Milan Perić: Carlsberg Srbija punih 20 godina donosi svetske trendove na domaće tržište
Milan Perić, direktor marketinga i komunikacija Carlsberg Srbija otkriva da je ključ uspeha kompanije u sposobnosti da se prilagodi promenljivim okolnostima tržišta.
„Carlsberg Srbija je ostvario dobre rezultate zahvaljujući našim sjajnim brendovima“
Sa Milanom Perićemsam prvi put razgovarao pre dve godine i ovog mladog i uspešnog direktora marketinga i komunikacija u kompaniji Carlsberg Srbija sam zapamtio po izjavi: “Kada vaša misija postane opsesija, ništa nije teško”. I sudeći po ovom razgovoru, tu se ništa nije promenilo. I dalje je nasmejan, raspoložen, a ni strast prema poslu nije nestala. Štaviše. Samo je nadopunjena zrelošću i iskustvom. * S obzirom da je još jedna godina iza nas, prvo pitanje se samo nameće. Kako ste zadovoljni postignutim rezultatima. “Produženo leto” je svakako uticalo na potrošnju piva, ali i vaše marketinške aktivnosti su svakako doprinele uspehu.
Zadovoljni smo postignutim rezultatima u ovoj izazovnoj godini. Možemo reći da smo se suočili s onim što bismo nazvali „savršenom olujom“ u industriji. U prvoj polovini godine, imali smo preko tri meseca lošeg vremena u proleće i početkom leta, što je značajno uticalo na potrošnju piva. Istovremeno, suočili smo se s izazovima vezanim za cene sirovina i inflaciju kao i pad kupovne moći potrošača, što je dodatno otežalo poslovanje.
Međutim, zahvaljujući našim sjajnim brendovima, inovativnim marketinškim strategijama i komercijalnim planovima, uspeli smo da ostvarimo dobre rezultate. Uspeli smo brzo da reagujemo na promenljive uslove na tržištu i prilagodimo naše aktivnosti kako bismo se adekvatno nosili sa izazovima. Pokazalo se da je sposobnost da ostanemo fleksibilni i prilagodimo se promenljivim okolnostima ključ uspeha.
Uz sve gore navedeno ali kao što ste i konstatovali uz produženo leto, uspeli smo povećati naše tržišno učešće i održavati trend rasta koji nas prati već nekoliko godina. Ova godina je samo potvrdila da trebamo uvek prizivati mirno more, ali isto tako biti spremni za najveću oluju.
“Potrošači prepoznaju 1664 Blanc i Lav Premium kao najkvalitetnije domaće pivo”
* Na osnovu navika potrošača u HoReCa sektoru, kakvi su trendovi vladali u prošloj godini? Koji segment drži primat prodaje, flašica, konzerva ili pivo na točenje? U prethodnom periodu dosta se govorilo o značaju HoReCa sektora i njegovom oporavku nakon Covid-a. Ove godine, ovaj sektor je opet imao poteškoća u radu u prvih šest meseci, kako zbog vremena tako i zbog dešavanja koja su nas zadesila u periodu april – jun.
Svakako, lepo vreme krajem trećeg i četvrtog kvartala je pomoglo da se HoReCa donekle oporavi. Inflacija i smanjenje kupovne moći je pogodila HoReCu, pa tako vidimo da penetracija pivske kategorije je manje više na istom nivou kao do sada dok je frekvencija konzumacije odnosno broj piva opao.
Gledajući naše interne podatke, vidimo manji pad u odnosu na prošlu godinu i verujem da ćemo sa tim trendom završiti 2023. godinu.
Što se tiče pakovanja, sa jedne strane flašica je u blagom padu dok točeno pivo ostvaruje rekordne brojke. Ovde bih posebno istakao Blanc i Lav Premium koje sada potrošači prepoznaju kao najkvalitetnije domaće pivo i jako smo ponosni na tu činjenicu.
“2024. pripremamo novi Somersby alkoholni ukus koji će, siguran sam, oduševiti sve ljubitelje ovog brenda”
* Somersby danas ima sedam različitih ukusa. Da li postoji omiljeni ukus među potrošačima i planirate li nove sledećoj godini?
Somersby iz godine u godinu beleži rast i postao je jedan od najomiljenijih letnjih alkoholnih cider napitaka u čitavoj regiji. Od prošle godine u našem portfoliju imamo i bezalkoholni Somersby i već vidimo da Jagoda osvaja srca potrošača.
Interesantno je da kada izuzmemo nove proizvode, svi ostali ukusi imaju skoro pa identični udeo u prodaji. Smatram da imamo odličnu ponudu i to naši potrošači prepoznaju. Ako trebamo da izdvojimo neki ukus to su zasigurno Jabuka i Mango.
Somersby je brend od koga naši potrošači stalno očekuju inovacije i iznenađenja. Za sledeću godinu pripremamo jedan alkoholni ukus koji će siguran sam oduševiti sve ljubitelje ovog brenda. Ja za sebe mogu reći da će mi to postati omiljeni ukus.
“Nakon zahteva od strane potrošača, vratili smo točeni tamni Budvar”
* Kao ljubitelj crnog piva, moram spomenuti i vaš Budweiser Budvar. Kažite mi da li se nešto promenilo na tržištu, ili su i dalje svetli lageri ubedljivo neprikosnoveni? Budweiser Budvar tamnije jedno od omiljenijih crnih piva kod nas. Od pre mesec dana smo vratili točeni tamni Budvar nakon zahteva od strane potrošača. U Srbiji je lager pivo broj jedan izbor naših potrošača dok je veličina segmenta tamnog piva ispod 1%.
Interesantno je da je ovaj segment stabilan odnosno da ljubitelji tamnog piva ostaju verni godinama svojim brendovima. I u ovom segmentu spremamo neka interesantna iznenađenja, pa ćemo vas u jednom trenutku kao ljubitelja tamnog piva pozvati i na degustaciju. * Francuska sofisticiranost utkana u Kronenbourg 1664 Blanc je dovela do toga da ovo pivo bude čest izbor dama kada je uparivanje sa desertima. Pogotovo u ovo praznično vreme.
1664 Blanc je jedan od najbrže rastućih brendova u Carlsberg svetu i očekujemo da do 2027. godine ima dvocifreno učešće u ukupnoj prodaji na nivou Grupacije. I kod nas je ovo brend koji iz godine u godinu značajno raste i postaje jedan od najomiljenijih, naročito u HoReCa kanalu na mestima gde je prisutan naš portfolio. Jedinstveni spoj hmelja, pšenice i citrusa kao i njegova prepoznatljiva plava boca su zasigurno recept za uspeh. Lepo ste primetili i to da je Blanc postao jedan od najomiljenijih pivskih brendova kod dama i jako smo ponosni na tu činjenicu. Još jedan interesantan podatak vezan za 1664 Blanc je da on nema toliko izraženu sezonalnost kao ostala piva, već se konzumira tokom cele godine. Svakako, leto i praznici su trenuci kada se više opuštamo i kada popijemo koje pivo više.
„Godina pred nama takođe će biti u znaku inovacija koje Carlsberg Srbija priprema“
* Spomenuo sam sve novitete, ali siguran sam da radite i na osnaživanju mainstream brendova piva.
Najpoznatiji brend Carlsberga u Srbiji, a koji je duboko ukorenjen u tradiciju pivarstva u Čelarevu jeste LAV pivo. LAV ima svoju bazu lojalnih potrošača, koji su oni pravi, kako mi kažemo hard core ljubitelji lager piva.
Od pre par godina, LAV je osvežen LAV Premiumom, koji je naišao na izuzetno pozitivne reakcije ljubitelja piva, posebno mlađe generacije, tako da je jedna od zvezda našeg portfolija u ovom trenutku.
U pitanju je lager pivo od 4,9% alkohola koje, zahvaljujući svom sastavu od 100% ječmenog slada, nudi izuzetno čist, pitak ukus, uz prijatnu, osvežavajuću gorčinu koja je karakteristična za kvalitetna lager piva.
Originalna braon flašica, retro dizajn i srebrna folija preko čepa, vraćaju duh starih vremena i zaokružuju jedinstveno, premium iskustvo. Sa svojom zlatno-žutom bojom ćilibara, bogatom, kremastom penom i savršeno balansiranim aromama, LAV Premium je proizvod na koji smo izuzetno ponosni.
* Pivo, odavno više nije samo konzumacija i navika. Ono je postao deo životnog stila, čemu svakako doprinosi i vaše emocionalno brendiranje. Kakve marketinške aktivnosti planirate u narednom periodu, da li će biti novina u asortimanu prozvoda, uopšte planovi za budućnost?
Od samog dolaska na tržište Srbije, što je punih 20 godina, Carlsberg Srbija je poznata kao kompanija koja konstantno donosi inovacije u pivskom segmentu, i to je nešto što ćemo nastaviti u budućnosti. Prepoznati smo od strane potrošača kao kompanija koja donosi svetske trendove i kada su u pitanju različiti ukusi, kao i iskustva koja donose naši brendovi. Sa jedne strane to je veliko priznanje, ali je i obaveza da nastavimo u istom pravcu i da svoj porfolio uvek održavamo atraktivnim za sve domaće ljubitelje piva.
Godina pred nama takođe će biti u znaku inovacija, ali tu ne mislim samo na proizvode, već na aktivacije na mestima prodaje, promocije i saradnju sa našim partnerima.