Održan Coke Academy za HoReCa partnere
Na koji način da se ugostiteljski sektor HoReCa u Srbiji izbori sa izazovima dinamičnog tržišta, kako da privuče adekvatnu radnu snagu i prilagodi ...
pročitaj jošBranko Vučković, direktor sektora za alkoholna pića i kafu u Coca-Cola HBC Srbija i Crna gora, nam otkriva sve inovacije koje je njegov sektor realizovao i kakve benefite će sve imati HoReCa kanal u Srbiji.
Sa Brankom Vučkovićem, direktorom sektora za alkoholna pića i kafu u Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora tema za razgovor ima napretek. Voditi dinamičan sektor kakav su alkoholna pića i kafa, u tako dinamičnoj kompaniji kao što je Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, znači puno planova, puno inovacija i pre svega, puno rada. Na početku razgovora Branko Vučković je analizirao prošlu godinu, kao i kako njegov sektor napreduje sa ostvarivanjem planova za tekuću godinu.
„Iza nas je veoma uspešna godina, za obe kategorije – alkoholna pića i kafu. Kada je u pitanju kategorija alkoholnih pića, mogu ponosno reći da smo u veoma izazovnoj godini ostvarili dvocifreni rast prihoda i time napravili rekordan rezultat, ostvarujući ambiciju koja je možda u nekim trenucima delovala nedostižno. Imali smo solidnu osnovu, jer smo 2023. godinu započeli kao drugi po važnosti distributer alkoholnih pića na domaćem tržištu i broj jedan u premium segmentu.
U kategoriji kafe, oba naša brenda – Costa Coffee i Vergnano, beleže odlične rezultate. Pomenuću samo jedan – u prošloj godini aktivirali smo ove brendove u više od 500 HoReCa objekata. Verujem da smo ojačali temelje za još jednu uspešnu godinu, koja će biti obeležena kako inovacijama, tako i novim partnerstvima, u duhu Coca-Cola HBC kulture.“
* Planovi se već ostvaruju; biću slobodan da uporedim akviziciju votke Finlandia u vaš portfolio kao kad bi naš fudbalski reprezentativac koji blista u inostranstvu potpisao ugovor za neki srpski klub.
Lepo ste to primetili. Votka na domaćem tržištu ima visoko tržišno učešće i svakako je jedna od ključnih kategorija u alkoholnim pićima. Finlandia, vodeći brend votke na tržištima centralne i istočne Evrope, ojačaće našu strategiju 24/7 partnerstva. Naš plan je da povećamo ovu kategoriju kroz inovacije i prepoznatljivu egzekuciju na terenu, ali u prvom redu, kroz sinergiju sa našim gaziranim bezalkoholnim pićima, pre svega Schweppesom. Finlandia će imati naš pun fokus sa jasnim planom kako da izgradimo prepoznatljiv brend, koji ćemo približiti kako našim kupcima, tako i konzumentima.
* Ako sam, možda, malo preterao sa poređenjem u slučaju Finlandie, ta ista paralela sigurno da važi za Bacardi. Kakvi su planovi sa jednim od najpoznatijih rumova na svetu?
Verujem da će početak saradnje sa Bacardi Martini grupom, koja je jedan od lidera u ovom segmentu na svetskom nivou, biti jedna važna inovacija za nas. Ova grupa u svom portfoliju ima, osim prepoznatljivog Bacardi ruma, takođe i džin, viski, tekile i možda i jedan od najprepoznatijivih brendova na našem tržištu, Grey Goose premium votku, bez koje je teško zamisliti ijedan noćni klub. Izuzetno smo uzbuđeni zbog ove saradnje i uveren sam da uz naše fenomenalne prodajne timove možemo otvoriti mogućnosti za rast brendova Bacardija na domaćem tržištu.
* Uskoro će na tržištu Srbije biti lansirana inovacija koja zvuči obećavajuće – kombinacija dva kultna brenda u mešavini spremnoj za piće – Jack & Coke. Ovo piće predstavljeno je 2022. u Meksiku, a nešto kasnije i na tržištima SAD i Evrope. Kako se Jack & Coke pokazao na tim tržištima i šta možemo da očekujemo ovde u Srbiji?
Ovim pitanjem me dovodite do treće velike inovacije u kategoriji alkoholnih pića. Imajući u vidu da nam je Coca-Cola osnova svega, Jack & Coke dolazi kao prirodan nastavak našeg osnovnog portfolija i rekao bih jedna od iščekivanijih saradnji dva legendarna brenda. Ovo je brzo rastuća kategorija pića i svuda gde je Jack & Coke lansiran prevazišao je sva očekivanja. Tržište Srbije takođe vrlo lako prihvata kvalitetne inovacije, pa sam uveren u uspeh na domaćem tržištu. Kupci su već nestrpljivi da počnemo sa ovom inovacijom, pa evo da podelim i informaciju da Jack & Coke postaje dostupan na tržištu od marta.
* Zlatne rakije od šljive, kajsije, viljamovke i dunje, sigurnim koracima se pozicioniraju na našem tržištu. Koliko sam upoznat, unapredili ste proizvodnju, pa ako biste nam otkrili – o čemu se radi?
Tako je – unapredili smo ceo proces proizvodnje, a sada koristimo i celo voće koje dolazi iz prepoznatljivih regija u našoj zemlji. Sve ovo dalo je i rezultate, jer smo u 2023. zabeležili dvocifreni rast u odnosu na plan, što nam govori da su potrošači prepoznali kvalitet naše „Zlatne“. Ohrabreni ovim rezultatima, planiramo još inovacija, sa željom da budemo u samom vrhu među onima koji će unapređivati celu kategoriju rakije.
* Segment kafe u portfoliju CCHBC zabeležio je dvocifren volumenski rast. Kako nameravate da ga dalje unapređujete, možete li nam otkriti neke od planova za ovu godinu?
Kad imate dva jaka brenda kao što su Costa Coffee i Vergnano, onda možete planirati rast i nakon odlične godine. Sa liderskim DNA, i ove godine donosimo nove trendove na domaće tržište. Osnažićemo našu ponudu blendova za oba brenda kafe. Za vaš magazin mogu otkriti da je u planu lansiranje Costa 100% Arabica Brazilian Dark i Costa Crema, koje su karakteristične po tamnom prženju i kao takve prilagođene ukusu potrošača na našem tržištu. Caffe Vergnano biće dostupna i sa decafe opcijom. Iako je ovo trenutno mali segment u našem biznisu, izuzetno je važan kako bismo odgovorili na drugačije potrebe kupaca i potrošača. U skladu sa strategijom da budemo 24/7 partner, sa zadovoljstvom najavljujem da ćemo osim kafe imati još neke inovacije za HoReCa kanal, kao što su topla čokolada i čajevi.
* Kako se inicijativa vaše kompanije, Coke Academy, koja podržava kupce i male trgovinske lance putem edukativnih radionica i treninga, odražava na širu zajednicu?
Coke Academy je inicijativa kroz koju mi kreiramo dodatnu vrednost za naše kupce. Sa kupcima, posebno onim manjim, koji često nemaju dovoljno resursa za edukacije i praćenje trendova, delimo znanje i naše iskustvo, time unapređujući njihove biznise, a samim tim i celokupno tržište u toj kategoriji.
* Na koji način ova Akademija doprinosi podizanju nivoa edukovanosti među krajnjim potrošačima o procesima proizvodnje i pripreme kafe?
Proces pripreme kafe je jednako važan kao i kvalitet kafe. Zbog toga saradnja sa Coca-Cola HBC u ovom domenu donosi i ekspertsku pomoć. Naime, kad kupci izaberu naše brendove kafe, na raspolaganju im je naš ekspert za kafu, koji može da im održi edukativni trening o procesu pripreme i nauči ih kako da zrno pretvore u savršenu šoljicu kafe. Podsetiću i da je jedna od najprestižnijih svetskih asocijacija u industriji kafe, Specialty Coffee Association, sertifikovala naš 24/7 Experience Centre kao prostor za trening barista, a uz to i naši treneri poseduju neophodne sertifikate. Sve ovo sa jednom idejom – da ljubitelji kafe dobiju najviši kvalitet pripremljene kafe.
* Vaš profesionalni uspeh je impresivan, kako potvrđuju rekordna čitanost i pozitivni komentari na nedavni intervju na LinkedIn-u. Dobio sam stotine komentara sa samo rečima hvale za Vas, opisujući Vas kao izvanrednog stručnjaka na pravom mestu. Nedavno ste dobili i novu poslovnu ulogu, u kojoj ćete podržavati Coca-Cola HBC Švajcarska u razvoju HoReCa segmenta. Koji biste savet pružili mladima?
Hvala Vam puno na ovim rečima, zaista sam počastvovan. Mislim da je ključno da se posvetite onom što radite, i da to i volite. Ja sam imao tu sreću u karijeri da stalno učim nešto novo, uživam u onome što radim i da sam okružen zaista divnim ljudima koji su me profesionalno i lično unapređivali. Kao deo tog unapređenja dolazi i nova uloga u švajcarskoj operaciji, i zaista željno iščekujem tu novu stranicu u karijeri. Vidite, učenje nikad ne prestaje, pa bi to bio i moj savet mladima. Koristite svaku priliku da učite, budite ambiciozni, ali i strpljivi, i stvarajte dobro radno okruženje koje se zasniva na razumevanju, prihvatanju razlika i zdravom pobedničkom duhu.
Na drugom Holavino sajmu oranž vina u dalekoj Kini, crveni traminac vinarije Bikicki ostvario fantastičan rezultat. Đorđe Bikicki je predstavio sv...
pročitaj jošBartending zanimanje oduvek je sa sobom nosilo izvesnu dozu nesputanog šarma i mistične dopadljivosti. Prefinjena tehnika, uglađeni maniri i visoko...
pročitaj jošPod sloganom "Okusi mladost, iskusi avanturu", u vinariji "Tikveš" u Kavadarcima održano petnaesto izdanje Festivala mladog vina - jedan od najpres...
pročitaj još