
7 strategija koje restoranima donose više prihoda
U svetu ugostiteljstva gde marže postaju sve tanje, a konkurencija sve oštrija, ovo pitanje postaje ključ za opstanak. Mnogi vlasnici restorana ose...
pročitaj jošUprkos izazovima, poput nedostatka radne snage, rastućih troškova i administrativnih prepreka, ugostiteljski sektor pokazuje prilagodljivost.
Prema mišljenjima brojnih međunarodnih eksperata za ugostiteljske trendove, rešenje nije u paničnom menjanju kursa, već u strateškoj evoluciji i posvećenosti koje će industriju podići za nivo više, a sve uz jak optimizam, istrajnost i jasnu viziju.
Restoranska gastronomija mora se ugledati na sistemske lance; nikako kroz uniformnost, već kroz efikasnost. Utvrđen meni, dobro osmišljena best-sellers ponuda i unapred pripremljene komponente omogućavaju bolju organizaciju i kvalitetnu uslugu.
Među glavnim gastro trendovima za 2025. godinu je tzv. snackification, prilagodljivi, i u najvećoj meri zdravi, mini obroci dostupni tokom čitavog dana, kao odgovor na promene u životnim navikama potrošača.
Investicije u modernu kuhinjsku opremu (poput combi-steamera i air fryera) značajno optimizuju rad i smanjuju otpad. Digitalni alati i veštačka inteligencija postali su deo svakodnevnog poslovanja, naročito kada je u pitanju upravljanje zalihama i personalizacija ponude.
Istovremeno, gosti sve više traže lokalne, održive i vegetarijanske opcije, a sve ovo uz kvalitetne bezalkoholne napitke.
Društvene mreže, posebno TikTok i Instagram, snažno utiču na izbor mesta za izlazak, što otvara nove šanse, ali i zahteva digitalnu pismenost ugostitelja. Poseban naglasak je na tome što mlađa publika, ali i stariji gosti i porodice, od odlaska u restoran danas očekuju ne samo ukusnu hranu, već i iskustvo – personalizovanu uslugu, posebnu atmosferu i apsolutnu vrednost za novac.
Eksperati za ugostiteljske trendove saglasni su da kreativni ugostitelji ne reaguju na krize defanzivno, već razvijaju efikasnije ali ništa manje koncepte, kako bi se održali na tržištu.
Puter Fine Bistro je primer kako postojana vizija i pažljivo građen kvalitet mogu stvoriti brend koji se samostalno izdvaja. Na inspirativnom ćošku...
pročitaj jošKaže se da je konobar pomalo i psiholog. I to je tačno. Njegov zadatak je da pročita gosta, da li želi razgovor ili mir, neprestanu pažnju ili disk...
pročitaj jošZašto Vojvođani toliko vole ukuse mora? Možda zato što su, duboko u sebi, još uvek povezani sa Panonskim morem koje je ovde postojalo pre više mili...
pročitaj još