
Quince Flower: Dekoracije nadahnute magijom prirode
Quince Flower je adresa na kojoj kreativnost, stil i vrhunski kvalitet postaju jedno i gde se kroz cveće kreira doživljaj, izrađen po meri onih koj...
pročitaj jošEXPO 2027 je prilika decenije – ali samo uz jedinstvenu viziju i saradnju svih aktera, saglasni su učesnici konferencije na kojoj su otvorena ključna pitanja u vezi spremnosti tržišta da odgovori na veliki priliv posetilaca.
Na panelu posvećenom uticaju EXPO 2027 na beogradski hotelski sektor, održanom u okviru konferencije REBEC, otvorena su ključna pitanja u vezi sa spremnošću tržišta da odgovori na veliki priliv posetilaca. Očekuje se između 3 i 4 miliona ljudi u toku tri meseca trajanja manifestacije, a glavni izazov je – radna snaga.
Andrej Sovrović, član IO Delta Holding-a i direktor Delta Hospitality-ja, istakao je da je hotelijerska industrija već nekoliko meseci pod pritiskom:
– Ako stalno budemo radili pod ovakvim pritiskom, biće izuzetno teško narednih godina. Smanjivati obim posla sada znači ispočetka počinjati 2027. godine. To nije održivo. Za mene je suština u prosperitetu i održivom pristupu.
Dodao je da je fluktuacija ukupno oko 50%, ali kod zaposlenih koji ostanu godinu dana – svega 10%, te da se rad na stabilnosti isplatio. Naglasio je i nedostatak pouzdanih podataka: „Statistike su konfuzne. Ne znamo ko su naši stvarni gosti – turisti ili stanovnici“.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Aleksandar Vasiljević, direktor hotela Hilton, upozorio je da bez dugoročne strategije zapošljavanja i organizacije, Expo neće doneti željeni efekat:
– Hoteli uz državne subvencije mogu da opstanu do 2027. ali to je 1.000 ljudi van sistema. Ključno pitanje je – šta ćemo sa radnom snagom 2027?
U nastavku je bio još konkretniji kada je zapošljavanje u pitanju.
– Od prijavljenih, polovina se ne pojavi na intervjuu, a četvrtina ne dođe prvog dana. Više ne pristajemo na ucene domaće radne snage – rekao je i dodao da Hilton trenutno ima 45 strana radnika iz Kenije, Egipta, Nepala i Filipina uz napomenu da radnici iz inostranstva zahtevaju više angažovanja, ali su pouzdani i vredni.
Panelisti su se složili da Beograd još nema jasno pozicioniranje kao turistička destinacija. Sovrović je bio direktan:
– Imamo sve više luksuznih hotela, ali ne znamo koga targetiramo – da li smo destinacija za luksuz, kongrese ili ‘jeftine ćevape i rakiju’ -, na šta je Vasiljević konstatovao da čak ni restorani više nisu jeftini, te da bi trebalo razvijati premium segment.
– Više nije realno govoriti o Beogradu kao o ‘jeftinoj’ destinaciji”, rekao je Vasiljević. Alister George Laird, direktor obnovljenog hotela Bristol, podelio je iskustva iz otvaranja objekta sa 140 zaposlenih. Za tri meseca uspeli smo da angažujemo lokalne kadrove. Morate se takmičiti za talente – nuditi benefite, prilike za razvoj. Partnerstva sa hotelima u Hrvatskoj nam pomažu da zadržimo kadrove – ipak, istakao je sistemske slabosti tržišta i da bi definitivno menjao lanac snabdevanja.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
– Kvalitetna roba, meso, riba, cveće… Sve je problem”, rekao je i uz osmeh dodao da još jedna kvalitetna perionica veša ne bi škodila. Laird veruje u potencijal Beograda, ali i potrebu za promenom percepcije.
– Ljudi pitaju da li je bezbedno. To znači da ništa ne znaju o Beogradu – a mi imamo odličnu hranu, muziku, atmosferu. Expo je savršen trenutak da se predstavimo – zaključio je.
» Radna snaga je gorući problem – potrebna je jasna, dugoročna strategija za regrutaciju i obuku.
» Zapošljavanje stranaca postaje nužnost, ali zahteva sistemsku podršku i kvalitetnu integraciju.
» Pozicioniranje Beograda kao destinacije još nije definisano – nedostaje strateški pravac.
» Infrastruktura i organizacija grada nisu usklađeni s potrebama Expo-a.
» Kongresni turizam, predvođen Sava Centrom, može imati najdugoročniji efekat.
Porodična investicija Nikolaja Storonskog, suosnivača Revoluta, usmerena je u sektor luksuznog turizma - lansiranjem projekta Utopia Design, mreže ...
pročitaj jošViše od 400 delegata iz preko 150 zemalja okupilo se u Beogradu na pripremnom sastanku za EXPO 2027, a domaći hotelijeri iskoristili su priliku da ...
pročitaj jošPrvi čovek hotela St. Regis, najluksuznijeg brenda u internacionalnom portfoliju kompanije Marriott, Marc De Ruijter je od 1995. godine na vodećim ...
pročitaj još