Dragana Kadović direktor Plantaže front
08.10.2023 Drink

Dragana Kadović: “Vranac je sposoban da iznedri i još bolja vina nego što su Rezerva i Stari podrum”

Vinarija 13. jul Plantaže proslavlja šezdeset godina postojanja autentične vinske priče, dok legendarni Vranac Pro Corde slavi trideseti rođendan. U razgovoru sa Draganom Kadović, direktorkom kompanije, pričamo o aktuelnom trenutku vinarije i planovima za budućnost.

Dragana Kadović: „Srbija je za nas uvek bila najvažnije izvozno tržište“

Šest decenija tradicije, svake godine milioni litara kvalitetnih vina, porast prodaje vrhunskih vina ultra-premijum serija i desetine nagrada na najvažnijim svetskim ocenjivanjima, to je ono zbog čega vinarija 13. jul Plantaže danas ponosno šeta regionalnom vinskom scenom i slavi jedinstven jubilej – šezdeset godina postojanja jedne autentične vinske priče. Istovremeno, legendarni Vranac Pro Corde ove godine slavi trideseti rođendan, i dalje demonstrirajući zbog čega je svojevremeno bio začetnik segmenta vrhunskih vina na ovim prostorima. Iako se možda činilo da Plantaže počinju da dobijaju status uspavanog diva, od pre dve godine iz ove kuće počinju da stižu neke nove, modernije vibracije.
Novo vino – Edicija 23, plasirana ovog leta ekskluzivno za srpsko tržište, uz ultra-premijum maslinovo ulje i vrhunski Konjak XXO, jasno nagoveštava da će ova vinarija u budućnosti voziti u istom koloseku „vina kojima svijet vjeruje“, ali nekim novim, bržim i modernijim vozom.
* Plantaže ove godine obeležavaju dva velika jubileja – 60 godina vinarije i 30 godina Pro Cordea. Čestitamo! Ovo je očigledno posebna godina za vas?
U svakom smislu! Jako smo ponosni na ove nesvakidašnje jubileje na ovim prostorima i cela godina protekla je u znaku aktivnosti u vezi sa njihovim obeležavanjem. Proslava centralnog događaja održana je u samom vinogradu Ćemovsko polje 1. septembra, a planirana je proslava i u Srbiji 5. oktobra, jer je Srbija za nas uvek bila najvažnije izvozno tržište i već decenijama ovde imamo brojne i verne ljubitelje našeg vranca. S obzirom na to da je Vranac sinonim za Plantaže i da čini dominatnu sortu u vinogradima, kao datum za proslavu našeg jubileja simbolično je odabran Svetski dan vranca.

Dragana Kadović Vranac Pro Corde

Dragana Kadović: „Vranac Pro Corde je trasirao put i pokazao da vranac može da ide daleko“

* Pro Corde se još pre trideset godina etablirao kao sinonim za vrhunska vina od vranca. Da li je time zadat neki okvir koji je kasnije predstavljao problem, u smislu da se predstave i neka druga vrhunska vina od vranca?
Ne, on je trasirao put i pokazao da vranac može da ide daleko, a vina koja su usledila, Rezerva i Stari podrum, samo su otvorila neke nove horizonte. S vremenom, kako se vinarija razvijala, učili smo, rasli smo i tehnološki, konstanto smo radili istraživanja genetike i profila sorte sa idejom da nađemo optimalno rešenje kako da iskoristimo pun potencijal našeg teroara, koji je zaista jedinstven. Znamo da je Ćemovsko polje idealan teroar za ovu sortu i uvek ćemo biti otvoreni za eksperimentisanje. Na osnovu onoga što smo do sada postigli, mislimo da je vranac sposoban da iznedri i još bolja vina nego što su Rezerva i Stari podrum. Pokazali smo i da je sposoban da da vrlo široku lepezu vina, od suvih do slatkih, ali da uvek možemo da zadržimo njegov prepoznatljiv karakter. Takođe, naučili smo kako da dobijemo vina koja imaju odličan odnos cena-kvalitet, bez obzira na to o kojoj kategoriji je reč, stonih ili utra-premijum vina.

PROČITAJTE JOŠ! Dragana Kadović: „13. Jul – Plantaže beleži rast prodaje vina u bocama od 0.187“

* Jedan od najvećih aduta Pro Cordea je to što je decenijama pokazivao minimalne oscilacije u kvalitetu kakve god da su bile berbe i uvek je važio za „sigurnu kupovinu“. U čemu je tajna?
Znate, mi smo velika vinarija, svake godine proizvedemo više od deset miliona litara vina, vrlo korektno tehnički urađenih, a takođe i ozbiljne količine premijum vina. Imamo veliko iskustvo, ozbiljan i uigran tim koji je osvežen nekim mladim snagama, tehnološki smo dobro opremljeni tako da možemo da odgovorimo na sve vrste izazova. Baš zbog toga što smo velika vinarija, stalno smo pod velikom pažnjom publike tako da ne možemo sebi da dozvolimo tu vrstu luksuza da osciliramo u kvalitetu.

Dragana Kadović Vranac Pro corde podrum flaša

Dragana Kadović: „Naš cilj je da Plantaže i dalje budu ‘vanvremenska vinarija’“

* U sklopu jubileja koji proslavljate, za Pro Corde je promenjena etiketa. Zašto ste se odlučili na taj korak i da li se možda pribojavate reakcije ljubitelja vina, naročito onih starijih koji ga decenijama poznaju u ovom izdanju?
Razmišljali smo i o tome, ali naša ideja je da, generalno ne samo kada je o Pro Cordeu reč, čvrsto budemo ukorenjeni u našu tradiciju ali da je predstavimo nekim novim generacijama na način koji je njima blizak, jezikom koji oni razumeju. Kvalitet i bazični stil vina i dalje su isti i od toga nikad nećemo odustati, tako da oni već postojeći ljubitelji naših vina nemaju razloga za brigu. Sadržaj priče je isti, samo ćemo je pričati na drugačiji način. Na globalnom vinskom tržištu periodično se menjanju trendovi i to je prirodno, tako da mi, kao vinarija koja izvozi u preko 40 zemalja širom sveta, moramo da se prilagođavamo aktuelnostima. Ti trendovi primetni su i u Srbiji, tako da naši enolozi prilagođavaju stil vina željama publike. Ali, to ne znači da nećemo negovati autentičan karakter vranca, njegovu prepoznatljivost, naprotiv, mi samo želimo povremeno fino da ga poliramo. Naš cilj je da Plantaže i dalje budu „vanvremenska vinarija“, koja će uvek da bude aktuelna.
* Kad smo kod nove publike, vaša Malvazija, prilično neočekivano vino od Plantaža, naišlo je na vrlo dobar prijem kod publike. Da li planirate još neka nova vina u tom stilu?
Bilo je malo bojazni da li će je publika prihvatiti, jer smo bili poznati prvenstveno kao kuća vrhunskog vranca, ali kao što ste i rekli, reakcije su odlične. Mi smo sa tim vinom želeli da ponudimo nešto drugačije i da pokažemo da imamo mogućnosti i znanje da proizvodimo široku lepezu stilova. Naše novo ultra-premijum belo vino Nota takođe je pridobilo veliku naklonost ljubitelja vina. Generalno, želimo da pokažemo svu raskoš i sav potencijal našeg teroara, vinarije i ljudi.
* Linija Stari podrum svojim nazivom je omaž Starom podrumu u Lješkopolju, gde je sve i počelo i gde i danas odležava većina vrhunskih vina, ali je podrum Šipčanik dao Plantažama jednu novu, impresivnu dimenziju.
Tako je. Stari podrum će uvek biti naše srce, a Šipčanik ponos. U Stari podrum je ukorenjena naša tradicija, dok Šipčanik svojom impozantnom pojavom demonstrira da su Plantaže po mnogo čemu jedinstvene na ovim prostorima Znate, nema baš mnogo tako impresivnih vinskih podruma ni u svetu i mi smo na to jako ponosni.

Dragana Kadović Plantaže proslava vinarija

Dragana Kadović: „Maslinovo ulje i Konjak XXO su odraz našeg teroara”

* Vinski turizam je sve popularniji u svetu, pa, s obzirom na veliki potencijal kojim raspolažete, da li imate ozbiljnije planove u tom segmentu?
Osim atraktivnih vinskih podruma, tu je i impozantni vinograd na Ćemovskom polju, kao i 18.000 stabala maslina, a u našoj neposrednoj blizini je i more, što je dodatni argument koji nam daje puno pokriće da u budućnosti možemo aktivnije da se posvetimo vinskom turizmu. Imamo ozbiljne planove po tom pitanju i već smo započeli realizaciju nekih projekata, a koje ćemo uskoro predstaviti publici.
* Vaši poslednji noviteti ultra-premijum Maslinovo ulje i Konjak XX0 koji je odležavao 16 godina već su prilično zaintrigirali javnost. Da li planirate ozbiljnije aktivnosti po pitanju promocije ovih proizvoda u HoReCa objektima?
Svakako, jer i ti proizvodi su odraz našeg teroara, a koji je podjednako adekvatan i za ulje i za konjak, kao i za vina. Oni su već prilično zastupljeni u HoReCa sektoru i integralni su deo našeg ultra-premijum segmenta, tako da ćemo im u narednim promotivnim kampanjama u premijum HoReCa objektima posvetiti veliku pažnju. Mislim da oni to objektivno i zaslužuju, uostalom, dosadašnje reakcije publike to i potvrđuju.
* Vaša poruka za kraj?
Iza nas je 60 godina truda i rada, 60 godina poverenja ljubitelja vina i to nas obavezuje da nastavimo da na najfiniji način pakujemo u boce ono najbolje sa Ćemovskog polja.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: PLANTAŽE

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije