Kineski naučnici utvrdili: Konobar je najstresnije zanimanje
Gotovo da nema posla koji nije stresan, a u istraživanju koje je trajalo punih 17 godina, kojim je obuhvaćeno 136.000 ispitanika različitih profila...
pročitaj jošKono.bar za razliku od klasičnog pos materijala ima digitalnu komponentu kojim donosi brojne benefite celokupnom horeca sektoru. Siniša Milić, koordinator projekta nam je ukazao na sve prednosti ovog servisa
Siniša Milić, koordinator projekta u firmi Kono.bar d.o.o., za magazin Cafe Bar & Restoran je ukazao na prednosti koje korišćenje digitalnog menija može doneti kako ugostiteljskom, tako i kompanijskom sektoru.
* Kono.bar predstavlja potpuno novu vrstu servisa na našem tržištu. Na koji način ste došli na ideju za pokretanje ovog servisa, i šta vas je najviše podstaklo da ideju realizujete?
Činjenica je da su digitalni meniji postojali i pre Kono.bar-a. Testirali smo neke od tih servisa i uvideli smo da su to trendovi koji će sigurno u budućnosti imati ekspanziju. Radeći istraživanja i razrađujući ideju uvideli smo da sve kompanije prisutne u HoReCc sektoru troše novac na POS materijal. Često je to bio štampani materijal koji je više smetao gostima nego što je bio koristan. Zaključili smo da bismo umesto klasičnog POS materijala kompanijama mogli da ponudimo POS materijal sa jednom digitalnom komponentom koja bi koristila ugostiteljima i njihovim gostima, a posebno kompanijama. Tako je nastao Kono.bar, POSM budućnosti u HoReCa sektoru.
* Šta kono.bar pruža kompanijama i zašto mislite da će kompanije pratiti ovaj trend?
Samo ću ukratko navesti najbitnije. Pored standardnog POS materijala, tj, brendiranih stalaka sa QR kodom, u svakom trenutku možemo kompanije obavestiti da li se taj materijal nalazi na stolovima, bez potrebe da se fizički obiđe taj ugostiteljski objekat. Naš brendirani digitalni meni podiže vidljivost artikala kompanije desetostruko. U mogućnosti smo da anketiramo hiljade gostiju ugostiteljskih objektima u bilo kojem trenutku. Izveštaji o trendovima, cenama, ponašanju i interesovanjima gostiju imaju višestruku korist za kompanije. Ideja je bila da kompanijama ponudimo rešenje koje će drastično smanjiti troškove i povećati efikasnost prisustva u objektu, i verujem da smo u tome uspeli. Stoga će kompanije sigurno pratiti ovaj trend.
* Klijentima nudite servis po sistemu ključ u ruke. Recite nam nešto više o tome.
Izašli smo u susret ugostiteljima i kompanijama, pošto smo uvideli da su oni preopterećeni obavezama, pa nisu u mogućnosti da se angažuju oko nekog novog servisa. Zato smo razvili sistem ključ u ruke, koji funkcioniše tako da nam kompanija šalje podatke HoReCa partnera koji želi digitalni meni. Ugostitelj popunjava formu za registraciju i šalje nam meni. Mi unosimo meni u sistem, pripremamo stalke sa QR kodovima i u roku od 2 radna dana ugostitelj dobija stalke koje treba samo da postavi na svoje stolove.
* Šta digitalni meni, koji je jedna od polaznih usluga kono.bar servisa, donosi na tržište?
Prvenstveno, digitalni meni omogućuje ugostitelju da sam izmeni meni u bilo kojem trenutku i ta izmena je automatski vidljiva svim gostima, bez potrebe za štampanjem sa svakom promenom ponude ili cene. Značajne novine su i mogućnost prevoda menija na razne jezike, kao i neograničen prostor za opise jela sa slikama. Naš servis ima i opcije za prosleđivanje narudžbina, poziv konobara ili traženje računa, kao i za naručivanje hrane za dostavu ili preuzimanje. Takođe radimo i na naprednom filtriranju po kategorijama hrane (meso, riba, vegetarijanska, veganska), a da se mogu izuzeti jela sa neželjenim namirnicama i alergenima. Moram da naglasim da je servis vrlo fleksibilan i omogućava ugostiteljima da bilo koju opciju servisa uključuje ili isključuje po potrebi, konfigurišući servis onako kako im najviše odgovara.
* Na šta se konkretno odnosi prostor za brending? Već smo navikli na BTL materijal, liflete i mnoštvo papira na stolu… kakvu promenu donosi kono.bar?
Pored već pomenutih usluga, Kono.bar omogućuje vidljivost proizvoda u lokalima gde nije moguće postaviti BTL material takozvanim image-makerima. U okviru digitalnog cenovnika kompanija može prikazati slike proizvoda koji su u skladu sa smernicama. Pored toga, kad su u pitanju inovacije, umesto flajera na stolu, kono.bar omogućava otvaranje pop-up informacije o proizvodu ili otvara pitanja u vezi proizvoda, čime istovremeno skrećemo pažnju potrošaču na novi proizvod i obezbeđujemo kompaniji praćenje istog.
* Pomenuo si i upitnike i anketiranje gostiju. Kako to funkcioniše i kakve ste zaključke iz toga izvukli?
Ankete su vrlo jednostavne. Prilikom otvaranja digitalnog menija gostu se postavlja pitanje definisano od strane kompanije. Jednim klikom pitanje može ili da se preskoči ili da se na njega odgovori. Ako isti gost otvori Kono.bar digitalni meni u nekom drugom objektu, to pitanje mu se više neće prikazati. Iznenađuje veliki procenat gostiju koji učestvuju u ovakvim anketama, što omogućava direktnu komunikaciju između kompanija i potrošača u HoReCa segmentu, i to u stvarnom vremenu. Takođe, pošto jedna osoba može dati samo jedan odgovor, ankete su vrlo relevantne i omogućavaju trenutnu povratnu informaciju.
* Kono.bar već sarađuje sa brojnim kompanija i u bazi ima blizu 1.000 HoReCa objekata. Kakve su reakcije kompanija, a kakve ugostitelja i gostiju? Šta je ono što ih interesuje?
Dosadašnji utisci su uglavnom pozitivni, iako pitanja koja nam stižu nisu uvek i očekivana. Najčešće pitanje ugostitelja je da li se može povezati kasu sa našim servisom, što planiramo u budućnosti da obezbedimo, ali rešavanje tog problema ne zavisi samo od nas. Kompanije su zainteresovane za razne funkcionalnosti koje im mogu pomoći u realizaciji marketinških aktivnosti i ponosan sam na činjenicu da smo većinu tih zahteva već uspeli da integrišemo u Kono.bar servis.
* Ugostiteljski sektor je iz ugla razumevanja trendova i potrošača jedan od najteže razumljivih. Kojim tačno podacima raspolažete i kako bi vaši klijenti mogli da ih koriste?
Taj deo Kono.bar servisa je još uvek u razvoju i stalno istražujemo šta je sve od podataka dostupno. Za sada možemo da ponudimo informacije o prisustvu proizvoda i o cenovnim rasponima po kategorijama. Dalje, prateći statistiku pregleda vidimo koje kategorije se gledaju istovremeno, da li se, na primer, uz roštilj češće razmatraju gazirani sokovi ili pivo; možemo videti i koje se kategorije najčešće gledaju u određeno doba dana na nivou pojedinačnog lokala. Ove informacije mogu pomoći kompanijama da osiguraju prave aktivacije u pravim lokalima u pravo vreme. Pored toga, imamo uvid i u demografiju, obzirom da digitalnom meniju potrošači pristupaju preko ličnih uređaja. Sve je naravno u skladu sa zakonom o zaštiti privatnih podataka. Na kraju, kroz već pomenute ankete, možemo dobiti odgovore na konkretna pitanja od interesa za naše klijente. U budućnosti ćemo imati sve više korisnih informacija i za kompanije i za ugostitelje.
* I za kraj: kako vidiš budućnost kono.bar-a? Koji su naredni koraci koje planirate?
Kono.bar u budućnosti vidim kao gotovo nezaobilaznu komponentu svakog ugostiteljskog objekta, što znači da nam je širenje mreže prioritet. Pored toga, nastavljamo rad na razvoju samog servisa. Uskoro ćemo ugostiteljima obezbediti mogućnost štampanja dizajniranog menija, eksportovanog iz postojećeg digitalnog oblika. Gostima ćemo ponuditi mogućnost da putem registracije pristupe meniju i kontakt podacima svakog restorana kad god požele. Sa druge strane, ova novina će ugostiteljima i kompanijama obezbediti direktan pristup potrošačima i kad nisu u ugostiteljskim objektima.
Generalni menadžer SIRVIS aplikacije, Lazar Živković, pojašnjava kako će ovo inovativno rešenje doneti svežinu i efikasnost u HoReCa sektor. Danas ...
pročitaj jošKompanija METRO Cash & Carry Srbija otvorila je novi logističko-distributivni centar u Dobanovcima, koji se prostire na 15.000 m², ima četiri t...
pročitaj jošUgostitelji su po prirodi posla upućeni na svakodnevne nabavke različite robe, pa im mogućnost online kupovine izuzetno olakšava rad. Umesto odlask...
pročitaj još