Saša Pejić, BQ Group: Velika konkurencija, rast troškova i transformacija malih biznisa
U tradicionalnoj anketi magazina Cafe Bar & Restoran potražili smo odgovore od naših poslovnih partnera, vlasnika, rukovodilaca i menadžera najbolje pozicioniranih firmi, u okviru domaćeg HoReCa sektora o situaciji i zbivanjima na tržištu.
HoReCa 2025 anketa pruža pravi uvid u srpsko tržište
Direktor BQ Group, Saša Pejić stanje u HoReCa sektoru komentariše ovako:
– Srbija je postala popularna destinacija i za visokoplatežne turiste, a dolazak nekoliko franšiza pokazuje naš ogroman potencijal. Osnovni izazov je poznat već godinama, a to je manjak obučenog personala što se posebno odražava na fine dining sektor. Konkurencija je velika, manji biznisi se bore sa marginom profitabilnosti i oni će se morati transformisati u porodične poslove, jer će samo tako biti isplativi. Drugi izazov je rast troškova i sve će teže biti napraviti vrednost za novac.
Možete li navesti koji se proizvod iz vaše palete izdvojio kao najuspešniji u protekloj godini?
– Premda mi imamo više tipova restorana, svaki ima svoju priču i analiziramo ih sve pojedinačno, sagledavajući više aspekata. Pravljenje kvalitetne palete sastoji se od dobre analitike, lokacije na kojoj se objekat nalazi, rada konkurencije, realnog sagledavanja grešaka, i svojih i tuđih, i učenja iz istih. Znate, najuspešniji proizvod ne znači da je i najprofitabilniji.
Planovi vaše kompanije za narednu godinu su već zacrtani?
– U planu je aktivacija par prelepih projekata od kojih bi izdvojio restoran u sklopu novog hotela Bristol, novi koncept u BW Kuli gde ćemo spojiti fine dining restoran sa premium vinskom kartom i Casual & DJ deo, do bara koji će morati da se potrudi da stane rame uz rame samom vrhu barske scene. Izdvojio bih još otvaranje renoviranog kultnog Kolarca i još jednog iznenađenja u delu Party koncepta, koji će se otvoriti u Beton hali, pored našeg Lafayetta.