Nazdravite inovacijama: Posetite vrhunski sajam industrije pića u Nirnbergu!
Sajam BrauBeviale jedan je od najvećih svetskih sajmova specijalizovanih za industriju piva, vina, alkoholnih i ostalih pića, sa snažnim fokusom na...
pročitaj jošNa sednici Evropskog parlamenta održanoj 14. februara nije prihvaćen predlog da se vino obeleži kao opasan proizvod
Na sednici Evropskog parlamenta održanoj, gle simbolike, 14. februara otvorena je rasprava o planu za borbu protiv raka koji je predstavljen pre godinu dana. Posebna komisija je s velikom većinom glasala za tekst ovog programa čiji je cilj da se podstakne niz mera i inicijativa za suzbijanje oboljevanja od karcinoma, a neke od njih bi se značajno odrazile na industriju hrane i pića. Posebno one koje se odnose na vino jer se u predlogu tretira vrlo slično cigaretama. Sve ovo je uznemirilo evropske vinare, pa ih nije umirila ni izjava potpredsednika Evropske komisije Margaritis Šinas da EU neće zabraniti vino ili označiti kao nešto što je otrovno.
Vinari su upozorili da u predlogu jasno piše: „Neophodno je jačanje politike kontrole alkohola kako bi se sprečili rak i smrtni slučajevi povezani s alkoholom. Komisija će stoga podržati države članice u sprovođenju širokog spektra mera kao što su smanjenje pristupačnosti i dostupnosti alkohola, ograničavanje oglašavanja i promocije te podizanje svesti o riziku od upotrebe alkohola i raka. Osim toga, Komisija će revidirati zakone o oporezivanju alkohola. Takođe će ispitati poreske mere o kupovini alkoholnih proizvoda na veliko“.
Da je ovaj predlog zakona prošao, vrlo je verovatno da bi države EU mogle da povećaju carine i poreze na alkoholna pića slično kao što je to slučaj sa cigaretama, a sve u cilju smanjenja potrošnje alkohola. Mere bi u tom slučaju uključile i zabranu reklama i spomzorstava i otežavanje dostupnosti alkohola. Vinari su bili u panici da bi ovakve mere mogle da se odnose i na finansiranje i subvencije vinogradarstvu.
Glavni sekretar Evropskog vinskog komiteta (CEEV) Ignasio Sančez Rekarte je u intervjuu za magazina The Drinks Business rekao da vinarska industrija strahuje od „izgradnje potpuno drugačijeg sveta“ u kojem se neće kontrolisati šteta prouzrokovana alkoholom, već će se ići na pokušaj smanjenja konzumacije za sve.
“Postoji rizik da se alkoholna pića pretvore u ekvivalent duvanskim proizvodima, što znači da bi vinarima moglo biti zabranjeno oglašavanje vina, da bi mogli biti primorani da objavljuju zdravstvena upozorenja na etiketama i da bi im se mogla ograničiti dostupnost u prodavnicama. Ako se alkoholna pića budu tretirala na ovaj način, to bi značilo da bi gotovo bila stavljena van zakona“, upozorio je Rekarte i dodao:
“Vinski sektor dobija finansijska sredstva za inovacije, promociju i prilagođavanje klimatskim promenama, ali bi sve to moglo nestati preko noći. Naš sektor je jedan od stubova društveno-ekonomske održivosti ruralnih područja. Naši enolozi i vinari brinu za svoje grožđe, svoja vina i svoje potrošače. Oni ne shvataju šta se to dešava jer su fokusirani na svoj posao. Neverovatno je šta se događa jer bi to moglo razoriti njihove male svetove i vinarsku industriju“.
Ipak, italijanska udruženja vinara i italijanska vlada uz pomoć španskog udruženja vinara i nekoliko krovnih evropskih udruženja pokrenuli su snažnu kampanju u kojoj su upozorili na neutemeljenost i dalekosežnu štetu u budućnosti koju bi usvajanje predloženih odredbi nanelo evropskoj vinskoj industriji. Kampanja je urodila plodom i na sednici parlamenta, nakon, na momente vrlo žučne rasprave, usvojen je amandman u kojem piše:
“Postoji razlika između štetnog i umerenog konzumiranja alkoholnih pića. Umereno konzumiranje samo po sebi nije faktor rizika za oboljenje od karcinoma”.
Nakon ove velike pobede evropskih vinara, italijanski ministar poljoprivrede Stefano Patuaneli je poručio evroparlamentarcima da su ovom odlukom spasili hiljadugodišnju tradiciju i kulturu, brojna radna mesta i samu vinsku industriju.
Lobi koji ima jasnu nameru da žigoše vino i sva ostala alkoholna pića je veoma jak i uticajan i neće odustati od ostvarivanja svog plana. Radost pobede ima vrlo gorak ukus, jer za očekivati je da se prvobitna inicijativa ponovo nađe pred evroparlamentarcima. Prva runda je gotova i nadamo se da vinari spremno čekaju kad gong bude oglasio početak druge runde.
Nikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj jošEstonski somelijer Mikk Parre je pobednik takmičenja ASI Best Sommelier of Europe, Africa & Middle East. Drugo mesto je osvojila francuska takm...
pročitaj jošBarcaffè Espresso ponovo je ostvario izvanredan uspeh na prestižnom takmičenju International Coffee Tasting 2024, osvojivši dve zlatne medalje u ko...
pročitaj još