Gault&Millau Serbia
01.06.2022 Trendovi

Uticajni gastronomski vodič Gault & Millau stigao u Srbiju!

Na prezentaciji prvog samostalnog, srpskog izdanja svetski poznatog gastronomskog vodiča Gault & Millau, održanoj u hotelu Crown Plaza, Mira Šemić, direktorka vodiča za Srbiju i Sloveniju izrazila je veliko zadovoljstvo povodom napretka srpske gastronomske i kuvarske scene. U prilog tome govore i pozdravne reči kojima poziva čitaoce vodiča da krenu u listanje tzv. žute knjige: “Zna se da je Srbija dom prvoklasnih namirnica i odlične gastronomije koja se vekovima oblikovala pod različitim uticajima u različitim delovima zemlje”.

Sedam inspektora je u potpunoj anonimnosti prethodnih godinu dana istraživalo i ocenjivalo srpsku gastronomsku ponudu. Njihov rad, ocene i utiske o usluzi, cenama i atmosferi u lokalima našli su se na preko 360 strana gastronomskog vodiča Gault & Millau 2022 za Srbiju.

Priznati gastronomski vodič Gault & Millau (Go i Mijo) već decenijama se, od 60. godine prošlog veka, intenzivno trudi da pronađe i svojom pozitivnom ocenom nagradi dobre restorane u kojima se gost izvrsno oseća. Postulati kojih se ovaj vodič pridržava pri ocenjivanju restorana su: da je potpuno nezavisan od restorana; ocenjivači su provereni gurmani i poznavaoci hrane i vina, koji su prošli G&M obuku; inspektori su anonimni i uvek plaćaju račune; lokale posećuju u normalnim uslovima njihovog rada; svake godine inspektori ponovo posećuju i ocenjuju restorane; sve posete, ocene i prezentacija u vodiču i na internet stranci Gault & Millau su za ugostiteljske lokale besplatni i ne mogu se kupiti.

Promocija Gault&Millau Srbija 2022

Na prezentaciji vodiča Gault & Millau 2022 za Srbiju prisutnima su se obratile Mira Šemić, direktorka i urednica vodiča za Srbiju, Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije i Tatjana Matić, Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija, ispred ustanova koje zajedno učestvuju na projektu gastronomske prepoznatljivosti Srbije. Zajednička crta njihovog obraćanja bila je svest o gastronomskom potencijalu Srbije, vidnom napretku u okviru kuvarstva u prethodnih par godina, kao i uverenje da će Srbija nastaviti da privlači turiste kroz bogatu gastro-turističku ponudu. U nastavku predstavljanja vodiča proglašeni su najbolji, uz uručenje nagrada.

 

Kape kao ocena kvaliteta

Najveću ocenu (16 od 20) dobili su restorani Langouste i Salon 1905, rangirani sa tri kuvarske kape. Nagrade je uručila Tatjana Matić, Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija. “Gastronomija u Srbiji postala je prepoznatljiva po svojoj autentičnosti, i iz godine u godinu postala je veoma važan segment izbora turističke destinacije. Činjenica da je ovaj vodič, koji je prisutan u preko 20 zemalja sveta, došao u Srbiju, je veoma ohrabrujuća. Ovo je još jedan dokaz da je naša zemlja krenula uzlaznom putanjom kada je u pitanju sektor turizma”, rekla je ministarka Matić. Vuk Vuletić proglašen je za najboljeg somelijera, kome je sa posebnom radošću nagradu uručila Mira Šemić, direktorka gastronomskog vodiča Gault & Millau za Srbiju. Ćevap kod Dekija odneo je pobedu u POP kategoriji, koja se odnosi na izbor popularnih i pristupačnih lokala sa jednostavnom hranom od svežih namirnica, bistroa, street food lokala, picerija, wine barova,  poslastičarnica… Krsto Radović, jedan od najvećih majstora poslastičarstva u regionu, poneo je titulu najboljeg postastičara prema oceni ovog gastro vodiča. Marko Brzak, chef kuhinje Salaša 137 prepoznat je kao šef tradicije, dok je titulu mladog talenta poneo Marko Komadina iz beogradskog restorana Petar At Tikas. Na radost većine prisutnih ali i saradnika i kolega, za šefa godine proglašen je Vanja Puškar, dok je David Šimunić proglašen za šefa budućnosti.

AUTOR: Nataša Stevanović

FOTO: TOS

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije