
Case study: Terme Bukurešt, model koji spaja wellness i luksuz
U neposrednoj blizini Bukurešta, svega deset minuta vožnje od centra grada, nalazi se jedan od najupečatljivijih primera evropskog savremenog spa b...
pročitaj jošU savremenom hotelijerstvu iskustvo više nije jedina odrednica za uspeh. Mnogo važniji postaju sposobnost prilagođavanja, razumevanje potreba, upravljanje tehnologijama i lično prisustvo. Upravo o tome je govorio Branimir Blajić, stručnjak s preko 26 godina iskustva u upravljanju hotelima, na ovogodišnjoj 3T – Tourism, Travel & Tech konferenciji.
Blajić je tokom karijere bio na čelu hotela Milenij u Opatiji, član uprave Sunčanog Hvara, predsednik uprave Termi Sveti Martin, a danas je viši predavač na Univerzitetu Algebra Bernays. Njegova praksa obuhvata rad na ostrvu, obali i kontinentu, što mu daje širinu i dubinu u razumevanju izazova hotelijerskog sektora.
Na osnovu tog iskustva, Blajić identifikuje pet ključnih veština koje, po njegovom mišljenju, definišu uspeh modernog hotelijera:
U doba brzih promena, uspešan hotelijer mora znati da vodi u nepredvidivim situacijama. Blajić ističe važnost razvijanja više vrsta inteligencije, kognitivne, emocionalne, duhovne i adaptivne (AQ). To uključuje sposobnost rešavanja problema, empatiju prema zaposlenima i gostima, kao i fleksibilnost u vođenju kroz nejasne i nesigurne okolnosti. Danas se ne traži menadžer koji sve zna, već lider koji zna kako da reaguje kad se „pravila igre“ promene.
– Hotelijeri moraju razmišljati kao tinejdžeri, otvoreni za nove tehnologije – kaže Blajić. Od upravljanja rezervacijama do personalizacije usluga uz pomoć veštačke inteligencije, tehnologija nije luksuz već osnovni alat u odlučivanju. Kao konkretan primer, navodi primenu termalnih kamera za analizu kretanja gostiju i optimizaciju prodaje dodatnih usluga. Digitalizacija više nije opcija, to je osnova konkurentnosti.
Kvalitetna komunikacija znači više od pukog prenošenja informacija. Blajić naglašava da je dobar hotelijer i prevodilac između interesa gosta, tima i vlasnika. Aktivno slušanje i jasno prenošenje poruka postaju presudni, jer veliki broj internih problema u hotelijerstvu dolazi upravo iz loše komunikacije.
– Kad sam u hotelu, sve funkcioniše. Kada izađem, problemi se pojave – ovim rečima Blajić opisuje značaj fizičke i mentalne prisutnosti. Hotelijer mora biti prisutan, dostupan, upućen u operativne detalje. Mora znati kada da interveniše, ali i kada da samo posmatra. On mora biti gospodar situacije, neko ko inspiriše tim i direktno oblikuje kulturu usluge.
Pravi lider gradi autoritet kroz integritet (usklađenost reči i dela), spoznaju (kontinuirano učenje) i inspiraciju (motivaciju tima). Sitne, ali svakodnevne stvari čine razliku: pozdrav kolegama, iskren razgovor, pravovremeni feedback.
Blajić poručuje: Hotelijer mora biti kao Yoda, lider koji ne komanduje, već vodi primerom.
Blajić ističe i važnu pouku iz rada sa mladima, oni žele da ih neko vodi. Žele jasnoću, strukturu i osećaj da rade nešto smisleno. A da bi ih neko vodio, mora prvo znati da vodi sebe.
Hotelijerstvo danas traži više od operativnog znanja. Traži ljudskost, prilagodljivost, razumevanje tehnologije i komunikaciju. Branimir Blajić svojim primerom pokazuje kako se tradicionalne vrednosti i savremene kompetencije mogu spojiti u uspešan model hotelijerskog liderstva, onaj koji ne zavisi samo od pozicije, već od stava i svakodnevnog ponašanja.
CaféBar & Restoran Linkedin, Facebook i Instagram 📲 pratite nas za informacije i dešavanja u HoReCa sektoru
U srcu Beograda, hotel Moskva i danas čuva ritual duži od veka – doručak sa pogledom na Terazije. Mirisi sveže kafe i peciva, zvuci klavira i šarm ...
pročitaj jošU neposrednoj blizini Bukurešta, svega deset minuta vožnje od centra grada, nalazi se jedan od najupečatljivijih primera evropskog savremenog spa b...
pročitaj još