U restoranu italijanske kuhinje Adesso pripremaju hranu sa posebnim nadahnućem
Mladi porodični restoran - Adesso, koji za glavnu vodilju ima ljubav prema italijanskoj kulturi i kuhinji, počeo je sa radom pre par meseci. Top...
pročitaj jošItalijanska agencija za spoljnu trgovinu (ICE/ITA) u Srbiji u saradnji sa predstavnicima sajamske manifestacije Vinitaly i sajmom Veronafiere, a uz podršku Ministarstva spoljnih poslova i međunarodne saradnje Italije, dovodi u Beograd italijanske firme iz sektora vina. Glavni cilj je predstavljanje na sajmu Wine Vision by open Balkan i uspostavljanje kontakata italijanskih proizvođača vina sa uvoznicima i distributerima vina sa balkanskog tržišta.
U Hali 2C Beogradskog sajma posetioci će imati jedinstvenu priliku da osete pravi duh Italije, jer će više od 50 italijanskih vinarija i firmi iz vinskog sektora na preko 1.000 kvadrata predstaviti vrhunska vina iz gotovo svih regija zemlje koju mnogi nazivaju vinskom imperijom.
Želje italijanskih izlagača na sajmu Wine Vision by Open Balkan su započinjanje i proširivanje već postojeće saradnje.
„Ideja vodilja je započinjanje nove ili proširenje već postojeće saradnje. Na našem institucionalnom štandu biće organizovane četiri degustacije za stručnu javnost pod vođstvom Udruženja somelijera Srbije. Degustiraće se vina iz Veneta, Pijemonta i Lombardije kao i iz Furlanije-Julijske krajine, Centralne i Južne Italije. Nije nam želja da u Srbiji radimo samo na kvantitetu, već i na kvalitetu italijanskih vina u ponudi“, kaže Antonio Ventreska, direktor Italijanske agencije za spoljnu trgovinu (ICE/ITA) u Srbiji.
Italija je najveći svetski proizvođač vina sa istorijom vinogradarstva dugom čak 2.500 godina. Zato i ne čudi što su stari Grci ovu prelepu zemlju, u kojoj vinova loza tako dobro i plodno raste, nazivali „zemlja vina“.
Napori da se očuvaju i promovišu autohtone sorte grožđa su karakteristika italijanske vinske industrije. Italija se može pohvaliti izuzetnim bogatstvom autohtonih sorti grožđa, od kojih su mnoge jedinstvene u svetu, odražavaju regionalni identitet i doprinose raznolikosti italijanskih vina sa jedinstvenim i posebnim karakteristikama. Tokom sajma Wine Vision by Open Balkan biće moguće degustirati vina proizvedena od autohtonih sorti kao što su Turbiano, Nebbiolo, Pecorino, Verdicchio, Primitivo, Amarone, Susumaniello, Glera.
„Tokom trajanja Sajma planirani su i brojni B2B susreti. Agencija ICE/ITA, je angažovala svoja sedišta na Balkanu da pozovu kupce koji će, kao gosti Vlade Srbije i naše Agencije, posetiti Sajam i učestvovati na B2B susretima sa italijanskim izlagačima i sa domaćim vinarijama. Tako stvaramo preduslove za dalje širenje naše privredne saradnje. Italija je već nekoliko godina prvi dobavljač vina iz EU u Srbiji, a drugi od svih dobavljača, posle Severne Makedonije. U prvih sedam meseci ove godine uspeli smo da od Crne Gore preuzmemo ovu poziciju. Udeo uvoznih vina na srpskom tržištu iznosi oko 50 odsto, a Italija, kao najznačajniji evropski partner u sektoru vina, snabdeva između pet i osam odsto srpskog vinskog tržišta, uz rast i po količini i po vrednosti. Prešli smo sa 3,2 miliona evra u 2020, na 5,7 miliona evra u 2022. godini, beležeći stabilan i stalan rast, posebno u segmentu penušavih vina. Kada govorimo o regijama porekla, na prvom mestu nalazi se Toskana, a slede Sicilija, Trentino Alto Adiđe i Veneto“, istakao je Ventreska.