Sajam turizma
25.02.2025 Hoteli

Završen 46. Sajam turizma: Putovanja mogu da počnu

Na Beogradskom sajmu završeni su 46. Međunarodni sajam turizma i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca-oprema, najznačajnije turističko-ugostiteljske manifestacije u zemlji i regionu. Tokom četiri sajamska dana, Beograd, srpska prestonica, bio je glavni turistički centar i polazna tačka za nezaboravna putovanja, od najudaljenijih delova planete, do domaćih turističkih centara i gradova sa raznovrsnom ponudom za putnike.

46. Međunarodni sajam turizma uspešno realizovan

Pod sloganom „Jedna karta, bezbroj svetova“ na Sajmu turizma predstavilo se više od 400 izlagača iz zemlje i inostranstva, koji su baš na ovom prestižnom događaju predstavili sveobuhvatnu godišnju ponudu turističkih aranžmana i lansirali najnovije trendove u domaćem i svetskom turizmu.

Uz preko 32.000 posetilaca, ovogodišnji Sajam turizma obeležila je povećana poslovna poseta sa rekordnim brojem zakazanih sastanaka. Na izuzetno aktivnoj B2B platformi ove godine je zakazano 582 sastanaka, što je povećanje od blizu 20% u odnosu na Sajam turizma 2024. Ovi poslovni sastanci održavali su se u prva dva sajamska dana u specijalno dizajniranom prostoru B2B Meetings room u hali 1, a kada se tome dodaju sastanci koji su se održali na štandovima izlagača i u Bussines Lounge-u, dolazimo do brojke od preko 2000 poslovnih sastanaka.

Posetioci sajma pokazali su veliko interesovanje za aranžmane i sve druge usluge koje uključuju sajamske popuste, a među najtraženijim su srpske banje i turističke destinacije u Srbiji, gradovi Italije, zemlje partnera, tradicionalno letovanja u Grčkoj i Turskoj, kao i letovi kompanije Air Serbia koja je na sajmu ponudila značajne popuste na aviokarte.

Zemlja partner ove godine bila je Italija, turistička velesila koja se po broju gostiju uvek nalazi na jednom od prvih pet mesta u svetu. Italijanski paviljon u hali 1 realizovao je ENIT SpA na površini od 150 kvadratnih metara, gde je fokus turističke ponude bio stavljen na regiju Sardinije, uz najavu uspostavljanja direktnog leta između Srbije i Sardinije.

Prvi put na Sajmu turizma u Beogradu nastupili su Venecuela, Ekvador i Estonija, a posle pauze ponovo su učestvovali Kipar i Severna Makedonija.

Trendovi u turizmu pokazuju pomak ka ekoturizmu i avanturističkim putovanjima, a tematske ture i lokalna autentičnost postaju ključni faktori pri izboru destinacije.

Srbija je svoje turističke adute predstavila kroz nastupe mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih organizacija iz svih delova Srbije. Turistička organizacija Srbije (TOS) pripremila je bogatu ponudu za sve one koji žele još bolje da upoznaju svoju zemlju, ali i za strance zainteresovane za otkrivanje lepote Šumadije, vojvođanske ravnice, planinskih vrhova i srpskih gradova, a poseban akcenat stavljen je na banjski turizam, kao i na kulturno-istorijsko nasleđe.

Privredna komora Srbije predstavila je 32 kompanije iz različitih delova turističke privrede, a četiri startap kompanije prvi put su ponudile primenu veštačke inteligencije u oblasti turizma. Na panel diskusiji „Upotreba veštačke inteligencije u turizmu”, koju su organizovali PKS i Centar za digitalnu transformaciju, prikazana je primena IT rešenja na bazi veštačke inteligencije u sektoru turizma kao velika pomoć kompanijama da unaprede proizvode i usluge, a kupcima ponude pravovremene informacije i dobra rešenja, ali i sve kvalitetniji izbor destinacija za odmor.

sajam turizma 2025

Foto Freepik/freepik

Paralelno sa Sajmom turizma održao se i 20. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca-oprema, koji dodatno osnažuje i unapređuje komunikaciju između sektora turizma i ugostiteljstva, i podiže turističke ponude na viši nivo.

Pod sloganom „Poslužite se“, uz akcenat na domaće izlagače i uz prisustvo relevantnih inostranih predstavnika kompanije iz različitih segmenata ugostiteljske industrije, u izlagačkom delu posetioci su imali priliku da se upoznaju sa širokim spektrom opreme i rešenja za ugostiteljsku industriju, uključujući kuhinjsku, hotelsku i restoransku opremu, kao i asortiman renomiranih brendova u oblasti sigurnosnih i rezervacionih sistema.

FOTO: Freepik/freepik

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije