Adnan Kovačević, International brend menadžer za tržišta Carlsberg Srbija Grupe/

Battery je brend koji pokreće dan kada ti odlučiš: Dan kreće sad!

Adnan Kovačević je svoju profesionalnu karijeru započeo 2018. godine u kompaniji Coca-Cola HBC, na poziciji marketing specijaliste, gde je stekao svoja prva iskustva i prve važne uvide u oblasti brend menadžmenta i tržišnih komunikacija. 2019. godine pridružio se kompaniji Carlsberg BH kao trade marketing specijalista, što je bio ključan korak ka daljem profesionalnom razvoju.

Battery energetsko piće i bezalkoholno Tuborg pivo

Naredne godine, unapređen je na poziciju brend supervizora, gde se bavio strateškim razvojem ključnih brendova i koordinacijom timova na različitim projektima. Trenutno obavlja funkciju international brend menadžera za tržišta Carlsberg Srbija Grupe i kako sam kaže pružila mu se prilika da radi na regionalnim i globalnim inicijativama, uz fokus na lokalnu relevantnost i dugoročnu izgradnju brendova.

Adnan Kovacevic Carlsberg Grupa Srbija

Adnan Kovačević, International brend menadžer za tržišta Carlsberg Srbija Grupe/Foto: Carlsberg Srbija Grupa

Zanima me kakva su bila vaša razmišljanja kada ste postavljeni na poziciju Internacionalnog brend menadžera za Battery energy i Tuborg, kao i kakva su bila očekivanja od menadžmenta?

Doživeo sam to kao prirodan, ali izuzetno značajan korak u svom profesionalnom razvoju. Bilo je uzbudljivo preuzeti odgovornost za dva vrlo različita brenda i dve potpuno različite kategorije – jedan koji tek treba da se pozicionira na našem tržištu, i drugi koji ima bogato nasleđe i sa kojim sam lično i profesionalno snažno povezan.

Battery je potpuno novi proizvod na tržištu Carlsberg Srbija Grupe, što je sa sobom nosilo i izazove i mogućnosti. Radio sam na njegovom lansiranju i strateškom pozicioniranju – od inicijalnog istraživanja tržišta i razumevanja ciljne grupe, do oblikovanja lokalne komunikacije u skladu sa internacionalnim okvirom brenda. Fokus je bio na jasnom diferenciranju i građenju relevantnosti u sve konkurentnijem energetskom segmentu.

Battery 3 ukusa, energetsko piće

Promo Carlsberg

S druge strane, Tuborg zauzima posebno mesto u mojoj karijeri, ali i privatno – to je brend koji me prati još od studentskih dana, brend moje mladosti, muzike i prvih festivala. Imao sam priliku da na njemu radim i ranije, što mi je pomoglo da ga dublje razumem i osetim njegov identitet.

Povratak ovom brendu u ulozi internacionalnog brend menadžera omogućio mi je da spojim ličnu emociju i profesionalno iskustvo u cilju daljeg razvoja njegove relevantnosti kod mlađih generacija, uz očuvanje prepoznatljivog duha koji Tuborg čini jedinstvenim. Očekivanja menadžmenta bila su jasna – da kroz inovativan, ali strateški promišljen pristup osvežimo poziciju ovih brendova, ojačamo njihovu prisutnost na tržištu i uspostavimo snažniju vezu sa potrošačima. Istovremeno sam dobio prostor da budem kreativan, da testiram nove ideje i da budem proaktivan u građenju dugoročne vrednosti za brendove i kompaniju.

Battery je energetsko piće koje potiče iz finske kompanije Sinebrychoff. Možete li nas opširnije upoznati sa tim energetskim pićem i koja je vaša ciljna grupa konzumenata?

Battery je energetski napitak brend finske kompanije Sinebrychoff, koja je deo Carlsberg Grupacije, i zaista nosi jedno autentično skandinavsko nasleđe. Ono što ga izdvaja na globalnom nivou, ali i sada na našem tržištu, jeste njegova kvalitetna formulacija – zasnovana na kombinaciji kofeina (iz kafe) i ekstrakta guarane, što ga čini efikasnim i pouzdanim izvorom energije. Battery se danas prodaje u više od 40 zemalja, ali ono što je specifično jeste to da se u svakoj zemlji portfolio i komunikacija adaptiraju s merom – uz zadržavanje snažnog brend identiteta. Na tržište Carslberg Srbija Grupe Battery je stigao sa jasnom željom da se pozicionira drugačije u odnosu na konkurenciju. Ne želimo da budemo viđeni samo kao brend koji daje “brzu energiju”, već kao onaj koji pokreće tvoj dan u trenutku kada ti odlučiš, otuda i ključna poruka – Dan kreće sad. Ona je osmišljena da odgovori na potrebe savremenog potrošača koji živi dinamično, balansira između više obaveza i traži funkcionalni, ali i emocionalni benefit u proizvodu.

Na naše tržište Battery dolazi u tri ukusa, pa me zanima zašto ste se odlučili za ove ukuse i da li su u planu neki novi?

U portfoliju imamo tri ukusa – Battery Original, koji nudi klasičan energetski profil i dva voćna ukusa, jabuku i mango, koji se posebno izdvajaju jer sadrže veći udeo voćnog soka od proseka u kategoriji. To im daje osvežavajući karakter i čini ih privlačnijim mlađoj publici koja sve više teži autentičnijim, prirodnijim opcijama, čak i unutar kategorije funkcionalnih pića. Naša ciljna grupa su pre svega mladi odrasli ljudi, urbani, aktivni, u pokretu, koji traže brendove sa stavom i identitetom. To su ljudi koji energiju ne vezuju samo za fizički napor, već i za mentalnu spremnost, fokus, kreativnost – i upravo njima Battery komunicira kroz jasnu i modernu poruku.

Naravno, pratimo reakcije tržišta, i u planu su i novi ukusi, koji će odgovarati lokalnim preferencijama i dodatno proširiti ponudu. Battery je fleksibilan brend, koji se brzo prilagođava, i to je jedna od njegovih ključnih prednosti. Dakle – da, možete očekivati još zanimljivih noviteta, ali neću sve da otkrivam odmah – neka ostane malo prostora za iznenađenje!

Pored novog energetskog pića u aprilu kreće distribucija bezalkoholnog Tuborga, šta nam možete više reći o tome i kako ste došli na tu ideju?

Uvođenje bezalkoholnog Tuborga predstavlja još jedan važan korak u razvoju našeg portfolija i dodatno proširivanje prisustva brenda u novim, rastućim kategorijama. Nakon uspešnog lansiranja Battery energetskog pića, koje je otvorilo vrata novim potrošačkim prilikama i donelo svežinu u naš asortiman, logičan nastavak bio je da pružimo još jednu relevantnu opciju – ovoga puta u segmentu bezalkoholnih piva, koji beleži konstantan rast u Evropi, ali i kod nas.

Tuborg Zero

Promo Carlsberg

Tuborg 0.0% je razvijen s ciljem da zadrži karakterističan, osvežavajući i lagani Tuborg ukus, ali bez alkohola, čime odgovara na potrebe potrošača koji žele uživanje u pivu, ali bez kompromisa u vezi sa stilom života, obavezama ili preferencijama. Ideja je nastala kao odgovor na sve izraženiji trend svesnijeg konzumiranja – sve više ljudi bira opcije koje omogućavaju balans između uživanja i odgovornosti. Distribucija kreće u aprilu, i planiramo da bezalkoholni Tuborg bude prisutan na mestima koja prirodno okupljaju našu ciljnu grupu – od maloprodajnih lanaca, preko ugostiteljskih objekata, pa sve do muzičkih i kulturnih događaja gde je Tuborg već tradicionalno prisutan. Na taj način želimo da ostanemo dosledni identitetu brenda, ali i da otvorimo prostor za novu generaciju potrošača koja bira drugačije, ali i dalje želi da bude deo Tuborg sveta.

Koliko se po vašim analizama menja tržište piva i koji je odnos prodaje alkoholnog i bezalkoholnog piva? Afiniteti Generacije Z su poprilično drugačiji od starije populacije i više su okrenuti zdravom životu i odgovornom konzumiranju alkohola.

Tržište piva, kako globalno, tako i u Srbiji, doživljava značajne promene. Sa sve većim interesovanjem za zdraviji način života i odgovorno konzumiranje alkohola, tržište bezalkoholnih piva beleži rast, naročito među mlađim generacijama. Generacija Z posebno pokazuje interesovanje za alternativama bez alkohola, jer su okrenuti zdravlju, fizičkoj aktivnosti i mentalnoj ravnoteži. Iako je alkoholno pivo još uvijek dominantno, prodaja bezalkoholnog piva u svetu raste i čini oko 5-10% ukupne prodaje piva. U Srbiji, trendovi pokazuju da je potražnja za bezalkoholnim opcijama takođe u porastu, jer sve više ljudi traži proizvode koji nude balans između uživanja i odgovornosti. Bezalkoholno pivo u Srbiji postaje sve prihvaćenija opcija, a predviđanja su da će potražnja za ovom kategorijom nastaviti da raste, prateći globalne i lokalne trendove.

Dolazite nam iz Bosne i Hercegovine, pa me zanima da uporedite situaciju u HoReCa sektoru tamo i ovde, kako su vas primile kolege u Beogradu i šta vam najviše prija u Srbiji?

Kao neko ko dolazi iz Bosne i Hercegovine, mogu reći da postoji razlika, u smislu HoReCa u Srbiji je svakako razvijenija i veća, sa mnogo širim spektrom ugostiteljskih objekata i većim tržištem. Naš pristup ka HoReCa objektima je komplementaran, sa fokusom na premium vidljivost, kako bismo kroz vidljivost naših brendova poslali pravu poruku potrošačima, jačajući prisutnost i imidž brenda u ovom konkurentnom sektoru. Ovaj pristup nam omogućava da se istaknemo u odnosu na konkurenciju i doprinosimo boljoj prepoznatljivosti našeg atraktivnog i sveobuhvatnog portfolija.

Adnan Kovacevic Kompanija Carlsberg

Foto: Carlsberg Srbija Grupa

Što se tiče mog iskustva u Beogradu, moram priznati – Sarajevo i Beograd su stvarno slični po duhu, mentalitetu i načinu života. To je dosta olakšalo moje prilagođavanje, iako iskreno, mi Bosanci se svuda snađemo kad je dobra ekipa i još bolja atmosfera! A ovde je bilo upravo tako – od prvog dana sam se osećao kao kod kuće. Kolege su me dočekale s osmehom, podrškom i pivom, a to su tri najvažnije stvari za dobar početak, zar ne? Zaista je retkost naići na tako pozitivan i otvoren tim, i mogu reći da je zahvaljujući njima ovih osam meseci proletelo – imam utisak kao da sam ovde godinama. Energija, otvorenost i kolegijalnost koje sam doživeo ovde ostavljaju snažan utisak i dodatno me motivišu da svakodnevno dajem svoj maksimum. Beograd mi je, uz to, pružio odličan balans poslovnog tempa i opuštenog životnog ritma – taman kako volimo. Ukratko, osećam se kao kod kuće, samo mi fali još malo ćevapa i pite iz Sarajeva, ali i to ću nekako rešiti!

AUTOR: Svetislav Stojanović / N.S.

IZVOR: Cafe Bar & Restoran

FOTO: Carlsberg Srbija Grupa

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije