Atlantic Grupa za 40 miliona evra kupuje Doncafe i C kafu
Atlantic Grupa je danas predala obavezujuću ponudu za kupovinu kompanije Strauss Adriatic, koju je Strauss Grupa službeno i prihvatila. Zaključenje...
pročitaj jošAtlantik Grupa u HoReCa kanalu radi sa nekim od najpoznatijih svetskih i evropskih brendova kao što su Red Bull, Rauch, Bacardi – Martini, Jim Beam i Curvoiser. Na kraju godine u intervjuu za Cafe Bar & Restoran Dragoljub Radojičić HoReCa direktor Atlantic Brands Srbija sumirao je rezultate koje je ova kompanija postigla i koji su im planovi za 2023. godinu.
„Atlantic Grupa je prilično jedinstvena kompanija u našem regionu. Brendovi u vlasništvu Kompanije su među najpoznatijim Ex Yu brendovima. Pričam o Grand kafi, Cedeviti, Cockti, Smokiju, Bananici, Argeti… Zahvaljujući Atlantic Grupi, navedeni brendovi izbegli su sudbinu mnogih voljenih brendova koji su u tranziciji i transformaciji bivšeg jugoslovenskog prostora izgubili vezu sa svojim kupicima i neretko sopstveni identitet. Brendovi koje je Atlantic Grupa akvizicijama “nasledila” dobili su novi život u tom, post jugoslovenskom prostoru“, kaže Dragoljub Radojičić na početku razgovora i u nastavku nam otkriva formulu za uspeh.
„Ona se krije se u tome da se centri razvoja brendova nalaze upravo uz same brendove, u zemljama iz kojih su nastali, ali da se njihov nastup i prezentacija na svakom tržištu planira i usaglašava prema specifičnostima tih tržišta, a Atlantic Brands, kao odvojena firma za distribuciju unutar Atlantic Grupe svojim radom na terenu i domaćinskim pristupom svakom tržištu i kanalu prodaje ostvaruje sinergiju između brendova, kupaca i potrošača. Tokom korone te veze postale su još čvršće, jer smo skupa prošli veoma teško vreme. Bojim se da to vreme nije prošlo, ali kada su u pitanju brendovi sa kojima radimo ne bojim se ni za naše kupce ni za potrošače – mi smo danas parneri i prijatelji. Prošli smo mnogo toga skupa a mnogo toga je pred nama. Volim da verujem i kažem da najbolje tek dolazi“.
* Kako se borite sa trenutnim izazovima prouzrokovanih rastom cena koje se reflektuju na volumen, manjkom sirovina, energenata i problema sa uvozom/izvozom?
Znate kako, Nova godina – nova realnost. To bi u jednoj rečenici bilo ono što nam se na tržištu dešava. Nakon problema sa ograničenjima rada HoReCa sektora tokom Covid pandemije, došlo je u 2022. godini do strašnih, tektonskih pomeranja na tržištima sirovina i energenata uzrokovano dešavanjima za koje smo mislili da se našoj generaciji, barem u Evropi, više nikada neće ponoviti. Ali i ovo da se zna – mi radimo u dinamičnim uslovima ceo svoj život. Od celog sektora svih roba široke potrošnje industrija pića i konditorska industrija uvek su “najbrže”, a od svih kanala prodaje HoReCa kanal isto tako. Prema tome, mi smo “u šestoj brzini” sve vreme, a “uslovima na putu” se uspešno prilagođavamo planiranjem i timskim radom… A i dosadašnja kilomatraža koju smo prešli daje nam hrabrost i inspiraciju da nastavimo dalje.
* Vaša predviđanja za dolazeću godinu kad je tržište u pitanju?
Godina pred nama, u tržišnom smislu, neće se mnogo razlikovati od ovde u kojoj smo sada. Problemi sa kojima se suočavaju proizvođači i distributeri neće nestati. Ono čega se pribojavam je da pritisak inflacije i povećanja cena jedan broj maloprodajnih objekata u HoReCa sektoru neće izdržati i da će izaći iz posla. Nadam se što manji broj, kako rekoh: mi sa tržištem radimo partnerski – nema pretrpavanja, prevelikih lagera, neproverenih brend ekstenzija, loših rokova. S druge strane i naši brendovi, kako vlastiti brendovi Atlantic Grupe, tako i naših principala u svom nastupu na našem tržištu jednako su iskreni i usklađuju svoje planiranje, ali i planove sa realnošću tržišta. U ovoj zanimljivoj trci, a svaka godina je nova trka, svi mi trčimo svoju trku, a opet svi smo skupa u njoj.
* Recite nam nešto više o planovima i budućim potezima, na koji način ćete razvijati biznis?
Ne znam kakav plan za nas ima naredna godina, ali mi imamo plan za nju. Pretpostavke ekonomista nisu optimistične. Ali, mi smo tu, idemo dalje. Veoma sam ponosan na tim koji vodim. Od male organizacije koja je obećavala, ali tek trebala da se dokaže, kontinuiranim radom i učenjem dostigli smo nivo u kome redovno obilazimo i direktno ili preko naših partnera snadbevamo 7.000 lokala širom Srbije. Svakog dana se popije barem 46.000 šoljica Barcaffe-a. Danas je Atlantic Brands Kompanija na koju tržište računa i veruje joj. Pažljivo osluškujemo konzumnte i planiramo inovacije u asortimanu, one za koje znamo da će ih tržište prihvatiti. Planiramo dalje da rastemo – pa ako to i nisu uvek brojke, biće – znanje. Imamo plan za specijalističke edukacije naših zaposlenih u HoReCa sektoru i plan da opet prijatno iznenadimo naše partnere; redovno se okupljamo i družimo… jer, “Kafana nas je održala”.
Nikola Gregec, trade marketing menadžer u kompaniji Carlsberg, nam je otkrio koje su ključne strategije za promociju brenda. Nikola Gregec je još t...
pročitaj jošNa ovogodišnjem Open Balkan Wine Trophy Competition, održanom u okviru Wine Vision by Open Balkan u Beogradu, vinarija Tikveš je još jednom potvrdi...
pročitaj jošU čast Dositeja Obradovića, velikog prosvetitelja koji je osvetlio put srpskom rodu, Dositey Vodka predstavlja omaž njegovom vizionarstvu i ljubavi...
pročitaj još
Atlantic Brands cine u fundamentals-u ljudi koji iznose svu kompleksnost. Bravo za Dragoljuba jednog od najvrednijih kolega i njegov super tim.
Srdacno,
Marina K.