Novi beverage trendovi! Zašto je viski sa puterom od kikirikija sve popularniji!
Nismo stigli ni do polovine godine, a na beverage sceni su se počeli formirati potpuno novi trendovi
Ukus postaje nova kategorija alkohola
Ono što stručnjacima već neko vreme upada u oči je da ukusi postaju kategorija za sebe. Dovoljno je pogledati uspon robnih brendova kao što su Crown Royal Peach ili Screwball viski sa puterom od kikirikija da bismo shvatili da ukus, bez obzira na bazično piće, postaje nova kategorija alkohola. A, postoje i drugi pokazatelji.
Na primer, neki vodeći stručnjaci Pepsija sada vode igru oko Louis Vuitton Moët Hennessy priče. To se na kraju krajeva moralo dogoditi i u svetu pića jer se isto već skoro dve decenije javlja na polju trgovine hranom. Sve se češće dešava da brendovi hrane i pića zajednički nastupaju, čak i u pomalo neobičnim, pa i čudnim kombinacijama poput Oreo Wine. Moguće da ozbiljnim koktel barovima neće primat preuzeti pića poput Crown Rayl Whisky sa ukusom vanile ili jabuke, ali opet nije nemoguće da će mlađi naraštaji naterati i njih da nove ukuse stave na svoje koktel karte.
Inovativne kombinacije pića i buradi
Ova godina donosi i nastavak eksperimentisanja sa odležavanjem viskija u drvenim buradima. Destilerije se već odavno služe buradima u kojima su odležavali vina, rumovi i razne druge vrste pića, kako bi svojim viskijima dali novu notu ili drugu dimenziju. Škotski viski i burad od šerija su već dobro poznata i proverena kombinacija, a vodeći proizvođači u irskoj evoluciji viskija pokazali su da su isto tako željni inovacija, pa tako pored buradi od ruma, koriste i onu u kojima je sazrevala marsala, kao i burad od japanskog hrasta. Američki viski je zreo za renesansno odležavanje u hrastovima buradima, što su već pokazali sa buradima od porta dobivši Port Wine Barreled Straight Rye proizvođača Tattersall Distilling ili dodavanjem ukusa morske trave u Seagrass Rye brenda Barrell Craft Spirits.
Rajan Rejnolds i Džordž Kluni najviše profitirali
Novi trend formiraju i selebritiji. Nakon što su masovno okupirali svet vina i žestokog bića, od Stingovih toskanskih vina do Tennessee burbona Heaven’s Door Boba Dilana. Sada su se okrenuli i sve više zarađuju na bezalkoholnim i alternativnim alkoholnim pićima. Poznata manekenka Bela Hadid je ušla u partnerski biznis sa bezalkoholnim pićima Kin Euphorics. U ovom segmentu je aktivna i glumica Blejk Lajvli koja je lansirala Betty Buzz, liniju premijum bezalkoholnih pića čija je glavna namena dodavanje žestokim pićima u miksanju koktela. Da se ovaj posao itekako isplati pokazuje primer Rajana Rejnoldsa koji je svoj brend džina Aviation prodao kompaniji Diageo za 610 miliona dolara, a pod okriljem iste kompanije Casamigos Tequila Džordža Klunija je u julu prošle godine dostigla prodaju od milion sanduka!
Ljubitelje piva će ražalostiti najava poskupljenja zanatskog kraft piva. Pandemija je žestoko udarila ovaj segment i prouzrokovala probleme u globalnom lancu snabdevanja.
RTD kokteli u kartonskoj ambalaži su bili donedavno nezamislivi
Novi trend je i inovacija po pitanju pakovanja pića. Iako je uvreženo mišljenje da je kartonska ambalaža rezervisana za jeftinije vino, sada za tim oblikom pakovanja posežu i poznatiji proizvođači. Količina od četiri litre vina se pakuje tako da uspeva da održava svežinu duže vreme, a vino u kartonskoj kutiji takođe nadmašuje tradicionalne flaše i u pogledu održivosti. Isto pakovanje su počeli da koriste i proizvođači ready-to-drink koktela, pa se iz konzervi sve više sele u kartonsku ambalažu. Povećana potražnja ove vrste pakovanja se, za sada, objašnjava trenutnim pomodarstvom, više nego trendom koji će opstati. No, možda nas vreme razuveri.
Vraća se i nostalgija
U svet pića se vraća i nostalgija. To je bilo i logično jer kada se u svetu dešavaju kataklizme, poput pandemije kovida, svi postajemo emotivniji i ranjiviji. A nostalgija nas vraća u lepša vremena. Sa povratkom serije “Seks i grad”, na šankove barova se vratio i Kosmopoliten, a o reanimaciji Espresso Martinija smo pisali u prošlom broju i jedino što možemo poručiti barovima je da se prisete hitova iz prošlosti koji su zreli za oživljavanje. Jer, dolazi nam leto, a (u)živeti se mora.