Anketa: Da li ste za to da se ukine porez na bakšiš plaćen karticom?
Bakšiš i kako ga regulisati je jedna od važnijih tema u restoranskoj industriji, te smo odlučili da sprovedemo anketu kojom je obuhvaćeno 1.115 vla...
pročitaj jošPlatforma hvala.tips je kreirana za restorane, hotele i druge uslužne delatnosti, a omogućava laku komunikaciju sa klijentima preko jedne kontrolne table. U mnogim zemljama širom sveta već nekoliko godina postoji usluga za ostavljanje novčane zahvalnosti osoblju putem platnih kartica. Prošle godine je sličan servis pokrenut u Srbiji. Ivan Ivanov, direktor hvala.tips, daje uvid u ovu uslugu.
* Šta konkretno podarazumeva ova usluga?
Hvala.tips je platforma koja se sastoji od tri osnovne komponente:
QR kod ili hvala.terminal: QR kod se može odštampati na karticama postavljenim u folderima za račune, na menijima ili stonim držačima. Postavljanje i dizajn QR koda može se prilagoditi prema konceptu ugostiteljskog objekta. Plaćanja preko QR koda mogu se izvršiti korišćenjem ApplePay-a, GooglePay-a ili unosa podataka sa platne kartice. Kad se jednom unesu, podaci ostaju sačuvani za buduće transakcije (bezbednost informacija obezbeđuje Raiffeisen banka). Ostavljanje novčane zahvalnosti preko hvala.terminala je poput plaćanja u običnoj prodavnici – gost bira iznos i primaoca.
Kontrolna tabla menadžera: preko kontrolne table, menadžeri mogu da unose izmene za osoblje, dodaju njihove fotografije, postave logoe ugostiteljskog objekta na stranici za plaćanje, uključe linkove društvenih mreža za opciju „Ostavite recenziju“ i brojeve telefona za „Žalbu“. Menadžeri mogu preko servisa da dobiju informaciju o radu osoblja i recenzije gostiju.
Aplikacija za konobare na AppStore-u i Google Play-u: Aplikacija omogućava pristup statistici o iznosu novčanih zahvalnica i komentara gostiju. Svaki konobar dobija lični QR kod koji može da se koristi u bilo kom sektoru ugostiteljstva, pod uslovom da je menadžer dodao konobara na samu platformu.
* Šta znače opcije „Žalba“ i „Ostavite recenziju“?
Pored direktne novčane zahvalnosti koje ostavljaju konobaru, gosti mogu oceniti pruženu uslugu (korisno i za konobara i za menadžera) i ostaviti komentare. Usluga takođe nudi dve dodatne funkcije:
„Žalba“: Ako je gost nezadovoljan, može to brzo da prijavi, a poruka će biti poslata menadžeru ili drugom odgovornom zaposlenom. Ova opcija omogućava menadžerima da odmah reše primedbu na licu mesta. Takođe ova opcija osigurava da se prigovori reše brzo i efikasno unutar samog objekta i da se prigovori ne pojave u javnim kanalima.
„Ostavite recenziju“: Pored ostavljanja novčane zahvalnosti osoblju, gosti mogu da ostave recenzije na Trip Advisoru, Instagramu ili Google mapama. Ova opcija je nenametljivo integrisana u uslugu.
* Ko može dobiti novčanu zahvalnost? Koliko korisnika danas imate?
Našu uslugu koristi više od 100 ugostiteljskih objekata. Među našim partnerima može se pronaći širok spektar lokala uključujući barove, restorane, kafiće, kafane, gastro barove i hotelske restorane. Kroz našu uslugu, novčana zahvalnost se može uputiti konobarima, barmenima, kuvarima i menadžerima.
U restoranima i kafićima koriste se kartice sa QR kodovima i informacijama „Izrazite zahvalnost, žalbu ili ostavite povratnu informaciju“. Gosti imaju dve opcije pri ostavljanju novčane zahvalnosti, jedna je putem QR koda, a druga je preko terminala koji donese konobar.
SAZNAJTE Da li biste ukinuli porez na plaćanje bakšiša karticom?
Na nedavnom HoReCa sajmu u Beogradu predstavili smo novi terminal uz aplikaciju hvala.tips, preko kog gosti mogu da izvrše standardna plaćanja (ovaj deo usluge funkcioniše na osnovu postojećih bankarskih i procesnih mogućnosti klijenta, pri čemu sredstva idu na račun objekta) ili da izraze novčanu zahvalnost direktno konobaru (sredstva idu na račun konobara).
U kafićima i barovima koriste se kartice sa QR kodom koje se mogu postaviti na stone držače i hvala.terminali koji se mogu naći u blizini prostora gde se vrši plaćanje, a mogu se koristiti i nalepnice postavljene na različitim površinama. Hvala.terminal je poseban uređaj gde gost samostalno bira iznos i plaća spuštanjem kartice na terminal, isto kao kod plaćanja u prodavnicama.
Za dostavu hrane, nalepnica ili kartica sa QR kodom se može staviti u kutiju za dostavu.
Bitno je napomenuti da ova platforma omogućava objektima da dobijena novčana zahvalnost može da bude namenjena pojedincu ili celokupnom osoblju.
View this post on Instagram
* Da li smatrate nepristojnim predlog da se ostavi novčana zahvalnost za pruženu uslugu?
Da li ćete ostaviti novčanu zahvalnost ili ne, zavisi od same kulture u toj zemlji. U Srbiji je to uveliko prihvaćeno. Po našem mišljenju, ostavljanje novčane zahvalnosti treba da bude dobrovoljno (još uvek nije uključeno u zakon) i da nema ograničenja u razumnim zakonskim okvirima. U slučaju usluge hvala.tips, ona ne samo da omogućava ostavljanje novčane zahvalnosti, već i informiše goste o mogućnostima da se žale, ocene konobara ili ostave komentar o objektu. Ovo pomera percepciju potražnje, posebno kada gosti vide poruku kao što je „Izrazite zahvalnost konobaru ili ostavite komentare putem QR koda“ ili istu poruku sa terminalom. Štaviše, u mnogim objektima hvala.terminal je pozicioniran pored karakteristične tegle za napojnice, pružajući lagodan osećaj klijentima koji nemaju gotovinu kod sebe.
Korak 1 – Zaposleni kreira nalog na platformi i dobija personalizovani QR kod
Korak 2 – Gost skenira QR kod koji vodi do naloga zaposlenog
Korak 3 – Gost unosi iznos po želji i ocenjuje zaposlenog
Korak 4 – Gost unosi podatke platne kartice i potvrđuje plaćanje
Korak 5 – Novac je na nalogu zaposlenog
* Osim konobarima, kakve prednosti platforma donosi učesnicima na tržištu?
Platfoma pojednostavljuje administraciju za menadžere i knjigovođe, i dovodi do uštede troškova. Implementacija usluge u objektu ublažava administrativni teret povezan sa bezgotovinskim napojnicama. Praksa koju neka mesta usvajaju preko redovnog terminala nije uvek legalna, a ako jeste, dodatni trošak takve napojnice značajno utiče na PDV i druge poreze. Pored toga, za menadžere hvala.tips postaje dodatno sredstvo za motivaciju osoblja, posebno pošto se plaćanja platnim karicama u Srbiji konstantno povećavaju.
Korišćenje usluge pomaže da se učtivo podsećaju gosti na ostavljanje novčane zahvalnosti uopšte, što na kraju povećava ukupan iznos napojnica.
Za državu, prisustvo takve usluge na tržištu je u skladu sa širim konceptom digitalizacije privrede, donoseći različite prednosti svim uključenim stranama.
* Recite nam nešto više o procesu implementacije.
Proces registracije je jednostavan i brz – potrebno je podneti zahtev. Naše osoblje će registrovati objekat i pomoći u kreiranju menadžerske kontrolne table i dodavanju osoblja, lično ili on-line. Nakon registracije, usluga se može koristiti odmah, prikazivanjem QR koda na ekranu telefona ili korišćenjem hvala.terminala. Svi proizvodi sa QR kodom koje menadžer želi da koristi biće dizajnirani, odobreni, odštampani i isporučeni u roku od nedelju dana, besplatno. Menadžment ugostiteljskog objekta potpisuje jednostavan ugovor za korišćenje usluge i instalacija je besplatna. Mesečna naknada za hvala.terminal je 20 evra. Osoblje potpisuje elektronski ugovor o korišćenju usluge prilikom registracije u aplikaciji. Ceo proces za menadžera i osoblje ne traje više od 20 minuta.
L'art groupe na čelu sa osnivačem i šefom Zdravkom Štrpcem, nakon par inostranih projekata ponovo podiže ugostiteljsku scenu u našoj zemlji. L'art ...
pročitaj jošU današnje vreme gosti restorana, kafića i hotela očekuju mnogo više od same ponude hrane i pića – žele jedinstveno iskustvo koje odražava prepozna...
pročitaj jošSutlijaš, mnogima omiljena poslastica iz detinjstva, ne mora da bude pripreman samo na tradicionalan način. Kikkoman recept za čokoladni sutlijaš d...
pročitaj još