14. oktobar, dan kada slavimo Prokupac
Prokupac je kroz istoriju, a pre pojave međunarodnih sorti vinove loze u Srbiji, na ovim prostorima bio dominantna sorta, uključujući sve ostale, i...
pročitaj još„Prokupac – rođen u Srbiji“ je naziv konferencije koja je održana 15. oktobra povodom obeležavanja šestog međunarodnog Dana Prokupca, u organizaciji Vinske kulture i uz podršku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu.
Uz prisutvo vinara, vinskih eksperata, predstavnika vinske industrije i ljubitelja vina iz sedam zemalja regiona i sveta, fokus je bio na ovoj najvažnijoj autohotonoj sorti grožđa Srbije, njenom potencijalu i teroaru domaćih vinogorja. Učesnici su razmenili znanja i iskustava o vinogradarskim, tehnološkim i tržišnim potencijalima prokupca kao i o razvoju vinske industrije u Srbiji i njenog prepoznavanja na međunarodnoj vinskoj sceni.
„Ponosni smo što je sve više vinarija koje proizvode vina od prokupca. To pomaže Srbiji i njenoj vinskoj industriji da bude prepoznata kao prava vinska zemlja, sa dugom tradicijom i izgrađenim identitetom. Inostrani novinari, kupci i stručnjaci će posetiti vinogorja i vinarije u Srbiji u kojima se uzgaja i proizvodi prokupac i na licu mesto se upoznati sa tom sortom vinove loze. Tako će se naši gosti ovih dana, kada obeležavamo Dan prokupca nizom aktivnosti, uveriti da je prokupac u svakom smislu velika sorta, od koje se proizvode vrhunska i autentična vina”, izjavio je Tomislav Ivanović iz Vinske culture.
„Isticanje Prokupca je način da ljudima skrenemo pažnju na priču o divnim srpskim vinima i Srbiji damo zasluženo mesto na svetskoj vinskoj mapi. USAID podržava Dan prokupca drugu godinu zaredom, i drago mi je što događaj raste, uprkos izazovnim vremenima za ugostiteljsku industriju. Naš cilj je da vidimo kako se srpska privreda razvija i stvara nove ekonomske mogućnosti za svoje mlade, talentovane ljude. A srpski poljoprivredni sektor, uključujući i vino, ima važnu ulogu u postizanju ovog cilja“, izjavila je Suzan Fric, direktorka misije USAID-a u Srbiji.
U periodu od 11. do 18. oktobra tokom „Nedelje prokupca“ održavaju se prateći programi: izložbe slika, stručne degustacije i promocije, a ugostiteljski objekti širom Srbije imaju promociju vinske i gastronomske ponude posvećene prokupcu. Sve informacije o manifestaciji nalaze se na linku OVDE.
Barcaffè Espresso ponovo je ostvario izvanredan uspeh na prestižnom takmičenju International Coffee Tasting 2024, osvojivši dve zlatne medalje u ko...
pročitaj jošNa drugom Holavino sajmu oranž vina u dalekoj Kini, crveni traminac vinarije Bikicki ostvario fantastičan rezultat. Đorđe Bikicki je predstavio sv...
pročitaj jošNikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj još