Ambasador Italije NJ.E. Luka Gori: „Italijanska kuhinja je sinonim za kvalitet, ukus i druženje za trpezom“
Povodom VII Nedelje italijanske kuhinje u svetu, Ambasador Italije u Srbiji NJ.E. Luka Gori se vrlo rado odazvao na naš poziv i odgovorio na pitanja koja se tiču trgovinske saradnje između Italije i Srbije, upoznao nas sa svim manifestacijama vezanih za Nedelju italijanske kuhinje u Srbiji, ali i na problem sa “sounding Italy” fenomenom.
„Želja je da prikažemo inovativnu, održivu i savremenu Italiju“
* Prilikom otvaranja VII Nedelje italijanske kuhinje u svetu, ukazali ste na pozitivan trend trgovine između Italije i Srbije koji uključuje i poljoprivredno-prehrambeni sektor i koji je u 2021. godini zabeležio rast od 36 procenata u odnosu na prethodnu godinu. Možete li prokomentarisati ove brojke koje raduju i ohrabruju.
Veoma smo zadovoljni ostvarenim rastom kada je u pitanju bilateralna razmena u poljoprivredno-prehrambenom sektoru. Želimo da dodatno poboljšamo ove rezulate, pre svega stavljajući akcenat na poljoprivredne tehnologije i organizovanjem inicijativa koje će dovesti do toga da Italija bude zemlja partner na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu u maju 2023. godine.
U tom smislu, Nedelja italijanske kuhinje u svetu predstavlja jedan izuzetan izlog u kome globalno predstavljamo naše enogastronomske izvrsnosti, naše proizvode, vrednosti i tradiciju. Italijanska kuhinja jedan je od najpoznatijih sektora brenda “Made in Italy”, koji je treća najpoznatija marka na svetu i najjači “državni brend”. Italijanska kuhinja je svuda sinonim za kvalitet, ukus i druženje za trpezom. Ali i održivost, transparentnost proizvodnog procesa, sigurnost i inovativnost karakterišu našu kulinarsku tradiciju. Italija je veoma angažovana na polju zelene tranzicije i u borbi protiv rasipanja hrane. Naši proizvodni lanci sve više vode računa o životnoj sredini, sve je više “eco-friendly” proizvoda, pored toga što su predmet strogog procesa kontrole i sertifikacije. Ove godine u Nedelji italijanske kuhinje u svetu želimo da prikažemo inovativnu, održivu i savremenu Italiju čak i u poljoprivredno-prehrambenom sektoru.
„‘Italian sounding’ je prevara čiji se promet procenjuje na 100 milijardi evra“
* Kada govorimo o “Made in Italy”, molim Vas da nam kažete više o fenomenu “Italian sounding”?
“Italian sounding” predstavlja fenomen koji se odnosi na prodaju imitacija italijanskih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda. To je prava prevara, čiji se promet procenjuje na 100 milijardi evra, na štetu pravog “Made in Italy” brenda. Zbog toga je od ključnog značaja upoznati prave italijanske proizvode. U tom cilju ove godine smo zajedno sa Italijanskom agencijom za spoljnu trgovinu (ICE) u Beogradu pokrenuli niz predavanja za zaposlene iz sektora i saradnju sa više restorana u Srbiji koji će u ponudi imati prave italijanske menije tokom čitave nedelje.
Želeo bih takođe da istaknem da se Italija na sve načine bori protiv “Nutriscore” sistema obeležavanja prehrambenih proizvoda koji ide na štetu naših poljoprivredno-prehrambenih izvrsnosti. Naime, smatramo da taj način obeležavanja zavarava potrošače i može da ima potencijalno štetne posledice po zdravlje. Stoga je Italija predložila alternativno rešenje, sistem obeležavanja “Nutrinform Battery” koji se zasniva na pravilnom uputstvu o uravnoteženoj ishrani sa transparentnim informacijama za potrošača.
* Ispričajte nam više o događajima u okviru Nedelje italijanske kuhinje u svetu, u Beogradu od 14- 20. novembra?
Pripremili smo bogat program sa inicijativama koje idu od distributivne saradnje sa Mercatorom, preko e-trgovine u saradnji sa portalom Shoppster, od susreta između proizvođača i uvoznika italijanskih proizvoda, do naučnih seminara. Program predviđa i profesionalne degustacije vina, sireva i ulja, organizovane u saradnji sa italijanskim konzorcijumima i degustacione menije u nekoliko italijanskih restorana i picerija koji učestvuju u ovoj inicijativi. Na kraju, da ne zaboravimo mlade, za njih smo pripremili “Vreme je za pizzu” i predavanja poznatih italijanskih kuvara u hotelijerskim školama u Srbiji. Mislimo i na socijalno ugrožene kategorije – u saradnji sa organizacijom UNHCR organizovali smo dobrotvornu večeru pripremljenu na bazi italijanskih recepata za izbeglice koje su zbrinute u Srbiji.