1 Hotel Radisson
01.04.2022 Hoteli

Marko Isaković: „Glavni adut hotelske grupacije Radisson je originalnost“

Marko Isaković, F&B menadžer hotelske grupacije Radisson otkriva da ceo hotelski tim teži da pruži drugačiji ugođaj i oduševe gosta, koji sledeći put neće imati dilemu koji će hotel odabrati

„Težim da budem što više u operativi, da dam svoj doprinos kolegama koji su konstantno sa gostima“

Prve korake koji su obeležili početak karijere Marka Isaković, F&B menadžera hotela Radisson, napravio je u hotelu Aleksandar Palace i u restoranu Kraljevina u okviru ovog hotela. Svoje iskustvo je konstantno nadograđivao. U jednom trenutku se otisnuo u Ameriku i radio na prekookeanskom kruzeru. Nakon toga, njegov povratak u Srbiju i Beograd se poklopio sa otvaranjem hotela Grand Casina Beograd, gde je radio u fine dining restoranu Diva. Znanje je nadograđivao kursevima za somelijera u SERSI.
„Nakon pet izuzetno lepih godina rada u Grand Casinu, prešao sam u Metropol Palace, A Luxury Hotel, na poziciju restoran supervizora. U Metropolu sam napredovao sa pozicije restoran supervizora do pozicije banket menadžera, i vodio jedan od većih banket timova u gradu skoro dve godine“, započinje svoju priču Marko Isaković.
U hotelsku grupaciju Radisson prelazi pre sedam godina na poziciju banket supervizora. U Hotelu Radisson Blu Old Mill Beograd postaje deo pre-opening tima u junu 2014. godine. Od tada pa do danas, je dosta napredovao u okviru RHG, pa je tako sa pozicije banket menadžera došao do pozicije F&B menadžera.

Radisson BLU Hotel Belgrade

* Šta je po vašem mišljenju najvažniji aspekt vašeg delovanja u okviru dužnosti koju obavljate? Mada, sigurno se radi o više faktora koji određuju uspeh vašeg rada.
Najbitni faktor mog funkcionisanja jeste tim sa kojim radim. Ako imate tim oko sebe u koji verujete i koji veruje u vas, nebo je granica. Ne postoji to što ne možete da izvedete. Volim da kažem, da su svi menadžeri bez svog tima niko i ništa, jer stvarno verujem u to. Sa jakim timom oko vas, dolaze i uspesi, prvenstveno uspeh zadovoljnih gostiju, a potom i uspeh vašeg finansijkog poslovanja. Mimo ovog ključni faktor je kontrola troškova radi što veće profitabilnosti i na tome se mora konstantno raditi. Treći momenat je inovacija, tj. konstanti noviteti koji će baš vas i vaš objekat razlikovati od drugih, i na taj način privući i goste.
* Vaš posao se, verujem, ne razlikuje mnogo od posla menadžera u drugim strukama. Sa poslom se leže i sa njim ustaje.
Prva svar koju svako jutro radim jeste obilazak hotela/odeljenja. Volim da prođem, da se pozdravim sa kolegama, da svakome poželim dobro jutro i da na taj način proverim da li je sve kako treba da bude ili imamo nešto što moramo da promenimo ili prilagodimo. Ostatak dana je naravno dinamičan. Težim da budem u operativi, da dam svoj doprinos kolegama koji su konstantno sa gostima, i da im se nađem ukoliko je potrebna pomoć. Ovo ne važi samo za moj sektor, već za sve sektore u hotelu. Naravno, uvek se nađe vremena za par sastanaka tokom dana sa klijentima, partnerima i kolegama. Zajednička je konstantna težnja da donesemo što više posla hotelu i da unapređujemo njegovu ponudu kroz razne proizvode i promocije. Poslednji deo dana se svodi na pripremu za sutrašnji dan i na administrativni deo posla.
* Kako je podeljena odgovornost u okviru vašeg sektora? Ko su vaši najbliži saradnici i na koga se najviše oslanjate u obavljanju vašeg posla?
Nivo odgovornosti u okviru našeg odeljenja je podređen hijerarhiji. Imamo menadžerski nivo operacije, supervizorski i naravno kolege i koleginice koje učestvuju u samom servisu restorana, bara i banketa.
Prilikom implementacije novih stvari ili prilikom rešavanja određenih izazova, uvek komuniciram sa menadžerom restorana i menadžerom banketa, a potom i sa supervizorima. Svakako to nije jedini vid moje komunikacije sa kolegama, jer često imam i individualne razgovore sa svim zaposlenima u toku rada, i na taj način na dnevnom nivou rešavamo određenu problematiku ili dolazimo do zajedničkih rešenja radi što boljeg funkcionisanja.

