
Confine Milano fine dining pizza – manifest nove ere ugostiteljstva
Da li pizzerija može biti više od mesta na kom se jede pizza? Gledajući centralni deo Milana, ogovor na to pitanje je odlučno - da. Confine, autors...
pročitaj jošU restoranskoj industriji ime Chef Grant Achatz odavno je sinonim za inovaciju i stratešku hrabrost. Njegov restoran Alinea u Čikagu ne samo da je postavio nove kulinarske standarde već je redefinisao samu logiku poslovanja u segmentu fine dininga.
Sa tri Michelin zvezdice i pozicijom među World’s 50 Best Restaurants, Alinea je više od kulinarskog brenda – ona je studija slučaja za uspeh u ugostiteljstvu. Kontinuirana reinvencija jelovnika, uvođenje imerzivnih iskustava i stroga posvećenost kreativnosti učinili su da restoran ostane relevantan u industriji koja se stalno menja. Achatzov pristup jasno pokazuje da inovacija nije luksuz, već poslovna potreba.
Grant Achatz ne posmatra restorane samo kao prostore za obedovanje, već kao mesta gde se spajaju umetnost, nauka i ekonomija. Njegovi koncepti, od Next i The Aviary do FIRE, predstavljaju poslovne laboratorije u kojima se testiraju novi modeli rasta, diferencijacije i privlačenja globalne publike.
Iako sada ima četiri Michelin zvezdice, priznaje da oseća ogroman pritisak i odgovornost: „To je nemilosrdno i iscrpljujuće, ali ne bih želeo da bude drugačije“, iskren je Achatz.
Za razliku od mnogih kolega, on je svakodnevno prisutan u jednoj od svojih kuhinja, uprkos brojnim restoranima i pop-up konceptima.
Danas, sa 51 godinom, Achatz najavljuje sledeći korak: potpuno imerzivna iskustva koja kombinuju umetnost, mirise, zvuk i svetlo. Uoči zatvaranja restorana Olmsted u Bruklinu, nešto pre 17. avgusta, priredio je večeru tokom koje su gosti prolazili kroz četiri posebno osmišljene prostorije, svaku oblikovanu od strane produkcijske kuće. U Alinei važi sličan koncept: Kitchen Table, The Gallery, The Salon – su tri autonomne celine koje su dostupne za različito iskustvo.
– To je bilo kao predstava pre nego što je hrana uopšte ubačena u priču. To je pravac ka kojem idemo, iskustvo u kojem se spajaju umetnost, luksuz i avangarda – objašnjava Achatz.
Za menadžere i investitore u ugostiteljstvu, Achatzov put je primer da se dugoročni uspeh zasniva na kontinuiranom ulaganju u kreativnost i iskustvo gosta. Brend Alinea dokazuje da fine dining može biti održiv poslovni model kada se strateški kombinuju autentična ponuda i tržišna logika.
Kuvari iz regiona se po treći put takmiče u modernizaciji tradicionalnih jela: gastro takmičenje „Challenge Rekonstrukcija“. U žiriju gastro zvezde...
pročitaj jošEnso i ovog leta podiže lestvicu na beogradskoj fine dining sceni. Iza sezonskog menija punog preciznosti i smelih kombinacija stoji chef Nedeljko ...
pročitaj jošChef Nikola Tanić iz hotela Hyatt vodi nas kroz jedan takav dan: bez filtera, bez “šminkanja”, onako kako zaista izgleda profesionalna kuhinja iza ...
pročitaj još