
Finlandia vodka predstavlja novu energičnu kampanju za novu generaciju
Premium brend pića Finlandia vodka lansirao je novu globalnu kampanju, osmišljenu da uspostavi vezu sa punoletnom publikom u Srbiji, oslanjajući se...
pročitaj jošU svetu kafe, gde se kvalitet meri svakim gutljajem, mleko koje barista koristi može biti presudni faktor. Zato ne čudi što je Cremoso Latte tokom prethodne decenije izgradio status ne samo pouzdanog partnera, već i standarda u profesiji.
Da bismo saznali kako je tekao ovaj put, od prve šolje do brenda koji danas slavi deset godina postojanja, razgovarali smo sa Borisom Pantelićem, iskusnim majstorom svog zanata i Master Baristom Cremoso tima. On je deo priče gotovo od samog početka i svedok je kako se ideja pretvorila u lidera. U nastavku deli sa nama kako se gradi brend koji baristi biraju srcem, ali i rukom, svakodnevno.
Cremoso Latte je prošle godine obeležio deceniju postojanja. Kako danas, sa više od deset godina iskustva, gledate na taj razvojni put?
Za nas u timu Cremoso, tih prvih deset godina predstavljalo je mnogo više od jubileja, to je bila potvrda vizije sa kojom smo i krenuli. Još od samog starta, kada smo kao prvi na tržištu lansirali profesionalno mleko za bariste, znali smo da gradimo nešto što će ostaviti trag. Od tada pa do danas, prošli smo kroz brojne izazove, ali smo ostali verni kvalitetu, partnerstvu i stalnom usavršavanju. Danas, sa više od decenije iza nas, ponosni smo što nas baristi širom Srbije i regiona i dalje vide kao pouzdanog saveznika i brend koji ne samo da je postavio standarde, već ih kontinuirano pomera.
Šta je po Vašem mišljenju doprinelo takvom uspehu i prepoznatljivosti brenda?
Rekao bih da je naš recept vrlo jasan, kvalitet, podrška i prisutnost. Kvalitet proizvoda je ono što nas izdvaja, naše mleko ima konzistentnu teksturu, idealnu za savršenu mlečnu kremu, što je baristama izuzetno važno. Ali, kvalitet nije dovoljan ako niste prisutni na terenu. Mi smo tamo gde se kafa zaista dešava, među ljudima. Razgovaramo sa baristima, slušamo njihova iskustva iz prve ruke, učimo iz njihove svakodnevice i trudimo se da budemo podrška upravo onda kada im je najpotrebnija. I treće, imamo posvećen tim ljudi koji zna posao, veruje u misiju brenda i ulaže sebe u svaki korak.
Cremoso je poznat i po edukacijama. Da li su one i dalje važan deo vaše strategije?
Ne samo da su važan deo strategije, one su srce naše filozofije. Od samog početka verujemo da edukovan barista nije samo bolji profesionalac, već i naš ambasador. Naše edukacije obuhvataju sve, od osnova rada sa mlekom, preko pravljenja savršene mlečne kreme, do pravilnog uparivanja sa kafom. Svaka radionica je prilika da razmenimo znanja, ali i da dodatno razumemo potrebe tržišta. Kroz obuke i direktnu podršku na lokacijama, negujemo profesionalni standard koji čini razliku.
U ponudi imate i biljnu alternativu, Cremoso SOYA. Kako je ona prihvaćena na tržištu?
Sjajno. Kada smo lansirali Cremoso SOYA, znali smo da moramo ponuditi rešenje koje ne pravi kompromise. Danas je sve više potrošača koji biraju biljne alternative, bilo iz zdravstvenih, etičkih ili ličnih razloga. Sojino mleko koje smo razvili ima savršenu teksturu za pravljenje kreme za kafu, ne menja ukus kafe i stabilno je u šoljici. Baristama je važno da znaju kako će se mleko ponašati, i zato smo se potrudili da im damo proizvod u koji mogu imati poverenja, kao i sa našim klasičnim mlekom.
Gde se sve mogu pronaći Cremoso proizvodi?
Naše prisustvo je najjače u Srbiji, ali smo godinama prisutni i u Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji. Imamo razvijenu distributivnu mrežu i saradnju sa partnerima koja traje gotovo koliko i sam brend. Cremoso mleko je deo svakodnevne ponude u brojnim kafićima, restoranima i specijalizovanim lokalima. Verujemo u stabilnost odnosa i partnerski pristup, i to se vidi u rezultatima.
Postoje li planovi za dalje širenje brenda?
Apsolutno. Naš sledeći cilj je proširenje na nova tržišta u regionu i šire. Znamo da imamo proizvod koji kvalitetom može da se nosi sa evropskom konkurencijom. Imamo iskustvo, imamo jasan identitet brenda i izuzetnu posvećenost timu, to su temelji na kojima gradimo sledeći korak. Planiramo da budemo prisutni u još više zemalja jer verujemo da je kvalitet univerzalan jezik.
Slogan „Prvi izbor barista“ često se koristi uz Cremoso. Šta on znači za Vas lično?
Za mene lično, taj slogan je obaveza. To znači da, kada barista uzme Cremoso mleko, zna tačno šta može da očekuje, stabilnost, lakoću rada i pouzdanost. Biti prvi izbor ne znači biti najbolji samo kada je lako, već i kada su uslovi zahtevni – u jutarnjoj gužvi, tokom vikenda, na festivalima ili u malim lokalima. Svaka šoljica kafe je vizit karta bariste, a mi želimo da budemo deo tog savršenog otiska.
Kakvu poruku biste poslali kolegama baristima i ugostiteljima?
Pre svega, hvala na poverenju. Bilo da ste tek otvorili svoj prvi lokal ili vodite uspešan lanac kafića, znajte da imate podršku u Cremoso timu. Naše mleko, bilo klasično ili biljno, nije samo sirovina – to je alat za kreaciju. Kafa nije samo piće, to je ritual, trenutak, doživljaj. I mi želimo da svaki vaš gost oseti taj kvalitet i ljubav u svakoj šoljici.
📚 Knjige
The Professional Barista’s Handbook, Scott Rao – praktična i direktna knjiga, odlična za razumevanje ekstrakcije espressa i parenja mleka. Must-have za ozbiljnog baristu
Coffee Dictionary, Maxwell Colonna, Dashwood Super – lagano štivo, enciklopedijski format – pojmovi, metode, stilovi pripreme. Idealno za brzo osvežavanje znanja
Water for Coffee, Maxwell Colonna, Dashwood & Christopher Hendon – napredno, ali jako korisno za razumevanje uloge vode u ekstrakciji kafe
🎥 YouTube kanali
🔗 James Hoffmann – kralj YouTube edukacije o kafi. Sjajno objašnjava, testira opremu, tehnike i mitove
🔗 European Coffee Trip – vodi kroz evropske specialty kafiće, intervjuiše bariste, pokazuje recepte i kulturu kafe
🔗 Home Cafe by Charles – fino balansira tehniku i estetiku. Odličan za latte art i estetiku pripreme
📱 Instagram/TikTok za inspiraciju i učenje
coffeefusion, thebaristamap, baristadaily, kaleeme.coffee – jako koristan za latte art
Italijanski brend Bialetti, sinonim za tradicionalnu pripremu kafe i nezaobilazan u brojnim ugostiteljskim objektima, prodat je kineskom fondu Nuo ...
pročitaj jošAkvafor voda je premium rešenje za ugostitelje koji žele da gostima ponude vrhunski kvalitet. Bezbedna, sveža i uvek dostupna, idealna je za restor...
pročitaj jošKada je reč o prirodnim mineralnim vodama vrhunskog kvaliteta, svetski poznata Vichy Catalan često se ističe kao sinonim za izuzetnu čistoću, bogat...
pročitaj još