15.05.2021 Horeca oprema

Intervju Milica Aleksić: Naboo je sa svojim performansama pećnica koja u značajnoj meri olakšava i unapređuje poslovanje profesionalne kuhinje

Lainox je odskora obnovio svoje partnerstvo sa METRO HoReCa centrom u Srbiji. Ovaj eminentni partner će nam pomoći da našu tehnologiju i proizvide približimo profesionalnim korisnicima u celom regionu. HoReCa centar je postao mesto na kome možete videti naš NABOO, NEO ili ORACLE, u akciji sa podrškom pravih profesionalaca. Delimo sa vama intervju sa menadžerom ove ustanove, Milicom Aleksić.

Recite nam nešto o sebi i svojoj ulozi u kompaniji za koju radite.
Moje ime je Milica Aleksić, po zvanju sam doktor nauka sa uskom naučnom oblašću gastronomija, ishrana i bezbednost hrane. Karijeru sam započela 1994. godine u beogradskom hotelu Palas na radnom mestu kuvara a nakon školovanja i usavršavaja u oblasti kulinarstva, 2008. godine osetila sam potrebu da stečeno znanje i veštine prenesem mladim kolegama i nastavila svoj rad u Ugostiteljsko turističkoj školi u Beogradu kao nastavnik kulinarstva.
Tokom dugogodišnje karijere obavila sam stručni staž u Francuskoj – u školi za hotelijerstvo i turizam (Lycée d’Hôtellerie et de Tourisme), u Saint-Quentin-en-Yvelines i 2014 u Italiji pod mentorstvom Chef Ljubica Komlenić. Pored toga sam završila više stručnih obuka iz oblasti gastronomije od kojih su najistaknutije:
1) Obuka o novim tehnikama kuvanja ultra-zvukom (Corso su nuove techniche di cotura gli ultrasuoni), Chef Daniel Facen.
2) Obuka o pravilnoj primeni tehnike kuvanja su-vid (Corso di Aggiornamento Cottura Sottovuoto), ORVED S.p.a.
Tokom 27 godina radnog staža u ugostiteljstvu angažovana sam u više restorana i hotela u Beogradu kao konsultant za unapređenje poslovanja kuhinje, što me je 2017. i dovelo na mesto rukovodioca u HoReCa centru – trening centru za profesionalne obuke ugostitelja kompanije METRO Cash &Carry.

U HoReCa centru organizujemo profesionalne obuke najvišeg standarda za kuvare, pekare, poslastičare, somelijere, bariste i konobare i prateće osoblje ugostiteljskog objekta

Opišite ukratko vaše aktivnosti
HoReCa centar je moderno opremljen, funkcionalan i višenamenski prostor idealan za organizaciju različitih događaja i radionica koje pored našeg tima vode i iskusni domaći i strani predavači – šefovi kuhinja, somelijeri i baristi.
Ukoliko imate posebnu želju ili ideju, vrlo rado ćemo za vas organizovati jedinstven događaj, pretočen u nezaboravno iskustvo za vaše prijatelje, kolege ili saradnike:
prezentacije, degustacija proizvoda, press konferencije, koktel party/banket/bife, team building „Cook & Fun“, seminari, obuke, treninzi, organizacija događaja, snimanje emisija, foto sesije/food dizajn…
Kako je HoReCa centar po opremljenosti jedan od najmodernijih u regionu koji zadovoljava najviše svetske standarde, tokom svih radionica, treninga i obuka, polaznici imaju priliku da rade na najsavremenijoj opremi, koja pruža mogućnosti i za savladavanje novih tehnika rada. HoReCa centar nudi mogućnost pohađanja 25 tipova treninga, pažljivo biranih i organizovanih za sve profile radnika u ugostiteljstvu. U HoReCa centru organizujemo profesionalne obuke najvišeg standarda za kuvare, pekare, poslastičare, somelijere, bariste i konobare i prateće osoblje ugostiteljskog objekta, a u skladu sa potrebama i zahtevima tržišta. Na našim treninzima polaznici imaju priliku da nauče i savladaju najsavremenije tehnike u pripremi jela domaće i internacionalne kuhinje.
Ko su vaši klijenti?
Naši klijenti su profesiononalni ugostitelji – menadžeri, šefovi kuhinja, mladi kuvari, konobari, baristi, ljubitelji hrane i dobrog zalogaja, odnosno svi oni koji žele da unaprede svoje znanje iz oblasti hrane i pića.
Opišite nam tipičan dan u vašem centru.
Svaki radni dan centra je pažljivo isplaniran i usklađen sa aktivnostima koje se toga dana u njemu realizuju. Svaki dan počinje sa entuzijazmom prema hrani i završava se izazovima koji su pred nama.
Kakvo je vaše mišljenje o trenutno teškoj situaciji u kojoj se nalazi ugostiteljstvo u celom svetu?
Ugostiteljsko tržište je visokokonkurentno i svakodnevno nosi sa sobom izazove i teške trenutke, ipak, mislim da smo se trenutno suočili sa jednim od najtežih izazova od nastanka naše profesije. Trenutna situacija unela je mnoge novine i suočila nas sa brojnim neočekivanim izazovima koje je neophodno brzo prevazilaziti. Zahtevi gostiju su unapređeni i fokusarini na bezebdnost, uticaj hrane na zdravlje kao i na njen ukupan kvalitet.
Savremene tehnologije su u ekspanziji i ako dovoljno brzo uočimo njihov benefit i prigalodimo naše poslovanje novim izazovima tržišta opstanak je realan.

Doslednost, dostupnost, odnos cene i kvaliteta kao i redovna mogućnost servisa u najkraćem roku

Šta mislite o Lainoxu?
Sa uređajima Lainox susrela sam se prvi put u HoReCa centru a zatim sam imala tu privilegiju da u Italiji iskusim rad na jednoj od tada najnovijih pećnica NABOO. Od tada opremu ove kompanije smatram svojim favoritom u profesionalnoj kuhinji – sinonimom za kvalitetan proizvod, očekivanog nivoa bezbednosti i za proizvod maksimalno očuvanih senzorskih karakteristika.
Od kako koristite Lainox, da li ste lično primetili neke prednosti?
Osnovne prednosti su organizovani sistem kontrole i praćenja internih preventivnih akcija. U mogućnosti sam da kontrolišem broj intervencija izvedenih na svakom pojedinačnom proizvodu što mi garantuje osnovne preduslove za ukupan kvalitet proizvoda tj. da optimalne temperature u kontrolisanom vremnskom intervalu toplotne obrade moraju dati očekivane karakteristike gotovog proizvoda.
Šta vam je najbitnije u kooperaciji sa Lainoxom?
Doslednost, dostupnost, odnos cene i kvaliteta kao i redovna mogućnost servisa u najkraćem roku.
Zašto ste izabrali Naboo umesto neke druge pećnice?
Naboo je sa svojim performansama pećnica koja u značajnoj meri olakšava i unapređuje poslovanje profesionalne kuhinje. Uz malo kreativnosti performanse ovog uređaja omogućuju vam da ste uvek korak ispred konkurencije. Multi level sistem značajno umanjuje stres prilikom servisa. Novi ojačani generator pare smanjuje vreme pripreme a NABOOK cloud sistem daje mogućnosti koje nemate ni kod jednog drgog uređaja. Živimo u doba online aktivnosti i društvenih mreža, NABOO i NABOOK su najbolje ređenje.
Kakav uticaj ima tehnologija na restoraterstvo danas?
Osnovni motiv za uvođenje novih tehnologija u ugostiteljstvu je umanjenje stresnih situacija i izazova sa kojima se svakodnevno nosimo u profesionalnoj kuhinji. Nove tehnologije imaju za cilj da unaprede ukupan kvalitet proizvoda, optimizuju poslovanje, odnosno umanje boravak na radnom mestu.
Takođe smatram da uz odabir odgovarajuće savremene tehnologije značajno utičemo na cirkularnu ekonomiju i održivo poslovanje, umanjujemo otpad od hrane a uvećavamo održivost proizvoda.

Hrana je ljubav. Emocija koju prenosite tokom priprme hrane je od ključnog značaja

Po vama, da li su inovacije neophodne za dobijanje dobrih rezultata u ugostiteljstvu?
Apsolutno. Namirnica je inspiracija a odgovarajuća tehnologija i njeno unapređenje uvećava mogućnosti za kreativnost i perfekciju naše profesije.
Da li je moguće u jednom restoranu spojiti tradicionalne ukuse sa savremenom tehnologijom kakvu nudi Lainox?
Moguće je. Tradicionalni ukusi zavise od odabira namirnica, profesionalnosti i od primenjene tehnike obrade namirnice. Lainox pruža širok spektar odabira tehnika pripreme što znači da u potpunosti podržava i tradicionalno i moderno.
Imate li savet za mlade kuvare koji planiraju da započnu sopstveni biznis?
Hrana je ljubav. Emocija koju prenosite tokom priprme hrane je od ključnog značaja. Volite ono što radite i konstantno unapređujte svoje znanje i emocionalnu inteligenciju.
Kakvu budućnost očekujete za vaš posao?
Uvek sebi postavljam visoke profesionalne kriterijume zbog čega smatram da će HoReCa centar uvek biti lider u profesionalnim inovacijama. Tu nam svakako pomaže partnerstvo sa Lainox-om.
Želite li da podelite nešto sa našim pratiocima?
Osmeh i profesionalni pozdrav.

AUTOR: JOVANA LJUBIŠIĆ

FOTO: ALEKSANDAR MILIĆEVIĆ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije