
Otkrijte tajne pravljenja savršenih koktela sa kafom: 5 nezaobilaznih saveta
Univerzalni espreso martini već odavno dominira kao koktel sa kafom koji zbog savršene ravnoteže između slatkog likera i gorkih kofeinskih nota pru...
pročitaj jošDugo je važilo uverenje da će Gen Z, generacija rođenih od kraja 90-ih do ranih 2010-ih, u velikoj meri izbegavati klasičan alkohol. Fokus trendova koji vladaju, na zdravlje, mentalni balans i bezalkoholne alternative učinili su da mnogi ugostitelji preispitaju ponudu klasičnih alkoholnih pića. Ipak, rezultat nove globalne ankete IWSR Bevtrac iznenadio je mnoge: Gen Z i te kako pije alkohol, samo ga pije na svoj način.
Novo istraživanje pokazuje da Gen Z ne izbegava alkohol koliko se mislilo, ali imaju drugačije navike. I visoka očekivanja! U martu 2025. čak 73% starijih iz Gen Z izjavilo je da je konzumiralo alkohol u prethodnih šest meseci.
Ovo je važna vest za barove, klubove i restorane koji ciljaju mlađu publiku. Međutim, ključno je razumeti kontekst: Gen Z pije umereno, selektivno i najčešće u društvenim, „posebnim” situacijama, a ne svakodnevno.
– Oni ne piju iz navike, već zbog doživljaja. Zato su lokacije koje nude autentičan ambijent, personalizovanu uslugu i kvalitetne koktele u prednosti – poručuju iz IWSR-a.
Gen Z ne naručuje „na litre”. Zanimaju ih signature kokteli, prirodni sastojci, craft piva i probrana vina.
Nove generacije često kombinuju alkohol uz tzv. intermittent abstinence. Zato je važno imati dobru selekciju mocktaila, kombucha, soda miksova i alkohol-free pića.
Bar više nije samo mesto za piće. Gen Z traži prostor gde se može povezati, deliti iskustva kroz društvene mreže i uživa u estetici i atmosferi.
S obzirom da sve više Gen Z postaje radno sposobno i raspolaže većim budžetima, spremni su i više da potroše, ali očekuju da za to dobiju reciprocitetnu vrednost.
Za one koji vode barove, restorane i kafiće, Gen Z predstavlja izazov ali i priliku. Klasična ponuda više nije dovoljna, ova generacija ne pije manje – pije drugačije. Ugostitelji koji prepoznaju promenu u navikama i prilagode ponudu, ambijent i komunikaciju, mogu ne samo da privuku mlađu publiku, već i da stvore lojalne goste koji se vraćaju, ne zbog alkohola, već zbog kompletnog iskustva.
Pivnica je, zar ne, mesto gde očekujete kobasice, burger i pomfrit. Ali, Axiom ne haje za ukalupljene stereotipe, niti želi da igra na sigurno. Udr...
pročitaj jošUsred beogradske letnje vreve, June café lansirao je novu sezonu osvežavajućih napitaka, dostupnih do kraja septembra. Letnji meni sada broji sedam...
pročitaj jošPrvo međunarodno gostovanje kineskog restorana i bara Ming Dynasty Food održaće se u beogradskom koktel baru Ćilim. U subotu, 19. jula, ulice Beogr...
pročitaj još