Pretraga
Food 28.03.2022

Biljni burgeri: dobri za zdravlje i životnu sredinu

Svetislav Stojanović
Garden Gourmet

Za protekle dve godine pandemije, ljudi širom sveta počeli su da menjaju svakodnevne navike, uključujući i one po pitanju ishrane. Primetno je i da sve više raste svest o održivim izborima, koji su zdravi i za nas i za planetu.

Potrošači sve više traže alternativu životinjskim proizvodima

Prema procenama Organizacije za hranu i poljoprivredu (FAO) Ujedinjenih nacija, kako bude rastao broj stanovnika u svetu, i ako sve više njih bude sledilo zapadnjački jelovnik, proizvodnja mesa i mlečnih proizvoda će porasti za 44 odsto do 2050. godine, što će, osim zdravstvenih, imati i ozbiljne ekološke posledice. Naime, stočarstvo već sada učestvuje u ukupnim emisijama gasova sa efektom staklene bašte sa skoro 15 odsto i zato je manja potrošnja mesa  jedan od važnih načina borbe protiv klimatskih promena.

GARDEN GOURMET

Na ovoj filozofiji održive poljoprivrede nastao je Nestlé portfolio Garden Gourmet, iz kategorije obroka koji po hranljivom sastavu i ukusu zamenjuju meso (plant based meal solutions). Biljni burgeri i ćuftice proizvodiće se pretežno od domaće soje i povrća u novoj fabrici u Surčinu koja bi trebalo da počne s radom krajem godine. Većina proizvodnje planirana je za izvoz u Francusku, Nemačku, Holandiju, Italiju, Španiju i Veliku Britaniju, zemlje u kojima se potrošači sve više okreću održivim izborima u ishrani.

Garden gourmet biljni burger je eco-friendly proizvod

„Za proizvodnju našeg biljnog burgera potrebno je 80 odsto manje zemljišta i emituje se 75 odsto manje gasova sa efektom staklene bašte u odnosu na proizvodnju klasičnog burgera. Svi Garden Gourmet proizvodi su na bazi soje, sadrže najkvalitetnije povrće i žitarice kao važan izvor vlakana, i odlična su zamena za meso i u sezoni posta, jer zadovoljavaju sve naše nutritivne potrebe. Bez obzira na to biraju li naši kupci biljnu hranu iz zdravstvenih, etičkih ili ekoloških  razloga, mi želimo da im ponudimo proizvode superiornog ukusa i kvaliteta kako bi smanjili potrošnju mesa, ne praveći kompromis na račun ukusa“, ističe Renata Matusinović, izvršna direktorka kategorije hrane kompanije Nestlé za jugoistočni evropski region.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre nego što objavite komentare, posetite i upoznajte se sa uslovima korišćenja usluge.