L’art groupe: Siguran oslonac za uspešno poslovanje
L'art groupe na čelu sa osnivačem i šefom Zdravkom Štrpcem, nakon par inostranih projekata ponovo podiže ugostiteljsku scenu u našoj zemlji. L'art ...
pročitaj jošStrah od virusa, čini se, apsolutno je dobrodošao, jer dokle god postoji strah, ljudi će se pridržavati svih mera zaštite. No stvaranje psihoze da su restorani glavna žarišta nije dobro, jer ona nije utemeljena na istini. Štaviše, moglo bi se reći da su restorani najsigurnija mesta javnih okupljanja.
U restoranima gosti su stacionirani, sede za svojim stolom, ne idu za druge stolove, niti se mešaju. Kako nam je većina vlasnika restorana potvrdila, gosti su u velikoj većini slučajeva disciplinovani, a osoblje uglavnom dosledno sprovodi sve mere zaštite.
Činjenica da Italija i Nemačka zatvaraju restorane nema direktnu vezu sa samim restoranima, nego sa težnjom tamošnjih vlasti da što manje ljudi izlazi iz kuće. Restorani su u tim slučajevima kolateralna šteta. No, neke stvari će, i kad prođe epidemija, otići u zasluženu penziju. Na prvom mestu meniji i jelovnici.
Veliki, raskošni, uglavnom u kožnom povezu, jelovnici su postali visoko rizični. Bez obzira na to koliko ih osoblje dezinfikuje, gosti ih neće želeti u rukama jer su oni – s epidemiološke tačke – ne, nikako. Umesto jelovnika, daleko bezbedniji su QR kodovi, koji se skeniraju, te se tako gostu otvara ponuda jela i pića na sopstvenom telefonu. Pored bezbednosti, mnogo su praktičniji jer se i lakše ažuriraju i menjaju, tako da konobari više neće dolaziti u situaciju da nešto što je na jelovniku, ipak, nije u ponudi. Ukoliko gost nekim slučajem nema telefon, moći će dobiti odštampani meni na papiru, koji bi se posle upotrebe bacio. Dakle, nakon vekovne vladavine, gosti će sada morati da se odreknu ritualnog listanja i pažljivog iščitavanja jelovnika.
Nestanak jelovnika će pratiti i izumiranje enciklopedijsko debelih vinskih karti. Takve vinske karte, težine kamena za kiseljenje kupusa, morale su biti ukinute davno pre epidemije, jer su zaista potpuno besmislene. Dok gost izlista sve stranice, već je vreme za desert. Jednostavnije je angažovati profesionalca koji bi redukovao vinsku kartu i dao preporuku uparivanja vina s jelom. Priznaćete vrlo efikasno, a i efektno.
Najočiglednija promena u restoranima biće ukidanje hladnog bifea/švedskog stola. Realno gledano, i kada prođe epidemija i kada svi budemo vakcinisani, većina ljudi i dalje neće hteti jesti hranu koja je bila izložena i nekom drugom gostu. Ovo će biti gotovo obavezno za hotelske restorane, ali i prilikom organizovanja banketa, promocija ili bilo kojih drugih događaja gde su prisutni dosad uglavnom uživali u hladnom bifeu.
Koncept deljenja hrane je definitivno prošlost. Eventualno – kad večerate udvoje, možda ćete i podeliti pokoji zalogaj. Takođe, ako se radi o četvoročlanoj porodici. Ali teško da će to biti slučaj kad je za stolom 8+ gostiju. Izumiranje koncepta deljenja hrane podjednako će se osetiti u različitim gastronomskim kulturama: od azijske, pa sve do naše. Tradicionalno serviranje prasetine ili jagnjetine, pa sve do ponude mešanog mesa na velikim ovalima mnogim gostima neće biti bezbedna opcija. Epidemijom uslovljene promene u restoranskoj industriji idu tako daleko da je u nekim državama u Americi doneta zabrana korišćenja donedavno obaveznih posuda za pranje ruku. Te posude s vodom i limunom ukidaju se da konobari ne bi slučajno došli u kontakt s tečnošću u kojoj je gost prao ruke. Ovaj ritual je, i bez epidemije, bio poprilično nehigijenski. Razni oblici vlažnih maramica za dezinfekciju daleko su efikasniji i praktičniji.
Da rezimiramo, epidemija je promenila niz rituala i procedura u restoranskoj industriji. Kad ona prođe, moglo bi se pokazati kako su mnoge od ovih promena svakako i bile neophodne.
1. Veliki kožni jelovnici
2. Obimne vinske karte
3. Hladni bife/švedski sto
4. Kultura hrane za deljenje
5. Posude za pranje ruku
Bodega Beograd predstavlja nov, individualni koncept restorana. Bodega redefiniše klasičnu “prodavnicu u kraju” sa uglova ulica Njujorka i ostalih ...
pročitaj jošPriznati restoran Kibe Mahala, na iznenađenje mnogih Sarajlija, odnedavno na meniju ima jagnjetinu, bogato ukrašenu zlatnim listićima. Istina je...
pročitaj jošPred vama je novembarski broj magazina Cafe Bar & Restoran, a u njemu vam donosi najsvežije vesti, intervjue i ostale teme iz HoReCa sektora, g...
pročitaj još