ruski lokali
24.08.2024 Restoran

Rusi dolaze: Ne, Rusi su došli da ostanu – najveći broj lokala u ruskom vlasništvu posluje u Beogradu, na Vračaru i Dorćolu

Prema podacima Agencije za privredne registre, od sukoba Rusije i Ukrajine do 5. juna ove godine, državljani Rusije su u Srbiji ukupno osnovali 9.317 preduzetničkih firmi i 1.764 privrednih društava.

Kada je reč o ugostiteljstvu, Rusi su najviše restorana, kafića i ugostiteljskih objekata otvorili u 2023. godini. Tada je u APR-u registrovano 55 preduzetnika sa ovom delatnošću i 33 privredna društva. Do juna ove godine registrovano je ukupno 93 ruskih preduzetnika koji drže restorane, dok ih je 65 upisano kao privredna društva.

Najveći broj ruskih lokala posluje u Beogradu, na Vračaru i Dorćolu

Najveći broj ugostiteljskih objekata koje u Beogradu drže Rusi smešteni su upravo na Vračaru i Dorćolu. Iako ugostiteljstvo nije primarni biznis ruskih državljana od kada su u 2022. počeli masovnije da dolaze u Srbiju, sve je više restorana i kafića čiji su vlasnici Rusi, i po mnogo čemu se razlikuju od naših ugostiteljskih objekata. Ove razlike proizilaze iz kulturoloških razlika, pristupa poslovnim strategijama i primenjivanju iskustava iz Rusije.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by TT Central (@tt_central)

U Rusiji je od vremena Staljina najpopularnija kuhinja bila gruzijska, a restorani koji prate svetske trendove su se više oslanjali na evropsku, pre svega francusku i nordijsku kuhinju. Tako da ne čudi što su ruski objekti u Srbiji okrenuti bistro formi sa internacionalnim jelima u modernom aranžmanu, što pokazuje ponuda restorana ruskih vlasnika koje smo posetili od početka godine.

Ruski lokali, a danski doručak, avokado i šampanjac

Ako, recimo, posetite Table 57 koji svoju filozofiju objašnjava kao unikatno vinsko i gastronomsko iskustvo, pomislićete da se radi o francuskom restoranu jer gro njihove ponude su francuska vina i šampanjci.
Na drugoj strani OVO bistro je u aprilu mesecu organizovao 5 course večeru koju je osmislio naš chef Aleksa Sušić, a u njihovoj redovnoj ponudi za doručak se nalaze kačamak i bećarac, ali i francuski omlet sa pekorinom, jaja Benedikt kao i šakšuka sa paprikom.
U meniju restorana Sloj naći ćete kajmak, ajvar, pa čak i burek. Kako su sami rekli, cela ekipa intenzivno uči srpski, a da su zadovoljni odzivom gostiju govori i to da su u planu otvaranja još dva objekta
U Sonderu su među najprodavanijim jelima tost sa avokadom i poširanim jajetom, zatim kombinacije sa lososom i srdelama.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by june cafe (@junebelgrade)

Želite da započnete dan danskim doručkom tj. kuvanim jajima, šunkom, kačkavaljem i salatom? Onda pođite u June café, a uz ovaj doručak poslužiće vam sourdough hleb i zanatski puter.
Birds je bistro u kojem se, takođe, služe moderna jela sa probranim našim vinima i signature koktelima, a mesto odiše urbanim street art šarmom. Tamo možete pojesti bruskete sa gorgonzolom i smokvama, tartar od tune, salatu sa lososom i krem sirom, gaspačo i svinjske ražnjiće.

Struktura menadžmenta, popularno rečeno, ruskih lokala

Kako smo iz razgovora sa nekima od vlasnika saznali njihova ciljna grupa nisu bili isključivo Rusi, iako su u ovaj biznis krenuli računajući na početnu podršku sunarodnika. Ubrzo se njihov krug gostiju proširio, te je sada podjednak broj ruskih i domaćih gostiju. Ono što im je zajedničko jeste da većinu čini mlađa populacija, što i ne čudi jer je ponuda okrenuta njima.

Vrlo bitna razlika je i struktura menadžmenta. Tačnije, jasno postavljen hijerarhijski pristup, stroža kontrola kvaliteta i punu pažnju poklanjaju higijeni osoblja, kao i prostora. Njihova organizacija posla je drugačija. Doneli su biznis model iz Rusije i kod njih je strogo određena podela posla i odgovornosti. Zato, gotovo da nema restorana u kojem vlasnik nije angažovao menadžera koji se, u dogovoru sa chefom kuhinje, bavi nabavkom dok vlasnik vodi lokal.

Marketingom se ne bave tako što angažuju osobu koja će za 100 evra mesečno postavljati promotivni materijal na društvenim mrežama. Kada je promocija u pitanju, s početka im je i strategija bila okrenuta ruskoj dijaspori, te su se obraćali potencijalnim gostima isključivo na ruskom jeziku. No, to se sada značajno promenilo, što govori da prate kako tržište diše i reaguju izuzetno brzo, prilagođavajući mu se. Sami Rusi, vlasnici restorana, zadovoljni su poslovanjem u Srbiji.

Klim Zhukov, suvlasnik restorana Sonder, podelio je svoje iskustvo za Bloomberg.
Ovo je za nas novo i zanimljivo iskustvo. Vaše tržište je novo za nas, a mi pokušavamo na sve načine da mu se prilagodimo. Generalno smo zadovoljni kako se sve odvija, iako su na početku postojale određene poteškoće. Uglavnom sa otvaranjem bankovnih računa. Što se tiče ostalog, sve se može rešiti, a najvažnije je što imamo podršku velikog broja ljudi iz Srbije – ističe Zhukov dodajući da ne krije da je u ovaj biznis krenuo sa idejom da će ih podržati sunarodnici.

Nakon svega navedenog, zaključak se sam nameće. Rusi su doneli neka nova strujanja i svež vazduh sa severa. Iako postoje razlike u poslovanju i konceptu, one doprinose raznovrsnosti i bogatstvu gastronomske ponude naše zemlje.

Više čitajte u magazinu CafeBar & Restoran #69


Slične teme:
Restoran Patriki: Moderna kuhinja, vrhunski kokteli i zabava koju ne treba propustiti
Vraperija nudi koncept baziran na ruskim šavarmama


AUTOR: Svetislav Stojanović / N. S.

IZVOR: Cafe Bar & Restoran

FOTO: Freepik / freepik

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije