
Sleep tourism: Kako luksuzni turizam u 2025. postaje putovanje u san
Sve prisutniji sleep tourism više nije samo tendencija pojačanog rasta! Globalno tržište wellness turizma 2025. godine ostvariće dobit koja premašu...
pročitaj jošUbrzane promene koje, iz sezone u sezonu, zahvataju globalno turističko tržište, podstakle su jedan deo domaćih delatnika iz ove industrije da stvore uporište turizma koji oblikuje doživljaje i stvara uspomene. Sredinom juna 2025. oformljena je Asocijacija turističke industrije Srbije (ATIS), osnovana sa ciljem da objedini glas turističke privrede i doprinese razvoju održivog, konkurentnog i profesionalnog turizma.
ATIS okuplja vodeće aktere iz različitih oblasti; od avio-saobraćaja, hotelijerstva i agencijskog poslovanja, preko obrazovanja, sajamske industrije i osiguranja, do finansija i IT sektora. Među osnivačima su Air Serbia, Beogradski sajam, prestižni hoteli, turističke agencije i transportne kompanije, što jasno govori o ozbiljnosti inicijative i njenom strateškom značaju za domaći turizam.
Kako ističe direktor ATIS-a, Dejan Veselinov, udruženje je zasnovano na ideji da „turizam proizvodi iskustva, doživljaje i uspomene“ i da se upravo kroz zajednički rad članova ti doživljaji mogu unaprediti. Fokus će biti na:
• edukaciji i profesionalizaciji kadrova, u saradnji sa Univerzitetom Singidunum i drugim obrazovnim institucijama
• razvoju održivih praksi, uključujući unapređenje saobraćaja, digitalne rezervacije i ekološki prihvatljive opcije
• jačanju konkurentnosti Srbije na regionalnoj i međunarodnoj turističkoj mapi
Jedna od ključnih vrednosti ATIS-a jeste stvaranje platforme za međusobnu saradnju i razmenu znanja. Turizam je, po svojoj prirodi, multidisciplinaran – povezuje hotelijerstvo, transport, gastronomiju, sajmove, zdravstvene i kulturne usluge. Upravo zato je značajno što ATIS okuplja različite segmente u jedinstven poslovni ekosistem. Takva sinergija doprinosi kvalitetnijoj turističkoj ponudi, većoj vidljivosti Srbije na međunarodnom tržištu i boljem iskustvu za krajnjeg gosta.
ATIS već sarađuje sa Ministarstvom turizma i omladine, učestvujući u radu radnih grupa na izradi Strategije razvoja turizma i kao deo Nacionalnog saveta za turizam. Time asocijacija postaje važan partner u oblikovanju turističkih politika i promociji Srbije kao atraktivne destinacije.
Pored jačanja institucionalnog glasa sektora, ATIS ima ambiciju da postane strateški promoter Srbije kao destinacije koja nudi raznovrsna i održiva iskustva. Kombinovanjem prirodnih resursa, kulturne baštine i savremenih turističkih rešenja, cilj je da se Srbija pozicionira kao sigurna, moderna i poželjna destinacija za međunarodne turiste, ali i kao pouzdano tržište za investitore u turizmu i HoReCa industriju.
ATIS se pozicionira kao ključni partner turističke i HoReCa privrede Srbije, spreman da zajedno sa svojim članovima i partnerima kreira konkurentne proizvode i unapredi poslovno okruženje. Otvoren za saradnju sa hotelijerima, ugostiteljima, prevoznicima, agencijama, edukativnim institucijama i investitorima, ATIS poziva sve aktere da se priključe inicijativi koja turizam vidi kao industriju unapređenih iskustva, limitless doživljaja i uspomena.
Naša snaga je u zajedništvu i saradnji. Samo udruženim snagama možemo stvoriti održiv, prepoznatljiv i konkurentan turizam Srbije – poručuju iz Asocijacije.
U restoranskoj industriji ime Chef Grant Achatz odavno je sinonim za inovaciju i stratešku hrabrost. Njegov restoran Alinea u Čikagu ne samo da je ...
pročitaj jošU svetu ugostiteljstva gde marže postaju sve tanje, a konkurencija sve oštrija, ovo pitanje postaje ključ za opstanak. Mnogi vlasnici restorana ose...
pročitaj još