Ambalaza za ponovnu upotrebu u restoranima
22.09.2025 Horeca oprema

Recite DA za reusable packaging! Istovremeno smanjuje količinu otpada i donosi finansijsku uštedu

Godinama je jednokratna plastična ambalaža bila standard u ugostiteljstvu i maloprodaji. Međutim, ona donosi ogroman trošak i još veći teret za životnu sredinu. Danas se sve više govori o ambalaži za ponovnu upotrebu kao rešenju koje istovremeno smanjuje količinu otpada i donosi finansijske uštede restoranima i lokalima sa hranom, generalno.

Ambalaža za ponovnu upotrebu u restoranima

Reusable packaging je ambalaža izrađena od izdržljivih materijala, poput plastike visoke čvrstoće, drvnih vlakana, stakla ili metala, i može da se koristi mnogo puta bez gubitka kvaliteta.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели T H A I C A F É (@thaicafe.be)

Za razliku od jednokratne ambalaže, reusable packaging u ugostiteljstvu zadržava se među potrošačima jer se pere, dezinfikuje i ponovo vraća u upotrebu. Baš kao staklena ambalaža u prodavnicama mešovite robe, na kojoj piše „povratna boca“, a koja se kaucira i prikuplja od kupaca za artiklal istog proizvođača.

Zašto menjamo jednokratnu plastičnu ambalažu?

Najsvežija iskustva pokazuju da je reusable packaging rešenje za uštedu u ugostiteljstvu jer:
smanjuje troškove (restorani, kafići, kafeterije, fast food lokali ne moraju stalno kupovati nove kutije i kese, već koriste isti sistem više godina)
čuva životnu sredinu (značajno se smanjuje količina plastike i otpada koji završi na deponijama)
olakšava potrošačima (jednostavan sistem povratne ambalaže omogućava im da učestvuju u očuvanju prirode bez dodatnog napora.

Ambalaza za ponovnu upotrebu ugostiteljstvo

Kod belgijskog Thai Café, popularnog lanca restorana azijske hrane, zabeležena je stopa od 90% ponovnog korišćnja ovakve ambalaže; što pokazuje da potrošači prepoznaju njene prednosti i žele da učestvuju u održivim praksama.

Izazovi na tržištu

Iako je reusable packaging sve prisutniji, izazovi i dalje postoje. Potrebno je prilagođavanje dostavnih platformi, jasniji pravni okvir i bolja finansijska podrška za male i srednje ugostitelje. I pored toga, jasno je da ambalaža za ponovnu upotrebu nije samo ekološka, već i ekonomski isplativa za lokale sa hranom jer predstavlja siguran put ka održivom poslovanju, uz profit i zelenu odgovornost.

AUTOR: Nataša Stevanović

FOTO: re-uz.com

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije