1 Funky Chunky sladoled
31.07.2022 Dessert & Gelato

Vlastimir Ristić: Funky & Chunky sladoled je senzacija za sva čula

Vlastimir Ristić, vlasnik kompanija Ice Com, Algoritam i Cremino tvrdi da imaju jedinstven proizvod u regionu koji je nastao kao plod rada hibridnog modela proizvodnje sladoleda

Vlastimir Ristic Funky Chunky sladoled

„Od 2004 do danas smo izrasli u sistem sa preko 130 zaposlenih i godišnjim prihodima od cca 5 miliona evra“

Poslovni put Vlastimira Ristića je isprepleten između dve, naizgled, nespojive sfere. Diplomirao je saobraćajno inženjerstvo 1997. godine u Beogradu, a posao sa sladoledom sam započeo tri dana po prestanku bombardovanja 1999. godine. Avijacijom se bavio od 1998. do 2012. godine, a kada je odlučio da “sleti” napustio je funkciju izvršnog direktora u Montenegro Airlinesu. Preduzetnički “drive force” ga je vodio u osnivanje firmi te su periodu od 2004. do 2019. nastale IceCom firme za Crnu Goru, Srbiju, Hrvatsku i BiH, kao i Algoritam u Crnoj Gori, a odnedavno i Cremino doo u Srbiji. Privredna delatnost je podeljena u dve kategorije: prodaja opreme i sirovina za ugostiteljstvo (Ice Com) i proizvodnja i distribucija/prodaja sladoleda (Algoritam i Cremino).
“Od 2004 do danas smo izrasli u sistem sa preko 130 zaposlenih i godišnjim prihodima od cca 5 miliona evra. Od prošle godine, po prvi put u Crnoj Gori započeli smo izvoz gotovog proizvoda (sladoleda) na tržišta regiona. Upravo u ovu delatnost smo usmerili svoje glavne investicione potencijale. Moja uloga vremenom postaje manje značajna, jer sam uspeo da postavim sistem koji operativno funkcioniše bez mog direktnog učešća. Svoj angažman u budućnosti vidim isključivo u kreiranju važnih strateških poslovnih odluka”.

2 Funky Chunky sladoled

“Funky & Chunky sladoled je vrhunskog kvaliteta koji osim sladoledne baze u sebi sadrži insertirane sirupe i komadiće čokolade, keksa, mini praline…”

* Cremino je mlado preduzeće, ali važan deo vašeg sistema?
Cremino doo je jedina firma u kojoj sam suvlasnik sa mojim saradnicima koji su operativni direktori poslova u Crnoj Gori i Srbiji. Na taj način, Cremino je zamišljen da bude dobra kombinacija mog iskustva i prirodne želje mlađih ljudi da kroz sistem kojem pripadaju ostvare svoje životne ambicije koje nisu vezane samo za redovan rad. Cremino je distributer Funky & Chunky sladoleda koji su proizvod Algoritma doo iz Podgorice na teritoriji Srbije. Celo naše iskustvo, brojne edukacije, obilasci, probe i najvažnije – snovi, su utkani u Funky & Chunky sladolede. Da jasno kažem, radimo ono što niko u regionu ne radi. Hibridni model sladoledne proizvodnje. Uspevamo u tome, jer smo prethodnih godina uspjeli da prikupimo i znanje i hrabrost, a iskreno, i sredstva za ovakav poduhvat.
* Budite ljubazni, pa nam približite proizvodni portfolio brenda Funky & Chunky
Funky & Chunky sladoled je vrhunskog kvaliteta. Osim sladoledne baze u sebi sadrži insertirane sirupe i “čankove”, tj. komadiće čokolade, keksa, mini praline…. Želja nam je bila da napravimo korak dalje, da sladoled ne bude samo poslastica. Ovakav sladoled je nagrada. Nagrada za prave ljubitelje, koji imaju iskustva (a pomalo i znanja) da osete razliku. Trenuto radimo tridesetak ukusa, standardnih i nestandardnih. Naša intencija nije da razvijamo do kraja neobične ukuse i da radimo na način kako se radilo kada nije postojala današnja oprema. Naša namera je da koristimo sve dostupne savremene mašine, ali da sirovinski sastav proizvoda bude na najvišem nivou. Da naše recepture obezbede pun ukus, senzaciju čula svakom konzumentu.
* Doći do najkvalitetnijih sirovina je jedan od ključnih faktora kvalitetne proizvodnje.
Sve što se može nabavljamo na domaćem tržištu. Dnevno sveže mleko i jaja sa crnogorskih farmi, proizvedeno u delovima zemlje sačuvane od negativnog industrijskog uticaja, su osnova svih naših proizvoda. Proizvode koji se kod nas ne rade, kupujemo prioritetno u Srbiji (svježe i smrznuto voće, voćne kaše, sirupi i prelivi, šećer,…), a ono što se ni u Srbiji ne proizvodi kupujemo uglavnom u Italiji.
U vremenu korona krize kada smo imali ili u velikoj meri ili potpuno onemogućenu prodaju proizvoda naši dobavljači su pokazali partnerski odnos, poslovnu strpljivost i narodski kazano, domaćinsko gledanje na probleme i njihovu prolaznost. Takvim pristupom olakšali su nama da sačuvamo tržište a mi njima da sačuvaju proizvodne kapacitete u primarmoj proizvodnji. Pokazuje se da rad na duge staze je jedina vredna stvar u biznisu. Od devedesetih imamo biznise koji niču i nestaju preko noći. Valjda i tome više dolazi kraj.

3 Funky Chunky sladoled

“Sladoled prodajemo na kilogram, ne na litre. I nama je overun 42%, što je na nivou zanatske proizvodnje”

* Kada za Funky & Chunky kažete super premium proizvod, šta to konkretno znači?
To znači ono što piše na deklaraciji. Dakle prvo, sirovinski sastav. Procenat masnoće i poreklo masti. Ovo je za kvalitet sladoleda jedan od dva ključna parametra. Drugi je učešće vazduha. Cremino doo sladolede prodaje na kilogram. Ne na litre. I tu se krije suštinska razlika. Takozvani “Overun” je u stvari procenat vazduha koji koristite u proizvodnji. U industriji je kod nas, uobičajeno 100%, a ide i do 160%. Šta to zapravo znači? Kod overun 100% znači da na dva litra gotovog sladoleda imate jedan litar baze i jedan litar vazduha koji je zarobljen u sladoledu. Zato se i kaseta sladoleda deklariše sa 6 litara, a ne na stvarnih 3,0 – 3,3 kg zavisno od vrste. Nama je overun 42% što je na nivou zanatske proizvodnje. I to čini razliku izmedju economy i premium proizvoda. Naš proizvod je kao vožnja u ultraluksuznim automobilima, koji pružaju nešto više od vožnje.
* Naziv sladoleda umnogome opisuje sam proizvod.
Nemamo dovoljno prostora da vam opišem sve šta smo uložili u taj brend. Funky zašto što sam hteo veseo, otkačen, radostan, životni proizvod koji donosi senzaciju i izaziva uzbuđenje. Ne samo proizvod koji udovoljava želju za slatkim. Za to je dovoljan šećer ili med…. Chunky – jasno je da je zbog dodataka koji su poslastica u poslastici. Za njihovu proizvodnju smo kupili posebnu opremu i oni sami za sebe čini odlične proizvode. Učinili smo sve da opravdamo ono “Fabulous ice-cream” iz našeg logotipa. Funky & Chunky ne daje prazna obećanja. Na prvu probu, svi će razumeti o čemu govorim.
* Kompilacijom tehnoloških faktora koji određuju proizvod i korišćenjem skupih tehnologija i sastojaka sigurno ste sebi umanjili profit.
Primenili smo stvari koje su skupe, koje drugi izbegavaju, koje na duži rok značajno umanjuju profite. Pravo je pitanje, pa zašto to onda i mi radimo? Ja vam mogu ponuditi samo moj lični motiv. Mislim da u vremenu opšte degradacije kvaliteta svega što život poznaje, slamka spasa može biti upravo i samo proizvod koji ne nudi to isto. Tj. proizvod koji ne prodaje njegova cena. Uveren sam da će dobar proizvod, koji da se razumemo, mora biti po uravnoteženoj ceni, jedino dugoročno obezbeđuje održivost poslovanja i pravo poverenje kupaca. Dug je to put. Nema brzog novca, ali može da se sasvim pristojno živi i lepo radi.

4 Funky Chunky sladoled

„I segment za HoReCa sektor čine premium proizvodi“

* U vašem portfoliju imate i posebnu liniju proizvoda Funky & Chunky za HoReCa sektor.
HoReCa je mnogo jednostavnija priča od svega što smo do sada pričali. Sami proizvod nema čankove. Istu bazu i sirupe – ima. Dakle, i ovaj segment je premium. Čankove nema iz razloga što su u horeci sladoledi česti dodaci raznim drugim stvarima: kafi, voću, palačinkama, vaflima,… i čankovi bi u tim kombinacijama izgledali kao strana tela u samom finalnom proizvodu. Takodje, čest je slučaj da je sladoled i deo pansionske ponude koji se posebno ne naplaćuje, pa smo morali učiniti napor da ipak i ovaj zahtev uvažimo u formiranju krajnjeg proizvoda. Tako da su potencijalni kupci svi kafići, ali više restorani i hoteli koji žele da se njihova ponuda sladoleda razlikuje od one koja je na prvoj benzinskoj pumpi, trafici li najmanjoj prodavnici u kraju. Prosto ako hotel ima 4 ili 5 zvezdica, što je sada uglavnom slučaj u našem regionu, neprirodno je da platežnim gostima koji po prirodi stvari tu borave, ponudite sladoled nivoa koji će izazvati umesto senzacije – razočaranje. Koliko ste puta čuli da je kvalitet ishrane na letovanju ili zimovanju jedan od najvažnijih faktora prilikom odabira smeštaja. Nebrojeno. Upravo zato smatramo da će se hoteli pre odlučiti za ultrakvalitetan proizvod za malu veću cenu, nego ponuditi nešto što će gosta ostaviti ravnodušnim. Kome god su ova gledišta bliska, uvereni smo da je Funky & Chunky pravi proizvod za njih.

Za sve kupce u Srbiji, Funky & Chunky je jedan poziv daleko.
Potrebno je da nam se javite na 069/621-350 i slatka i uzbudljiva priča će moći da krene.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: CREMINO

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije