Aleksandar Živadinović bartending takmičenje
21.02.2024 Drink

Kad bartending pobedi medicinu. Ko je Aleksandar Živadinović, doktor za alkohol?

Koja je razlika između doktora i bartendera? Doktor leči medicinom, a bartender koristi ‘bad medicine’. Aleksandar Živadinović ume i jedno i drugo, ili je bar umeo, jer je prošlo dosta vode Dunavom i Savom od kada je završio medicinsku školu.

Kako mi je rekao na početku razgovora, u medicini se nije pronašao jer je uvek bio čovek od akcije koji traži izazove. A pronašao ih je u ugostiteljstvu.
„Privukle su me priče da u toj branši nikada nijedan dan nije isti, ali se ispostavilo da nijedan sat nikada nije isti u ovoj turbulentnoj industriji. To je ono što me ovde i dalje drži. Za moj ulazak u ugostiteljstvo kao laika, bilo je odgovorno moje prvo jednomesečno iskustvo kao Bar Waiter, gde sam po prvi put došao u kontakt sa bartendingom i barovima. Jednostavno se desila ljubav na prvi pogled i umesto da završim kao doktor medicine, završio sam kao ‘doktor za alkohol’.

Zajedničko za većinu sagovornika je da su prva iskustva sticali u Srbiji, da bi se u jednom trenutku karijere otisnuli u inostranstvo. Tvoje prvo iskustvo je vezano za Maltu.
Od malih nogu sam oduvek težio da istražim zemlje van granica domovine, jer sam oduvek bio fasciniran drugim kulturama i običajima. Sasvim slučajno se događa moj odlazak na Maltu, nakon što me je moj dugogodišnji prijatelj pozvao u posetu i na tromesečni sezonski rad. Moji prvi počeci su bili u Mellieha Bay hotelu, gde me je taj isti prijatelj ubacio, gde sam imao prvi posao kao privremeni Bar Waiter. Počeci u baru su bili stresni i haotični, jer sam se odjednom našao u skroz nepoznatoj sredini. Ispostavilo se, ipak, da je upravo to bio onaj izazov koji sam čekao da bih se pokrenuo. Shvativši da je to nešto čime bih želeo da se bavim duži niz godina, odlučujem da ostanem na Malti, te upisujem bartending kurs, što je doprinelo da se još više zaljubim u ovu profesiju.

Aleksandar Živadinović

Aleksandar Živadinović – Event Sales Manager Intercontinental Hotels & Resorts

Obraćamo se i mladim ljudima koji možda požele da krenu tvojim stopama. Pa, da te pitam – šta se očekuje od bartendera ili bariste u hotelima na Malti?
U poslednjih desetak godina je Malta doživela turističku eksploziju, te su se i potrebe naše, iako već dinamične, profesije još više promenile. Bartenderi nisu samo ljudi koji brinu o baru već su, kao što ja volim da ih zovem, i part-time psiholozi. Više nije dovoljno samo poznavanje pića i miksologije, već se od nas očekuje da budemo i osobe koje razumeju emocionalne potrebe ostalih, te na ovaj način doprinosimo potpunom zadovoljstvu gostiju i ostvarujemo ’emotional touch’ sa samim gostima. Nakon završetka drugog stepena Bartending Akademije uvideo sam da postoji toliko različitih podsektora unutar barske industrije, koje treba istražiti. Svaki sektor sa sobom donosi određeno znanje, koje nam može biti od pomoći da se izdvojimo od drugih i, ono što je još važnije, da iskoristimo svaki potencijal koji Miksologija pruža.

PROČITAJ JOŠ! Josephine među najboljim hotelskim, gastronomskim i koktel destinacija širom sveta

Uporedo sa školovanjem, napreduješ i u karijeri. I sledeće radno mesto je Senior Bars Supervisor u Malta Marriot Hotel & Spa. Interesuje me kako je tada izgledao tvoj radni dan?
Odlukom da ostanem na Malti i da nastavim da se bavim ugostiteljstvom, naročito bartendingom, zadao sam sebi za cilj da želim da ostvarim sebe u ovoj branši. Iako, duboko u sebi, ni ja u datom trenutku nisam verovao da je to zaista moguće. Veliki značaj u tom trenutku ima i moja novonastala navika čitanja knjiga, gde je jedna od prvih mojih pročitanih knjiga bila „Budni u 5 i vaš je čitav svet“. Koliko god to neobično zvučalo, odmah sam usvojio ovu naviku i krećem da posvećujem prve ranojutarnje časove usavršavanju engleskog jezika i profesije iz stručne literature. Veliku zahvalnost mom profesionalnom usavršavanju dugujem mojim mentorima, Rodneyu Pisaniju i Zdravku Mitevu, koji su me, osetivši moju energiju i želju za napredovanjem, konstatno podržavali.

U isto vreme ostvaruješ značajne rezultate na Mixology takmičenjima, gde ti je najveći uspeh pobeda na Nacionalnom takmičenju 2020. godine.
Nekoliko meseci pre Nacionalnog takmičenja se odigralo i moje prvo takmičenje – Sailor Jerry Rum takmičenje, na kojem sam jedva uspeo od treme da predstavim svoj koktel. Iako ‘traumatično’ iskustvo, to mi je dalo enormnu motivaciju da se dokažem na Nacionalnom takmičenju, a pre svega da dokažem sam sebi da je odluka o stupanju iza bara bila prava odluka. Osvajam Nacionalno takmičenje i od tada sve kreće još većom uzlaznom putanjom.

Kompletan intervju pročitajte na 42, 43. i 44. strani našeg magazina Hoteli & Restorani

Barska kultura je nastala u hotelima, i od samih početaka bar je epicentar svakog hotela. Mesto prijateljskih i poslovnih susretanja, glavno poprište društvenog života i, samim tim, bar je taj koji daje živost hotelu. S obzirom na višegodišnje iskustvo, upitao sam Aleksandra, šta je potrebno da bi jedan hotelski bar bio uspešan.

PROČITAJ JOŠ! Zašto booking.com kasni sa isplatama

„Zahvaljujući Alex Krateni hotelski barovi su doživeli da konačno budu svrstani u istu kategoriji sa samostalnim koktel barovima. Ponoviću da jezgro svakog ugostiteljskog objekta čine ljudi. Ljudi koji veruju u proizvod. Takođe, smatram da hotelski barovi predstavljaju izazov gde fokus samog bara nije isti kao u individualnim koktel barovima, gde je hot spot upravo taj bar. U hotelu gde postoji toliko različitih segmenata usluge, koji zajedno doprinose generalnom zadovoljstvu gostiju, bar je jedan od šrafova čitavog sklopa. Evo, primera.

Ukoliko gost ima nekih neočekivanih problema sa sobom, on će se požaliti na recepciji. Recepcija će uneti te podatke u program uz profil gosta i to će biti dostupno svim odeljenjima u hotelu. Kada taj isti gost dođe u bar, osoblje će biti upoznato da je doživeo neprijatnost i dobiće ekstra pažnju i na taj način spasiti hotel od negativnog komentara. I to je ta psihološka prisutnost i pažnja na detalje koja daje kvalitet. Samo umeće pravljenja koktela se podrazumeva i to je, moram tako reći, lakši deo posla. Inovativnost i maštovitost i najmanja sitnica u ophođenju će napraviti ogromnu razliku u tome kako će se gosti osećati u našem baru, koliki profit će bar ostvariti, ali i da li će se gost vratiti ponovo u vaš hotel. Model poslovanja da gost treba da se oseća kao kod kuće treba promeniti, tj. potrebno je da se oseća mnogo, mnogo bolje nego kod kuće. Jer, da nije tako, onda bi ostao kući i uživao u svemu tome za mnogo manje novca.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

FOTO: PRIVATNA ARHIVA

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije