kako se pravi jelovnik meni

Dobar meni vodi goste ka najboljim opcijama: Za njih i za vas!

Dobro osmišljen jelovnik ne samo da optimizuje troškove i povećava profit, već i unapređuje ukupno iskustvo gostiju u objektu. Pravljenje jelovnika je strateški posao, koji ujedno doprinosi i postizanju balansa u zastupljenosti sezonskih namirnica, operativne efikasnosti i atraktivne ponude koja izdvaja restoran i čini ga bolje pozicioniranim na tržištu.

Pravljenje jelovnika jedan je od ključnih aspekata uspešnog ugostiteljskog poslovanja

Ratko Iveković je jedan od najprogresivnijih gastronomskih stručnjaka u regionu. Njegov razvojni put je dinamička simbioza storydoing marketinga, brendiranja i poslovnog razvoja. Maitre d’ Zoe Restaurant i Banquet Coordinator u Importanne Hotels & Resort u Dubrovniku, Master of Ceremonies u Costa Bella Cottage, Chief Of Operations u Contessa Hotels & SPAS Limited u Londonu, Golf Club General Manager u Egiptu, Project Director u Opatiji i Assistant Business Unit Manager u Terme Krka su samo neke od pozicija koje je Iveković uspešno obavljao.

Ratko Ivekovic

Ratko Iveković

– Nije retkost da mi kolege kažu kako su moja razmišljanja previše napredna za ove naše pojmove, no i dalje biram da se borim sa vetrenjačama u nadi da će se ljudi dozvati pameti – ovim Ratko Iveković kratko objašnjava svoju filozofiju i viđenje ugostiteljskog posla.

U nastavku uživajte u Ivekovićevom tekstu (oštrom i beskompromisnom) o unapređenju jelovnika.

Kroz pravljenje jelovnika treba ponuditi manje izbora, više akcije

Vaš meni je kao enciklopedija? Zaboravite. Prvi korak prema boljem meniju je smanjivanje izbora. Nitko nije došao da izgubi pola sata u premišljanju između 47 različitih verzija iste pizze.
Primena: Svedite meni na 10-12 najboljih, najtraženijih jela. Ako gosti znaju da dolaze po nešto posebno, radije će se vratiti – i još će brže naručiti.

Pravljenje jelovnika kao mamac za elitne goste

Trebate barem jedno apsurdno skupo jelo koje izaziva podsmeh – jer uz to, sve ostale cene izgledaju pristupačno.
To je psihološki trik koji kaže: “Ovo je skupo, ali zato sledeće izgleda kao pametna odluka“.
Primena: Ponekad nije važno prodati najskuplje jelo, nego koristiti ga kao mamac za goste koji traže „vrednost“. Luksuzno jelo na početak menija i odjednom sve ostalo izgleda povoljno.

Reči koje prodaju u pravljenju jelovnika

Gosti žele jesti, a ne čitati poetske opise vašeg „domaćeg“ umaka i „prirodno ubranih“ cherry paradajza. Držite se činjenica. Ljudi žele brz pregled onoga što jedu.
Primena: Kratko i jasno. Jedan red teksta po jelu je sasvim dovoljan. Gostima nije bitno odakle dolazi sastojak, nego ukus jela.

Profitabilni klasici kao opcija u pravljenju jelovnika

Čast izuzecima, ali gosti ne dolaze zbog inovativnosti, već dolazi po klasične udarce. Dobar komad mesa, pasta ili burger. To su jednostavna jela koja se prodaju.
Primena: Fokusirajte se na klasična jela, ali ponudite svoj potpis – nešto po čemu ćete biti prepoznati, ali što i dalje odgovara ukusu većine.

Pravljenje jelovnika i prepoznatljivi nazivi

Kreativnost u nazivima jela? Može, ali umereno. Ako vaša jela nose imena koja ljudi ne razumeju – neće ih ni naručivati. Nema ništa loše u jednostavnom nazivu poput “losos i grilovano povrće”. Dosadno? Možda. Efikasno? Svakako.

Pravljenje jelovnika

Freepik/freepik

Primena: Ako gosti moraju pitati konobara za objašnjenje, vaš naziv ne radi. Držite se opisa koji će im odmah pojasniti o čemu je reč.

Vizuelna hijerarhija je nužna u pravljenju jelovnika

Vaš meni nije umetnička instalacija; on je alat zaprodaju. Postavite najprofitabilnija jela tamo gde ih gosti prvo vide – centar stranice, poseban okvir, veći font. Vaš cilj je da oči prirodno padnu na ono što vam donosi zaradu.
Primena: Koristite grafičke elemente za privlačenje pažnje na ključne stavke. Naglasite profitabilna jela kako bi se istaknula među ostalima.

Pravljenje jelovnika – poruka koju šaljete direktno i iskreno

Evo male tajne: brojke bez decimala izgledaju bolje i ozbiljnije. Kada napišete „1.000“ umesto „990“ šaljete poruku da ne koristite jeftine psihološke trikove.
Primena: Ostavite trikove po strani, vaša transparentnost je već pola prodaje.

Brži servis, srećan gost i uspešno pravljenje jelovnika

Što je meni kraći, to kuhinja brže radi. Kad se fokusirate na nekoliko ključnih jela, sve se odvija brže – a gosti su zadovoljniji. Pretrpani meni donosi haos u kuhinji, kašnjenja i loše iskustvo za goste.

Kako se pravi jelovnik

Freepik/freepik

Primena: Izbacite višak, gosti žele sigurnu, brzu i kvalitetnu uslugu.

Pravljenje jelovnika uključuje dodatnu priliku za zaradu

Dodatne opcije su prilika za zaradu. Ekstra umak, prilog, ili dodatni sir – sve su to sitnice koje ljudi naručuju bez puno razmišljanja.
Primena: Stavite popis dodataka uz svako jelo – oni se brzo zbrajaju i povećavaju ukupan račun po gostu.

Apetit, a ne zamor je ključ za uspešno pravljenje jelovnika

Opisi na meniju nisu takmičenja u kreativnom pisanju. Želite probuditi glad, ne zamarati goste.
Primena: Umesto „savršeno zlatni hrskavi krompirići,“ napišite „hrskavi krompirići“ i kraj priče.

AUTOR: Ratko Iveković / N.S.

IZVOR: Cafe Bar & Restoran

FOTO: Freepik/freepik

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije