Julius Meinl predstavlja dva nova blenda: Gloriette Gold i Danube Delight
Sa svoja dva nova blenda kafe, Julius Meinl Srbija još jednom podiže nivo ugostiteljske ponude u Srbiji. Gloriette Gold i Danube Delight, nove kafe...
pročitaj jošGoran Javorac, managing director Julius Meinl Serbia u razgovoru za naš magazin priča o kompaniji i trendovima na tržištu kafe nakon pojave pandemije Covid-a
Kako Vi gledate na godinu iza nas?
Kao deo internacionalne kompanije, imali smo dosta globalnih smernica za prevazilaženje krize, ali ipak, sav teret godine koja je iza nas je poneo lokalni tim, iznevši u onakvim okolnostima mnoge projekte na koje smo jako ponosni!
U rekordnom roku smo se stabilizovali i uspeli da ostvarimo zadate ciljeve a nastavak godine bio je impresivan jer je Julius Meinl Serbia u okviru JM grupe bio prvi po mnogim parametrima. Imajmo u vidu da grupa broji preko 70 zemalja! Tako da, kada napravimo presek, prethodna godina jeste bila teška, komplikovana, zahtevna i puna izazova ali i od velike pomoći. Tokom prvog “lockdown-a” uvideli smo da je ovo idealna prilika da se interno reorganizujemo i uradimo sve ono što u toku normalnog poslovanja ne stižemo. Definitivno se na muci poznaju junaci jer smo 2020. završili umnogome jači i agilniji.
Pozitivnom utisku 2020. godine doprinela je i činjenica da niko od zaposlenih nije imao veće komplikacije izazvane COVID-om. To je veliko olakšanje jer od zdravlja naših zaposlenih i naših saradnika nema ništa važnije. Imamo visok procenat imunizovanih zaposlenih, tim je očuvan i spreman da ispuni planove koje smo postavili. To je glavni fokus za dane ispred nas.
Možete li nam reći, iz vaše perspektive, kakvo je stanje u HoReCa sektoru?
Srpsko HoReCa tržište je specifično. U nekim intervujima već sam pomenuo da u krugu od 1.000 km – naše tržište nema konkurenta. Takav odnos ponude, usluge, ambijenta i cena ne postoji u blizini i to je velika prednost. Mi moramo negovati tu posebnost i od nje stvoriti “trade mark”. Ove godine beležimo solidna ulaganja u ugostiteljske objekte i ponudu. Istina, otvara se nešto manje lokala nego prethodnih godina, što je i razumljivo imajući u vidu globalnu situaciju ali naša industrija i dalje ne posustaje.
Ono o čemu moramo da vodimo računa sada je deficit radne snage. To je hronična boljka i usko grlo daljeg razvoja ugostiteljskog sektora. Rešenje problema je dodatno ulaganje u radnu snagu – pre svega mislim na plate ali i dodatnu edukaciju. Nije dobro i krajnje je neozbiljno da se svaki maj i jun dočekuju sa zebnjom kako pregurati leto. To neminovno dovodi do rapidnog pada usluge pa, samim tim i kvaliteta krajnjih proizvoda.
Do pojave COVID-a, najveći napredak je bio vidljiv upravo u ovom segmentu. Tokom 2018. i 2019, svi ugostitelji su se jako trudili da se izdvoje po kvalitetu. Sada mi se čini da je pod uticajem efekata krize, fokus prilično pomeren. Razumljivo je da svako gleda kako da što bezbolnije “pregura” pandemiju, ali moramo i u ovakvom trenutku voditi računa o budućnosti. Negde smo na pola puta i ne smemo izgubiti dobru poziciju jer zaslužujemo da se nađemo na gastronomskim mapama sveta.
Sa kafom je slična situacija. Do 2020. sve je išlo uzlaznom putanjom. Otvoren je veliki broj “New wave” objekata u kojima su vredno i pasionirano radili neki novi klinci sa potpuno novom filozofijom. Neki naši konkurenti su takođe napravili velike korake po pitanju kvaliteta i upravo to je proces u kome se čitava kategorija podiže na sasvim novi nivo.
Puno ulažete u kvalitet kafe i usluge ali uvodite i brojne inovacije u poslovanje. Koji su trendovi na tržištu kafe i koja je misija Julius Meinl-a?
Jedan od stubova našeg poslovanja, a ujedno i ključ uspeha, je činjenica da Julius Meinl konstantno unapređuje kvalitet svoje ponude – kako kafe, tako čajeva i ostalih proizvoda. Učešće Arabica blendova je iz godine u godinu sve veće, pa se čitava filozofija pristupa kafi donekle menja. Možemo reći da našu ponudu prilagođavamo tržištu ali mi verujemo da baš mi menjamo tržište i diktiramo nove trendove.
U poslednjih pet godina i naš portfolio se dosta promenio u korist Arabica Blendova. U 2019. smo lansirali i The Originals liniju proizvoda koja uključuje i kvartalne Limited Edition ponude u pakovanjima od 250 gr. a koje većinom imaju SCA (Specialty Coffee Asociaition) ocene od preko 85 poena. To je zaista jedinstvena ponuda na našem tržištu i to su proizvodi koji prave male ali, važne korake ka visoko kvalitetnim kafama.
Moram da napomenem da smo u ponudi do nedavno imali i Vietnam Whiskey Barrel, koji je fantastično prihvaćen od strane konzumenata. U pitanju je kafa koja prolazi specifičan proces starenja u hrastovim bačvama ispunjenim viskijem! Rezultat je izuzetna mešavina s blagom aromom viskija, dobrog tela i srednje kiselosti. Prava poslastica za vrsne poznavaoce ali i potpuno novo iskustvo i za one koji ne znaju ništa o kafi.
Inspirisani sjajnim reakcijama kupaca, sa velikim zadovoljstvom mogu da najavim da, za kraj oktobra 2021. planiramo novi Limited Edition – čuvenu Jamaica Blue Mountain 100 % Arabica! Za one koji nisu toliko upućeni a žele da znaju više – Jamaica Blue Mountain jedna je od najfinijih kafa na svetu. Inače, Plava Planina (Blue Mountain), odakle nam dolazi ova kafa, proteže se od 600 do oko 2000m nadmorske visine na istočnom delu Jamajke na kome se uzgajaju specijalne sorte kafe Typica i Geisha.
Ovom prilikom pozivam sve vaše čitaoce i ljubitelje kafe da u odabranim lokalima probaju zaista ekskluzivnu i egzotičnu kafu.
Sa druge strane, Julius Meinl se strogo drži protokola, te za sve proizvode postoji poseban proces koji podrazumeva testiranje svakog lota pržene kafe koja stiže u Srbiju.
Da, tačno je. Naš protokol eliminiše ili svodi na minimum bilo kakvu oscilaciju u kvalitetu. Veliki napor ulažemo i u naš ZERO COMPLAINT sistem, pa akcenat stavljamo na adekvatnu opremu, edukaciju zaposlenih i tretman vode. Za posebne Arabica blendove, umesto običnih depratora, postavljamo specijalne filtere za vodu jednog renomiranog svetskog proizvođaca, koji garantuju optimalni sadržaj minerala. Naša servisna služba jedinstvenom aplikacijom sa specijalnim algoritmom zasnovanim na potrošnji kupaca, beleži svaku intervenciju, zadaje rute i definiše sledeće posete servisera. Zvuči prosto neverovatno da se ovakva mašinerija krije iza jedne šoljice kafe. Ali, nama ne. Mi živimo našu misiju svakog dana jer smatramo da život čine mali trenuci koji čine razliku. Zato brinemo i o najsitnijim detaljima jer na taj način, malim i smislenim koracima stvaramo lepši svet za nas i generacije koje dolaze.
Održivost predstavlja vrlo važan činilac kojim se vodite u Vašem poslovanju.
Održivost je značajan deo našeg poslovanja. Deo smo globalnih inicijativa za zaštitu prirodnih staništa zemalja iz kojih dolazi naša kafa, posebnim programima podržavamo farmere i njihove porodice u naporima za održivo profitabilno poslovanje, školujemo njihovu decu, nabavljamo opremu za rad, vodimo ih kroz procese sticanja sertifikata…
I to je naša poslovna filozofija. Mi konstantno rastemo i razvijamo se zajedno sa trižištem, našim saradnicima i kupcima. Takav odnos nas je i doveo na vodeću poziciju u ovoj industriji. Ulaganje u kvalitet je ono što u dugom roku povećava marginu naših kupaca, a to smo u praksi i dokazali. Očekivanja konzumenata po pitanju kvaliteta su se promenila u poslednjih 5-6 godina i ko na vreme razume ovaj koncept može da očekuje da će opstati u ovoj uzbudljivoj areni.
Svi smo pogođeni krizom izazvanom pandemijom. Kojom filozofijom se Vi vodite u ovom trenutku?
Biće sigurno još puno izazova ali, to ne sme da nas zaustavi. Imajući u vidu uloženu energiju, Srbija i Beograd zaslužuju najbolje proizvode, najbolju uslugu i najbolji kvalitet kafe. Svaki trenutak u životu, koliko god bio mali, je bitan. želimo da naši saradnici, kupci i konzumenti zaista uživaju u malim trenucima uz svaku soljicu kafe. Zato jednostavno – mudriji i jači idemo dalje!
Pod sloganom "Okusi mladost, iskusi avanturu", u vinariji "Tikveš" u Kavadarcima održano petnaesto izdanje Festivala mladog vina - jedan od najpres...
pročitaj jošNa drugom Holavino sajmu oranž vina u dalekoj Kini, crveni traminac vinarije Bikicki ostvario fantastičan rezultat. Đorđe Bikicki je predstavio sv...
pročitaj jošNikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj još