
Samba kafa: Porodična priča u zrnu najfinijeg ukusa
Samba kafa svoj kvalitet zasniva na pažljivo odabranim prvoklasnim sortama kafe, a radi se o blendu 90% Arabike i 10% Robuste. Sve je počelo sponta...
pročitaj jošPrvi čovek hotela St. Regis, najluksuznijeg brenda u internacionalnom portfoliju kompanije Marriott, Marc De Ruijter je od 1995. godine na vodećim pozicijama u hospitality industriji i od tada do danas uspešno je rukovodio hotelima u Americi, Holandiji, Nemačkoj, Belgiji, Francuskoj, Emiratima, Mauricijusu, Crnoj Gori i Egiptu.
Marc De Ruijter, generalni menadžer hotela St. Regis, nam u razgovoru otkriva da mu je plan da St. Regis u Beogradu postane mnogo više od hotela. Namera mu je da St. Regis postane tačka oslonca na mapi grada, ali i mesto susreta različitih svetova ideja i emocija.
» Zamoliću vas da nam na početku razgovora otkrijete šta za vašu kompaniju znači dolazak St. Regis brenda u Beograd i koja je bila vizija na početku realizacije ovog, više nego značajnog projekta za našu zemlju, a verujem i za vas lično.
– Dolazak brenda St. Regis u Beograd jedan je od ključnih trenutaka za kompaniju Marriott International u ovom delu Evrope i izuzetna prekretnica za grad koji se nalazi, rekao bih, u svom najdinamičnijem razvoju do sada. Od samog početka, postojala je jasna vizija: da Beograd ne dobije samo još jedan hotel, već adresu koja ima snagu da menja tokove kroz iskustva, sadržaje i autentičnost. St. Regis nije hotel koji se uklapa u prostor, on ga oblikuje i definiše. Naš cilj je bio da stvorimo mesto koje poštuje istoriju Beograda, njegovu dubinu i slojevitost, ali da istovremeno donese novu energiju, promišljenu, nenametljivu i snažnu.
Verujemo u snagu detalja, u personalizovanu uslugu, u tradiciju koja ima svoje značenje. I kada se sve to pretoči u jednu adresu onda to nije samo otvaranje hotela. To je novo poglavlje za grad i za sve nas koji smo deo ovog puta. Za mene lično, vođenje ovog projekta je velika privilegija. I odgovornost prema brendu koji nosi bogato nasleđe, i prema Beogradu koji zaslužuje da bude deo svetske mape ne samo kao destinacija, već kao inspiracija.
» Možete li nam opisati koncept hotela St. Regis u Beogradu i po čemu se razlikuje od drugih luksuznih hotela u našoj zemlji, pa i regionu? Stičem utisak da su luksuzni hoteli, postali još luksuzniji, iako se to činilo da je nemoguće.
– St. Regis uvodi drugačiji pogled na hotelsko iskustvo ne samo kod nas, već u celom regionu, ne kroz forme, nego kroz storytelling. Nasleđe brenda duže od jednog veka povezali smo sa Beogradom: njegovim ritmom, nasleđem i duhom. Hotel zauzima prvih jedanaest spratova Kule Beograd – simbola nove urbane slike grada. I dok je arhitektura moderna i predstavlja fluidnost reka Save i Dunava, identitet dolazi iz dubine: iz rituala, materijala i svakodnevnih detalja koji nose lokalni karakter.
Sedam srpskih, pažljivo odabranih motiva prožimaju prostor: kultura ispijanja kafe, dualnost starog i novog Beograda, prisustvo reka, umetnost, metal kao element zanatstva, lokalna vina i tekstilno nasleđe – nisu samo reference, već predstavljaju strukturu naše priče. Umetnost u hotelu nije izdvojena celina, ona prirodno proizlazi iz priče koju gradimo.
Kao produžetak lokalnog identiteta i omaž zanatskoj tradiciji, ona se pojavljuje kroz pažljivo kurirane detalje koji su nastali iz saradnje sa lokalnim umetnicima: Aleksandar Zabunović kreirao je kolekciju pidžama za apartmane Caroline Astor, dok je Marko Desivojević kreirao predmete od šumadijskog mermera, ekskluzivno za St. Regis. Posebnu nit u ovoj priči nosi i veza između Nikole Tesle i Johna Jacoba Astora IV, osnivača originalnog St. Regis hotela u Njujorku.
Astor je bio jedan od retkih ljudi tog vremena koji su u Tesli prepoznali genija, ne samo kroz reči, već konkretnom podrškom. Tesla je godinama živeo u hotelu St. Regis u Njujorku, u prostoru koji mu je pružao mir, dostojanstvo i kontinuitet. Ta istorijska povezanost između inovacija i vizije danas simbolično nastavlja svoj put u Beogradu. U vremenu u kom svi pokušavaju da predstave luksuz, mi govorimo o identitetu. O smislenom, tihom pristupu koji ostaje duže od prvog utiska.
» Hotel je pozicioniran na jednoj od najatraktivnijih lokacija u gradu. Beograd na vodi, osim Beograđana, redovno posećuju i stanovnici iz cele zemlje, a svakako i iz inostranstva. Da li ste možda razmatrali i neku drugu lokaciju?
– Izbor lokacije nije bio slučajan. Brend St. Regis oduvek je vezan za najprestižnije adrese u svetu i pozicioniran je u više od 60 izuzetnih destinacija, širom sveta, u zgradama koje oblikuju gradske horizonte i imaju dubok kulturološki značaj. Kula Beograd, kao najsavremeniji arhitektonski simbol grada i centralna tačka projekta Beograda na vodi, prirodno je nastavila taj niz. Ona nije samo atraktivna pozicija u geografskom smislu, već mesto gde se lokalna svakodnevica susreće sa savremenim pogledom na Beograd.
Marriott International, vodeća globalna hotelska grupacija sa portfoliom od preko 35 brendova, kontinuirano unapređuje svoje prisustvo i pažljivo bira lokacije za svoje hotele, naročito kada je reč o luxury segmentu. U okviru brenda St. Regis, predstoje nam otvaranja u Londonu i Budimpešti, dok se u Beogradu uskoro očekuje dolazak i čuvenog brenda The Ritz-Carlton. Takve odluke nisu rezultat trenutnih trendova, već strateškog promišljanja o potencijalu destinacije i njenom značaju na globalnoj mapi putovanja.
» Gost je u fokusu svakog hotela, pa mi recite, kojem profilu gostiju se obraća hotel St. Regis, imajući na umu da se današnji gost umnogome razlikuje od onog od pre desetak godina.
– Naš gost je sofisticiran i savremeni putnik, pojedinac koji u svakom aspektu svog boravka traži smisao, doslednost i kulturu. To nisu gosti koji tragaju za luksuzom kao statusnim simbolom, već za prostorom u kojem se osećaju prepoznato i prirodno. Ljude koje privlači naš brend povezuje određena svest o detaljima, pažnji koja im se posvećuje, i priči koju hotel nosi. To su često lideri u svojim oblastima iz sveta biznisa, umetnosti, mode ili kulture koji putuju mnogo, ali biraju malo. Za njih, destinacija mora imati identitet, a hotel mora nadograditi taj identitet kroz doživljaj koji je ličan, promišljen i utemeljen. Upravo zbog toga, St. Regis u Beogradu je oblikovan tako da ne nameće, već poziva. Da ne impresionira formom, već ostavi trag suštinom.
» Na prethodno pitanje se nastavlja pitanje o personalizovanoj usluzi. Gotovo svi hotelijeri pričaju o važnosti personalizovanog iskustva gosta, a kako to izgleda u vašem hotelu?
– Personalizacija nije stvar trenda, već kao što sam spomenuo, suštine. U našem hotelu, ona se ne svodi na upitnike ili automatizovane preferencije, već upravo na istinsko razumevanje gosta. Diskretno, lično, ali nikada nametljivo. Naš St. Regis batler tim ima posebno mesto u toj priči. Uloga batlera nije protokolarna već tiha podrška, odnosno pažljivo prisustvo koje unapred prepoznaje potrebe. Svakom gostu pristupamo individualno, bilo da je reč o jednostavnoj rutini, ličnim ritualima, posebnoj prilici ili gestu koji ostaje zapamćen.
U vremenu kada je sve dostupno, pravi kvalitet je u onome što se ne traži eksplicitno, već se dobije zato što je primećeno. Naš tim živi tu filozofiju. I verujemo da je upravo u toj meri pažnje i prisutnosti ono što nas suštinski izdvaja.
» St. Regis je sinonim za nezaboravne rituale – od rođenja čuvenog koktela Bloody Mary, preko popodnevnog čaja inspirisanog druženjima Caroline Astor, do otvaranja šampanjca sabljom i legendarnih ponoćnih večera. Šta ovi rituali znače za vaš hotel danas – i na koji način ih donosite gostima u Beogradu?
– Rituali u St. Regis hotelima, nisu tek tradicija, oni su način da se gostu ispriča priča o brendu, mestu i trenutku, ali i da mu se pruži iskustvo koje će pamtiti. Mnogi od njih potekli su još iz prvog St. Regisa hotela, koji je otvorio John Jacob Astor u Njujorku, početkom 20. veka, u vreme kada je njegova majka, gospođa Caroline Astor, bila prava predstavnica njujorške elite te epohe. Upravo su njena okupljanja uz čaj, precizno režirana do najsitnijeg detalja, postala temelj onoga što danas nazivamo ritual popodnevnog čaja.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Otvaranje šampanjca sabljom, sabrage, još je jedan čin sa istorijskom pozadinom. Inspirisan Napoleonom, koji je vojnicima čestitao pobede šampanjcem koji je otvarao sabljom, ovaj ritual danas u St. Regis hotelima obeležava kraj dana i početak večeri, u znaku stila, zvuka otvaranja i momenta koji se ne zaboravlja. Kada pričamo o ritualima, moramo da spomenemo i ponoćnu večeru – Midnight Supper koja je nekada u Njujorku okupljala samo najbliži krug prijatelja porodice Astor, u intimnoj atmosferi, nakon glamuroznih balova. Danas, to su trenuci koji se ne oglašavaju, ali ostaju urezani u sećanju i rezervisani su samo za odabrane koji ne traže samo uslugu, već osećaj pripadnosti.
» Koje sadržaje u hotelu biste vi lično izdvojili, tačnije, na koje ste posebno ponosni?
– U stvaranju St. Regis-a, nijedan prostor nije zamišljen kao “još jedan sadržaj” u okviru hotela. Svaki od njih osmišljen je kao scena za trenutke koji ostaju, ne po ceni tanjira, dizajnu fotelje ili dužini tretmana, već po načinu na koji se gost oseti. Savant Brasserie je možda najjasniji primer toga. To je prostor koji ne imitira ni Pariz ni New York, iako lako može da stane rame uz rame sa restoranima u oba grada. On pripada Beogradu, pogledom, tonom i ukusima. Tu su tanjiri koji govore sezonom, i kuhinja koja ne pretenduje da impresionira, već da ostavi trag. I ono najvažnije, atmosfera koja poziva na opuštenost, ne formalnost.
Rise Patisserie je omaž beogradskoj kulturi ispijanja kafe. U zemlji u kojoj kafa nije napitak, već društveni čin, razgovor i trenutak za sebe, želeli smo da stvorimo prostor koji to razume. Niko ne pije kafu kao što to rade Beograđani, polako, sa stavom i pravim uživanjem. St. Regis Bar, inspirisan legendarnim King Cole barom iz Njujorka, gde je rođen prvi koktel Bloody Mary, i naš bar nosi snažan potpis tradicije. U svakom St. Regis hotelu u svetu, koktel Bloody Mary dobija lokalnu interpretaciju, u Beogradu to je “Essentially Quince”, kreiran sa rakijom od dunje i pažljivo biranih domaćih začina. Autentičan, topao i nenametljiv, baš kao i destinacija koja ga je inspirisala. Ambijent bara odiše toplinom, ali i samopouzdanjem. Centralni mural, koji prikazuje vile u kolu, ne donosi samo vizuelni pečat, već pripoveda. On simbolizuje spoj mitologije i pokreta, folklora i savremenosti.
Ovo je prostor u kojem se ne dolazi samo zbog pića. Dolazi se zbog priče koju nosi svaki detalj i zbog osećaja da ste, makar na tren, deo nečeg većeg od svakodnevice. A kada je vreme da se zastane, tu je i St. Regis Spa centar. Ne kao prostor za tretmane, već kao iskustvo bez reči, tamo gde svet usporava, gde briga ne ulazi. Ponuda je prilagođena i gostima hotela i Beograđanima, jer su i jedni i drugi deo našeg identiteta.
» Sada, kada smo se bolje upoznali sa hotelom St. Regis Belgrade, možete li mi reći kako ste formirali tim koji može uspešno da odgovori svim izazovima?
– Tim je ono što hotel čini živim. Arhitektura, rituali, usluga, sve to dobija smisao tek kada ga iznese čovek. Ponosni smo što je naš tim pažljivo formiran od lokalnih i međunarodnih eksperata i talenata, od ljudi koji ne samo da razumeju industriju, već osećaju gostoprimstvo kao svoj poziv. Svako od njih donosi znanje iz svoje oblasti – bilo da je reč o kulinarstvu, recepciji, batler službi ili domaćinstvu, ali ono što ih povezuje jeste isti standard izvrsnosti. Svakom generalnom menadžeru postavim pitanje o tome kako rukovodi svojim timom i koji je tip lidera, pa ni vi nećete biti izuzetak. Koliko je, i da li je, empatično rukovođenje postalo neophodno da bi svaki zaposleni dao svoj maksimum? Verujem da tim najbolje funkcioniše kada zna da je viđen i saslušan. Empatija nije slabost, već alat koji menadžeru omogućava da razume različite perspektive i da reaguje na način koji gradi poverenje. U današnjoj industriji, u kojoj se sve menja velikom brzinom, a očekivanja rastu, zaposleni moraju da znaju da nisu samo deo sistema, već da ih neko zaista prati, podržava i vodi.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Za mene, liderstvo nije kontrola, već doslednost, primer i poverenje. Kada ljudi znaju da radite rame uz rame s njima, ali i da ih vidite kao pojedince, onda daju najviše, jer ne rade samo posao, već učestvuju u nečemu u šta veruju.
» Vodili ste hotele u različitim delovima sveta, pa kako biste uporedili iskustvo rada u Beogradu sa ostalim destinacijama?
– Svaka destinacija nosi svoj ritam, dinamiku i kulturološki kontekst, ali Beograd ima nešto izuzetno, iskrenu energiju, neposrednost i tu specifičnu srdačnost koja nije naučena, već prirodna. Rad u Beogradu je podjednako izazovan i inspirativan jer ovde tradicija i savremenost ne stoje jedno nasuprot drugom već koegzistiraju. To se vidi i u gostima i u kolegama: postoji otvorenost za inovacije, ali i snažna povezanost sa identitetom i nasleđem. U poređenju s drugim gradovima, rekao bih da Beograd ima neiscrpan potencijal. Ljudi su znatiželjni, ambiciozni i ponosni. A za hotelijera koji želi da stvori nešto autentično i dugoročno, to je dragoceno.
» Kako se vi lično osećate u Srbiji i šta je to što vas, možda, posebno inspiriše? I, ako želite da nam otkrijete nešto o planovima i ciljevima u narednih, recimo pet godina?
– Srbija me dočekala otvoreno, sa onom vrstom topline koja se ne zaboravlja. Ono što me svakodnevno inspiriše jeste njen kontrast između tradicije i savremenosti, gradske užurbanosti i tišine koju pronalazite čim se malo udaljite od centra. Beograd je grad koji se ne otkriva odjednom – već u slojevima, u susretima, u pričama koje vam se poveravaju tek kada pokažete strpljenje.
A onda dođu vikendi i putevi prema unutrašnjosti – kroz zlatne padine Šumadije, pored vinograda koji prate zrak sunca, preko sela u kojima vreme ima drugačiji ritam. Ta jednostavna lepota, ta blizina prirodi, podseća na ono što istinski oblikuje kulturu gostoprimstva – autentičnost, pažnju i duboko poštovanje prema trenutku.
U godinama koje dolaze, želim da St. Regis u Beogradu postane mnogo više od hotela, tačka oslonca na mapi grada, ali i mesto susreta različitih svetova, ideja i emocija. Želim da ono što stvaramo bude odraz našeg grada, neidealizovanog, već stvarnog sa svim svojim nesavršenostima, duhom i dubinom. Da gostima ponudimo iskustvo koje ih ne podseća na neki drugi grad nego ih vezuje za ovaj.
» Zahvaljujem vam se na razgovoru i želim vam puno uspeha u radu i privatnom životu i da svaki gost ponese nezaboravne uspomene na Beograd i St. Regis hotel.
– Hvala vama na razgovoru i na prilici da podelim delić onoga što za nas znači St. Regis. Voleo bih da svaki gost koji zakorači u naš svet ponese sa sobom više od uspomene, da oseti grad, ljude, ritam i dušu ovog prostora. Beograd ima snagu da vas iznenadi, dotakne i zauvek ostane sa vama. Naša je želja da u tom doživljaju budemo tihi, ali nezaboravni saputnici.
U neposrednoj blizini Bukurešta, svega deset minuta vožnje od centra grada, nalazi se jedan od najupečatljivijih primera evropskog savremenog spa b...
pročitaj jošZamislite odlazak na kampovanje bez podizanja šatora, hladnih noći na neudobnim podlogama i bez nervoznog traganja za punjačem. Zvuči kao san? Ne,...
pročitaj jošPorodična investicija Nikolaja Storonskog, suosnivača Revoluta, usmerena je u sektor luksuznog turizma - lansiranjem projekta Utopia Design, mreže ...
pročitaj još