
Top 10 Srbija Traveler’s Choice, prema recenzijama i ocenama korisnika
Traveler's Choice nagrade su vrlo cenjene u turističkoj industriji, jer predstavljaju odraz mišljenja stvarnih putnika, a ne samo profesionalnih kr...
pročitaj jošDobro osmišljen jelovnik ne samo da optimizuje troškove i povećava profit, već i unapređuje ukupno iskustvo gostiju u objektu. Pravljenje jelovnika je strateški posao, koji ujedno doprinosi i postizanju balansa u zastupljenosti sezonskih namirnica, operativne efikasnosti i atraktivne ponude koja izdvaja restoran i čini ga bolje pozicioniranim na tržištu.
Ratko Iveković je jedan od najprogresivnijih gastronomskih stručnjaka u regionu. Njegov razvojni put je dinamička simbioza storydoing marketinga, brendiranja i poslovnog razvoja. Maitre d’ Zoe Restaurant i Banquet Coordinator u Importanne Hotels & Resort u Dubrovniku, Master of Ceremonies u Costa Bella Cottage, Chief Of Operations u Contessa Hotels & SPAS Limited u Londonu, Golf Club General Manager u Egiptu, Project Director u Opatiji i Assistant Business Unit Manager u Terme Krka su samo neke od pozicija koje je Iveković uspešno obavljao.
– Nije retkost da mi kolege kažu kako su moja razmišljanja previše napredna za ove naše pojmove, no i dalje biram da se borim sa vetrenjačama u nadi da će se ljudi dozvati pameti – ovim Ratko Iveković kratko objašnjava svoju filozofiju i viđenje ugostiteljskog posla.
U nastavku uživajte u Ivekovićevom tekstu (oštrom i beskompromisnom) o unapređenju jelovnika.
Vaš meni je kao enciklopedija? Zaboravite. Prvi korak prema boljem meniju je smanjivanje izbora. Nitko nije došao da izgubi pola sata u premišljanju između 47 različitih verzija iste pizze.
Primena: Svedite meni na 10-12 najboljih, najtraženijih jela. Ako gosti znaju da dolaze po nešto posebno, radije će se vratiti – i još će brže naručiti.
Trebate barem jedno apsurdno skupo jelo koje izaziva podsmeh – jer uz to, sve ostale cene izgledaju pristupačno.
To je psihološki trik koji kaže: “Ovo je skupo, ali zato sledeće izgleda kao pametna odluka“.
Primena: Ponekad nije važno prodati najskuplje jelo, nego koristiti ga kao mamac za goste koji traže „vrednost“. Luksuzno jelo na početak menija i odjednom sve ostalo izgleda povoljno.
Gosti žele jesti, a ne čitati poetske opise vašeg „domaćeg“ umaka i „prirodno ubranih“ cherry paradajza. Držite se činjenica. Ljudi žele brz pregled onoga što jedu.
Primena: Kratko i jasno. Jedan red teksta po jelu je sasvim dovoljan. Gostima nije bitno odakle dolazi sastojak, nego ukus jela.
Čast izuzecima, ali gosti ne dolaze zbog inovativnosti, već dolazi po klasične udarce. Dobar komad mesa, pasta ili burger. To su jednostavna jela koja se prodaju.
Primena: Fokusirajte se na klasična jela, ali ponudite svoj potpis – nešto po čemu ćete biti prepoznati, ali što i dalje odgovara ukusu većine.
Kreativnost u nazivima jela? Može, ali umereno. Ako vaša jela nose imena koja ljudi ne razumeju – neće ih ni naručivati. Nema ništa loše u jednostavnom nazivu poput “losos i grilovano povrće”. Dosadno? Možda. Efikasno? Svakako.
Primena: Ako gosti moraju pitati konobara za objašnjenje, vaš naziv ne radi. Držite se opisa koji će im odmah pojasniti o čemu je reč.
Vaš meni nije umetnička instalacija; on je alat zaprodaju. Postavite najprofitabilnija jela tamo gde ih gosti prvo vide – centar stranice, poseban okvir, veći font. Vaš cilj je da oči prirodno padnu na ono što vam donosi zaradu.
Primena: Koristite grafičke elemente za privlačenje pažnje na ključne stavke. Naglasite profitabilna jela kako bi se istaknula među ostalima.
Evo male tajne: brojke bez decimala izgledaju bolje i ozbiljnije. Kada napišete „1.000“ umesto „990“ šaljete poruku da ne koristite jeftine psihološke trikove.
Primena: Ostavite trikove po strani, vaša transparentnost je već pola prodaje.
Što je meni kraći, to kuhinja brže radi. Kad se fokusirate na nekoliko ključnih jela, sve se odvija brže – a gosti su zadovoljniji. Pretrpani meni donosi haos u kuhinji, kašnjenja i loše iskustvo za goste.
Primena: Izbacite višak, gosti žele sigurnu, brzu i kvalitetnu uslugu.
Dodatne opcije su prilika za zaradu. Ekstra umak, prilog, ili dodatni sir – sve su to sitnice koje ljudi naručuju bez puno razmišljanja.
Primena: Stavite popis dodataka uz svako jelo – oni se brzo zbrajaju i povećavaju ukupan račun po gostu.
Opisi na meniju nisu takmičenja u kreativnom pisanju. Želite probuditi glad, ne zamarati goste.
Primena: Umesto „savršeno zlatni hrskavi krompirići,“ napišite „hrskavi krompirići“ i kraj priče.
21grams - Urban Balkan Bistro se našao među 50 najboljih restorana kojim je predstavljena gastronomska scena Dubaija... Dubai Restaurant Week 2024 ...
pročitaj jošOd svog pokretanja Michelinov vodič je ostao najprestižniji svetski sistem ocenjivanja restorana. Restorani širom sveta koji nose od 1 do 3 zvezdic...
pročitaj jošEnso restoran, koji slavi deset godina postojanja, predstavio je novi zimski meni, kojm je chef Nedeljko Jerković ponovo dokazao da je velemajstor ...
pročitaj još