidite budućnost Carlsberg-a u kontekstu inovacija i održivosti?
Budućnost Carlsberg-a je svetla i ispunjena mnogim inovacijama. Kao što smo već spomenuli, naša radoznalost nas vodi ka stalnim poboljšanjima ne samo u proizvodnji piva, već i u održivosti. Radimo na smanjenju potrošnje energije i vode, kao i na razvoju održivih poljoprivrednih useva koji mogu odgovoriti na izazove rastućih klimatskih promena. Takođe, Carlsberg već godinama radi na razvoju prve „papirne“ pivske boce na svetu, napravljene od održivih drvnih vlakana na 100% biološkoj bazi, koja se u potpunosti može reciklirati. Verujemo da je naša odgovornost da doprinesemo boljoj budućnosti, ne samo kroz naše proizvode, već i kroz naš uticaj na društvo i planetu. Nastavićemo da ulažemo u naučna istraživanja i inovacije kako bismo osigurali da Carlsberg ostane „verovatno najbolje pivo na svetu“.
„Specifični objekti na koje se posebno fokusiramo uključuju luksuzne restorane i trendi barove, gde naša ciljna grupa najčešće traži i očekuje premium iskustva“
* Kako biste definisali aktuelni trenutak kakva je pozicija Carlsberga kod nas? Da li ste zadovoljni koliko ste zastupljeni i da li postoje specifični ugostiteljski objekti koji su vaša interesna sfera?
Što se tiče ugostiteljskih objekata, veoma smo zadovoljni našim prisustvom u ovom ključnom kanalu ali i dalje vredno radimo na dodatnom osnaživanju naših pozicija. Partnerstva sa vrhunskim objektima nam pomažu da se posvetimo implementaciji dugoročne strategije za razvoj našeg vodećeg premium brenda. Usmereni smo se na kreiranje jedinstvenih iskustava za naše kupce, osiguravajući da naši proizvodi nisu samo dostupni, već i da su preferirani izbor u ovom kanalu. Specifični objekti na koje se posebno fokusiramo uključuju luksuzne restorane i trendi barove, gde naša ciljna grupa najčešće traži i očekuje premium iskustva. Pored toga, ulažemo u vidljivost i promocije u ključnim urbanim područjima i turističkim destinacijama, kako bismo dodatno povećali privlačnost i dostupnost našeg brenda. Sve u svemu, naši strateški napori u HoReCa kanalu i ciljani objekti donose rezultate, i uvereni smo u naš dalji rast i uspeh na tržištu. * Hvala vam na vremenu i detaljnim odgovorima. Želimo vam puno uspeha sa novom kampanjom.
Hvala vama na prilici da podelim našu viziju i planove.