
Salon 1905: Nezaboravno Zero Waste putovanje kroz Srbiju
Poseta fine dining restoranu Salon 1905 je raskošan doživljaj koji će vas osvojiti u svakom detalju. Smešten u zgradi Geozavoda pruža nesvakidašnji...
pročitaj jošDošli smo i do kraja naše ankete koju smo uradili sa predstavnicima 6 beogradskih restorana koji su po glasovima u anketi našeg portala najveći favoriti za dobijanje Mišlenove zvezdice. Iskoristili smo priliku da saznamo nešto i o njihovim trenutnim aktivnostima u novonastaloj situaciji sa kojom živimo već godinu dana. S obzirom da ne favorizujemo nijedan od restorana, njihova mišljenja ćemo objavljivati po azbučnom redu, tako da je danas svoje odgovore sa čitaocima CB&R podelio David Šimunić, šef restorana Salon 1905, uz napomenu da je anketa rađena pre najnovijih mera, koje će, nadamo se, uskoro biti daleko pozitivnije po HoReCa sektor.
Šta bi za vaš restoran značilo dobijanje Mišlenove zvezdice?
Samim ulaskom Mišlenovog crvenog vodiča desiće se istorijska promena u srpskom ugostiteljstvu, u svim njegovim segmentima. Najvažnija je svrstavanje Srbije u značajne gastro destinacije. To znači dolazak novih turista zainteresovanih za drugačija iskustva, unapređenje i rađanje novih ugostitelja, koji će, siguran sam, biti sve uspešniji, te ozbiljna progresija srpskih proizvoda. Tako će i nacionalna jela dobiti novu dimenziju, što će rezultirati i smanjenjem odlazaka naših stručnih radnika na rad u inostranstvo. Sve u svemu, značajno bi se podigao standard domaćeg ugostiteljstva. Uporedo s tim, razvijaće se i srpski proizvođači hrane i vina, koji su veoma bitna karika sistema. Za nas kao restoran, pored neizmerne sreće i zadovoljstva, objava u Vodiču ili dobijanje zvezdice značila bi da naš trud nije bio uzaludan. Zapravo, bio bi to odličan stimulans nakon svih problema s kojima se sada suočavamo.
Kakve ste promene uveli tokom rada u pandemijskom režimu i da li ste zadovoljni reakcijom gostiju?
Jedan smo od retkih fine dining restorana u Beogradu koji je odlučio da ne menja svoj osnovni stil rada. Sem obaveznih poštovanja mera protiv Covid-19, nismo uvodili dostavu iliti alternativne vidove poslovanja. Naši gosti su vrlo jasno rekli da nas potpuno podržavaju u ovom trenutku i slažu se s našom strategijom.
Kako bi država još mogla pomoći ugostiteljskom sektoru?
Država je ugostiteljima dosta pomogla kroz isplatu minimalnih primanja za zaposlene. Time smo uspeli da zadržimo svoje vredne i požrtvovane radnike. Naš poslodavac Nikola Narančić je poslednjih nekoliko meseci u Italiji, gde je u razgovoru sa dosta naših kolega zaključio je da oni i dalje nisu dobili nikakvu značajnu pomoć od svoje države. Vidim da je državi bitno da održi domaći sistem jer znaju da smo mi, ugostitelji jedni od pokretača srpskog turizma, te se nadam da će nam, kad se sve ovo završi, izaći u susret da zajednički rešimo i postojeće probleme.
Chef Miloš Mirjanić, Executive Brand Chef Siddharta, Lounge by BuddhaBar u Dubaiju, spada u sam vrh tamošnje gastronomske scene. Za magazin CafeBar...
pročitaj jošZa mnoge najbolji kuvar 20. veka, Žoel Robišon je u jednom trenutku uspeo sa svojim restoranima da prikupi čak 32 Michelinove zvezdice, a o njegovo...
pročitaj jošChef Nemanja Janković je napustio gradsku vrevu i vratio se na Taru gde sada vodi Kremna koncept, projekat u kojm centralno mesto zauzima restoran ...
pročitaj još