„Za klasičan rast profita ključno je doneti posao i kontrolisati troškove“

* Na koji način svaki od sektora doprinosi povećanju profita i na čemu bazirate poslovnu politiku u bliskoj budućnosti.
Za klasičan rast profita, ključne su dve stvari: da donesete posao i da kontrolišete troškove. Da biste bili uspešni u ovome, ove dve stvari morate da radite na dnevnoj bazi, a ne par puta tokom meseca. To svako od kolega iz top menadžmenta zna i svako od nas to primenjuje na svom odeljenju.
* Koji su vaši aduti u toj borbi?
Ključni adut u našem poslovanju je da budemo drugačiji. Da uvek radimo nešto što niko drugi ne radi u gradu i da uvek težimo ka tome da oduševimo gosta svojim operativnim pristupom i svojom ljubaznošću. Cilj je da dođemo do te faze, da gost zna šta možemo da mu pružimo, i da ne razmišlja sledeći put da li smo mi pravi hotel za njega ili ne, već da bude uveren da jesmo.

3 Hotel Radisson

* Koje su prednosti rada u okviru grupacije kakva je Radisson? Korporativno razmenjivanje iskustava, tim bildinzi, poslovna savetovanja vam sigurno olakšavaju posao. S druge strane brojne procedure se moraju ispoštovati.
Prednost rada u kroporaciji je jer radite u sistemu. Sistem podrazumeva da imate procedure kojih se pridržavate i koje vam olakašavaju posao jer na neki način uniformišu sve što radite. Naravno, kada radite u ovako velikoj korporaciji kao što je to RHG, imate ljude koji konstantno rade na usavršavanju procedura i operacija i čiji je posao da vam olakšaju rad na ovakvom mestu.
RHG je najbrža rastuća hotelska grupacija na svetu i mogućnosti su vam dosta velike u okviru vašeg rada u ovoj grupaciji. Možete da napredujete i horizontalno i vertikalno, i sve je do vas. Da li ovde ili u inostranstvu, uvek su vam vrata otvorena ako imate ambiciju i ako je sprovedete u delo. Ogorman doprinos korporacije se ogleda i kroz konstante treninge koji se odvijaju u okviru našeg hotela, a koji se takođe i organizuju regionalno u drugim hotelima i državama, pa samim tim i dobijate šansu putovanja i upoznavanja novih kolega.
Poslovno, korporacija dosta utiče na sklapanje određenih korporativnih ugovora sa velikim kompanijama i na taj način i vama kao jednom od RHG hotela donosi posao. Takođe ne smemo da zaboravimo ni momenat lojalti programa RHG korporacije, gde će svako od gostiju koji su članovi RHG lojalti programa uvek da izabere vaš hotel kada je u gradu, zbog same prednosti programa i očekivanja koje Radisson hotelska grupacija pruža.

„Uvek za tu za moj tim, a oni mi uzvraćaju svojim radom“

* Kako rukovodite, sigurno ste autoritativna osoba, do koje mere ste spremni da saslušate svoje saradnike, jer ipak ste vi na kraju krajeva, ili na početku, najodgovorniji za uspeh. Tačnije, koji je vaš liderski stil?
Moj liderski stil jeste da imam jak tim oko sebe. Nekoga ko veruje u mene i u koga ja verujem. Da biste došli do toga, neophodne je da uradite mnogo više sem vođenja odeljenja i pravljenja rasporeda. Neophodno je da svakoga od kolega dovedete do granice prijateljstva i da na taj način izgradite odnos pun poverenja i poštovanja. Kada nekoga zapošljavam prvenstveno gledam njegove ljudske sposobnosti, a potom profesionalne, jer na kraju dana svi smo mi ljudi. Trudim se da se svima u svom timu nađem kada imaju i lepe i ne tako lepe stvari u svom životu, i dajem sve od sebe da im pomognem koliko god mogu. Naravno, kada dođe do posla, i do same performanse našeg odeljenja, svako u mom timu zna moja očekivanja, i šta moramo da uradimo kako bismo bili svi zadovoljni. Oni to i rade, jer znaju da sa druge strane imaju mene, nekoga ko će poslovno da se brine o njima, a na koga privatno mogu da se oslone ako zatreba.

„Hotelska operacija vas pokreće“

Na kraju razgovora smo upitali našeg sagovornika da li mu se dešavalo da zbog obima posla prespava u hotelu.
„Težim ka tome da ne spavam u hotelu, jer koliko god sati dnevno da radite 8, 12, 16 uvek na kraju dana imate svoj privatni život koji vas čeka i očekuje. Ovo pitanje bih pre preformulisao koliko dana u jednog godini provedete u hotelu. E, onda bismo tu došli do nekih zanimljivih odgovora. Prosto, hotelska operacija je živa stvar, 24/7, 365 dana u godini. Hotelska operacija je nešto što vas pokreće, i što može dosta lepog da vam donese ako ređate kockice kako treba. Dinamika je uvek tu, izazovi takođe, ali prosto kada obučete odelo, stavite svoju pločicu sa imenom i zaronite u operaciju sa svim pozitivnim i izazovnim momentima, zaboravljate na vreme koje prolazi, jer prosto radite nešto što volite, i što vas pokreće. I zbog svega ovoga, želja, ambicija i rad su ključni faktori da dovedete sebe u situaciju da volite ono što radite i da radite ono što volite“.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: RHG

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije