18.04.2023 Chef

Chef David Skoko šokirao Rovinj: „Sve što radimo je krivo, ovo je katastrofa!“

Na upravo održanom Weekend Food Festivalu u Rovinju najpoznatiji hrvatski chef David Skoko je, bez dlake na jeziku, govorio o trenutnoj situaciji na hrvatskom tržištu.

Oštar polusatni osvrt na hrvatsku gastronomiju

Proteklog vikenda u Rovinju je održan Weekend Food Festival na kojem su se našli mnogi svetski i hrvatski chefovi. No, najviše kontroverze je izazvao panel sa chefom Davidom Skokom. Panel  pod nazivom „Sve što radimo je krivo“, izazvao je najviše pažnje među posetiocima. Chef Skoko je u razgovoru sa voditeljem Petrom Štefanićem polemisao o hrvatskoj gastronomiji i u nekoliko navrata je istakao kako je u Hrvatskoj preskočeno nekoliko stepenica, te da nisu izgrađeni dovoljno dobri temelji da bi se gastronomija razvijala. Stoga je Skoko već na početku istakao kako je „sve što radimo krivo“ te je započeo oštri polusatni osvrt na hrvatsku gastronomiju sa pozicije chefa, ali i osobe koja je obišla više od 200 restorana u Hrvatskoj od istoka, preko severa do krajnjeg juga u kojima je kuvao i na licu mesta imao prilike videti u čemu su problemi.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Skoko David (@ribarevsin)

„Kvalitetne proizvode izvozimo, a 80 posto ribe dolazi iz uvoza! To je katastrofa“

„Mi proizvoda imamo jako malo, a ono malo kvalitetnog proizvoda što imamo – izvozimo. Recimo, osamdeset posto hrvatskog ulova je sitna plava riba. Skoro sva sitna plava riba ide u izvoz. S druge strane, 80 posto konzumirane ribe u Hrvatskoj dolazi iz uvoza. To je katastrofa i to ne može biti tako! A zašto? To je zbog toga što naše tržište – ta srdela ne zanima. Mi smo u stanju brendirati nešto čega nemamo!“, rekao je u dahu Skoko i naveo primer: „Recimo, imamo fantastične škampe – guramo ih i promovišemo, a ukupni ulov svih škampa, na primer u Kvarneru, se vrti oko stotinjak kilograma na dan, a to jedan malo bolji restoran potroši u jednom danu. Slično nam je i s tartufima – brendiramo nešto čega imamo jako malo“
S druge, pak, strane, ističe poznati chef, hrvatsko more je bogato sitnom plavom ribom i kočarskim ulovom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Skoko David (@ribarevsin)

„Uveče se prezentuje fine dining, a preko dana treš američki fast food!“

„Takođe, baziramo naše gospodarstvo na turizmu, no – imamo li za to dovoljno lokalnih proizvoda? Nemamo! Imamo dovoljno za dva-tri fine dining restorana, koji rade između 35 i 40 kuvera dnevno. Imamo hotele u kojima je smešteno na hljade gostiju, koji svaki dan doručkuju, ručaju i večeraju – ovde čak ni luk nije domaći. Niti jedna namirnica ovde nije domaća. No, paradoksalno je da tržište postoji, priča o proizvodnji postoji, no mi zapravo ne koristimo ništa od toga. Zapravo je to mazanje očiju jer se radi promocija Hrvatske kroz visoku gastronomiju, koja zahvata jako malu nišu gostiju, možda njih tri do pet posto“, istakao je Skoko i povukao paralelu i sa festivalom na kojem je bio govornik:
„Imamo i drugu krajnost, koja se odlično vidi na ovom festivalu – ovo je tipični prikaz hrvatske gastronomije. Uveče se prezentuje fine dining, a ujutru i preko dana – treš američki fast food. Između – nema ništa! Kad sam ušao na ovaj sajam očekivao sam spektakl, ribe, rižota…, a dočekaju me tri štanda s burgerima, hot dog, american grill i – jedna maneštra. Iz moje perspektive jedino ta maneštra vredi“, zaključio je Skoko.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Skoko David (@ribarevsin)

„Problem su i gosti koji najčešće jedu platu za dvoje, zatim pizzu, a potom ćevape“

„No, i naša ponuda je problem. Na primer, kod nas ima junetine kao da su nam krave svete životinje“, a domaću kokošku, ako je želite staviti na meni, je nemoguće pronaći. A problem su, ako ćemo potpuno uprostiti, i gosti koji prema upitnicima najradije jedu platu za dvoje, zatim pizzu, a potom ćevape“, kaže chef Skoko koji rešenje vidi u plasiranju najvećeg hrvatskog izvoznog proizvoda, ribe. Pre svega sitne plave ribe koje samo u Istri dnevno u sezoni ribolova ulove sto tona, a potroši se tek jedna tona! Snobizmom smatra promociju naših vinara, maslinara i tartufara, jer je zbog toga „hrvatski stočar i ribar pometen sa strane“, pa se u svrhu turizma, navodi, kočari izmiču iz gradskih luka. Sudeći prema pljesku koji je svako malo prekidao njegov razgovor s voditeljem, izgleda da su se mnogi prisutni složili s onim što je Skoko izgovorio.

AUTOR: SVETISLAV STOJANOVIĆ

IZVOR: WEEKEND FOOD FESTIVAL

FOTO: INSTAGRAM

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije