Nazdravite inovacijama: Posetite vrhunski sajam industrije pića u Nirnbergu!
Sajam BrauBeviale jedan je od najvećih svetskih sajmova specijalizovanih za industriju piva, vina, alkoholnih i ostalih pića, sa snažnim fokusom na...
pročitaj jošChateau Minuty, koji se od 1936. do 2023. godine nalazio u vlasništvu porodice Farnet-Mattan, dao je dva izuzetno važna doprinosa značaju rozea iz Provance.
Prvo je Minuty popularizovao izduženu, blago trbušastu bocu koja do danas simboliše provansalski roze. Drugo, Minuty je godinama pre Miravala i Whispering Angela stilski definisao moderni provansalski roze: bleda boja, vrlo malo ili bez šećera, sa puno voća i svežine.
Minuty danas poseduje oko 160 hektara vinograda u organskom uzgoju; koristi se isključivo kravlje i ovčije gnojivo, nema pesticida, nema herbicida. Svih 160 hektara i danas se beru ručno, jer su uvereni da mašinska berba ne može osigurati perfektno stanje zrna grožđa pre dolaska u vinariju.
Grenache zauzima najveći deo zasada u vinogradima, a tu su još Syrah, Cinsault, Tibouren i Rolle koji se, međutim, ne koristi u rozeima, već se od Rollea prave bela vina. Minuty svoja vina deli na ona proizvedena iz vlastitih vinograda blizu Sen Tropea i na vina koja se dobijaju od grožđa kupljenog u različitim delovima Provanse.
Rose et Or pripada liniji Minuty Or, pokrenutoj 2009. godine. Rose et Or dolazi iz Minutyevih vinograda i sastoji se od 80% Grenachea, 10% Syraha, 5 % Tibourena i 5% Cinsaulta. Ima 12,5% alkohola, ali sa telom koje je moćno kao da ima 15% alkohola.
Rose et Or iz 2023. je na nosu prepuno crvenog voća, sa laganim elementima agruma poput crvenog grejpa i herbalnim nijansama, tako da mu je miris izrazito intezivan. Na nepcu se oseća vrlo zrelo, veselo letnje crveno bobičasto voće, sa nešto citrusa koje, međutim, veoma brzo dobija jako puno mineralnosti i slanosti. Reč je o prilično neobičnoj kompoziciji ukusa, koja ujedinjuje drastičnu voćnost i dramatičnu mineralnost.
Ukus traje dugo, čak i za kriterijume crvenih vina, a kamoli za karkateristične rozee. Rose et Or pijemo rado već godinama jer ovo odlično vino, zajedno sa Miravalom, spada među najbolje rozee na svetu sa prihvatljivom i razumnom cenom. Rose et Or je fantastično vino za uparivanje jer pokriva širok dijapazon hrane. Od školjki, kozica i škampa, preko letnjih salata do ribljih čorbi, buljabesa, brodeta, ribe na žaru, sušija blažeg ukusa, ali i grilovane piletine i teletine.
M de Minuty, je ikona Minutyjevih vina i vinificira se od 60% Grenachea, 30% Cinsaulta i 10% Syraha. M de Minuty iz 2023. vibrantno je vino, sa jako puno svežine, sa mirisima vinogradarskih breskvi, citrusa i crvenog bobičastog voća, sa laganim dodirom slatkog voća i karakteriše ga, kao i Rose et Or, veoma dug aftertaste. M de Minuty je prototip modernog provansalskog rozea, kako po obliku buteljke, po izgledu, ukusima, aromama, tako i po životnom stilu koji sugeriše. Minuty je svestrano vino koje se pije na bazenima, u plažnim barovima, kafićima i noćnim klubovima, te ciljano simbolizuje mediteransko leto. M se takođe veoma dobro slaže sa raznolikom hranom.
Redovno se konzumira leti, što uz pizze, klasični roštilj, a najčešće uz letnje paste sa paradajzom i bosiljkom. S obzirom da se Minuty rozei već godinama mogu kupiti u Srbiji, sigurni smo da će se i 2023. godište uskoro pojaviti na našem tržištu, te vam toplo preporučujemo da ga ponudite svojim gostima. Nikako toplog, već ohlađenog na 8 do 10ºC.
Početkom 2023. godine je objavljeno da je LVMH (Louis Vuitton-Moët-Hennessy) posle višegodišnjih pregovora kupio većinski udeo u vinariji Minuty. Cena nije objavljena, no analitičari su se složili da se iznos kreće od 350 do 450 miliona evra. No, važno je istaći da porodica Matton i dalje nastavlja upravljati proizvodnjom koja će garantovati konstantan kvalitet.
Priprema kafe je umetnost, ali i vrhunska veština, a Julius Meinl trening centar idealno mesto da je savladate! Svaki iskusan ugostitelj zna da ...
pročitaj jošEstonski somelijer Mikk Parre je pobednik takmičenja ASI Best Sommelier of Europe, Africa & Middle East. Drugo mesto je osvojila francuska takm...
pročitaj jošNikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj još